16 juli 2020
Opel Vivaro

Opel Vivaro

Elektrische Opel Vivaro-e vanaf nu te bestellen

Autozine
16 juli 2020 | Opel heeft de orderboeken geopend voor de geheel volledig elektrisch aangedreven Vivaro-e Edition, voor prijzen vanaf 30.599 euro (excl. BTW en BPM). De levering van de emissievrije bestelauto start vanaf oktober 2020. Kopers van de Opel Vivaro-e kunnen kiezen uit twee lithium-ion-batterijpakketten: één met een capaciteit van 50 kWh voor een actieradius van 230 km en één met een capaciteit van 75 kWh voor 330 km (WLTP).

Op zoek naar een Opel Vivaro?
DAS import heeft er 528 vanaf € 15.807,-

Opel Vivaro

Het batterijpakket is onder de laadvloer ondergebracht, zodat de laadruimte onaangetast blijft. Met 100 kW (136 pk) vermogen en 260 Nm trekkracht levert de elektrische Vivaro-e betere prestaties dan de meeste andere elektrische bedrijfswagens. Met een elektronisch gelimiteerde topsnelheid van 130 km/u komt de Vivaro-e prima mee met het verkeer op de snelweg, terwijl de actieradius gehandhaafd blijft. Het regeneratieve remsysteem, dat bewegingsenergie terugwint als de bestuurder het gaspedaal loslaat en remt, verhoogt de efficiency van de Vivaro-e.

Opel Vivaro

De Opel Vivaro-e heeft een laadvermogen van 1.275 kg, waarmee hij nauwelijks onderdoet voor de Vivaro met 2.0 dieselmotor (1.405 kg laadvermogen). De Opel Vivaro-e a kan een aanhanger trekken, het maximale geremde trekgewicht is 1.000 kg.

Opels elektrische bedrijfswagen is er in drie lengtevarianten (4,6 meter (S), 4,95 meter (M) en 5,30 meter (L)) en diverse carrosserievarianten, zoals een Dubbele Cabine, later gevolgd door de Platform Cabine en de Combi personenversies. De meeste versies zijn 1,90 meter hoog, zodat de Vivaro-e ook in de meeste parkeergarages kan parkeren (en laden).

Opladen is mogelijk via een kabel aan een huishoudelijk stopcontact, maar ook via een wallbox en aan snelladers. Via een 100 kW DC-laadstation is de 50 kWh-batterij in slechts 30 minuten tot 80 % opgeladen. Met de 75 kWh-batterij duurt dat 45 minuten. De geïntegreerde lader, een 11 kW lader (3-fase) is standaard, een 7.4 kW lader (1-fase) zal later beschikbaar komen, zorgt dat het opladen zo snel mogelijk verloopt, zonder dat dat ten koste gaat van de levensduur van de batterij. Opel biedt de wettelijk verplichte acht jaar of 160.000 km garantie op het batterijpakket.

Een aantal rijhulpsystemen en geavanceerde technologieën is optioneel leverbaar, onder meer een 180o panoramische achteruitrijcamera aan de achterzijde en diverse multimedia infotainmentsystemen. Om de Vivaro-e praktischer in het gebruik te maken, bieden OpelConnect, de myOpel-app en de Free2Move Services (het mobiliteitsmerk van Groupe PSA) speciale oplossingen en diensten voor elektrische voertuigen, die toegankelijk zijn via apps. De Charge My Car-functie van de Free2Move Services-app geeft toegang tot meer dan 140.000 laadstations in heel Europa, inclusief overzichtelijke betalingen. Om het klanten makkelijker te maken een geschikt laadpunt te vinden, maakt Free2Move een selectie van laadstations, gebaseerd op de afstand tot het laadpunt, de laadsnelheid en de huidige laadprijs van de beschikbare, publieke laadpunten.

Met de e-remote controlefuncties van Opel Connect kunnen klanten met hun smartphone de laadstatus van de batterij controleren, een laadsessie plannen en het interieur koelen of voorverwarmen als de Vivaro-e nog aan de lader staat. Tot slot biedt het OpelConnect-portfolio toegang tot eCall, pechoproepen en tal van andere diensten, zoals het opvragen van actuele voertuiginformatie. LIVE Navigation geeft real time verkeersinformatie (36 maanden gratis na activatie).

Opel Vivaro leasen?
Dat kan! Vanaf € 479,-
Dealerleasing

Opel Vivaro-e leverbaar vanaf zomer 2020Opel Vivaro-e leverbaar vanaf zomer 2020
28 april 2020
Opel introduceert Vivaro-eOpel introduceert Vivaro-e
5 november 2019
Opel Vivaro nu als IrmscherOpel Vivaro nu als Irmscher
9 maart 2018
Opel maakt prijzen Vivaro Combi bekendOpel maakt prijzen Vivaro Combi bekend
25 oktober 2017
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Occasions

KM-kosten

Forum