Opel Mokka GSE
Opel Mokka onthult GSE
Met een piekvermogen van 207 kW (280 pk) is deze elektrische productieauto net zo sterk als zijn tegenhanger in de rallysport. Het directe koppel van 345 Nm zorgt voor een krachtige acceleratie: vanuit stilstand bereikt de Mokka GSE in 5,9 seconden een snelheid van 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 200 km/u, waarmee dit het snelste volledig batterij-elektrische Opel-model wordt.
Bestuurders van de Mokka GSE kunnen kiezen uit drie rijmodi, afhankelijk van het gewenste karakter. De auto levert in de modus 'Sport' zijn volledige vermogen voor maximale prestaties. In 'Normal' rijdt de Mokka GSE tot 180 km/u en in de stand 'Eco' zijn alle instellingen gericht op een zo hoog mogelijke efficiëntie. De erngie komt van een lithium-ion batterij met een capaciteit van 54 kWh.
Een rijklaar gewicht van minder dan 1.600 kg draagt eveneens bij aan de rijprestaties. Dit is relatief licht voor een batterij-elektrisch voertuig en mogelijk dankzij specifieke technologie, deels overgenomen van het rallyprototype. De Mokka GSE beschikt over voorwielaandrijving met een Torsen-sperdifferentieel met meerdere platen, een speciaal ontwikkeld chassis met aangepaste assen en nieuwe dubbele hydraulische schokdempers. Alle hoogspanningscomponenten van de standaard Mokka GSE, zoals motor, omvormer, batterij en kabelboom zijn afkomstig uit de Mokka GSE Rally. Ook stuurinrichting, chassis en remsysteem zijn sportief afgestemd en geoptimaliseerd dankzij Opel's ervaring in elektrische rallysport.
Aanpassingen
De speciaal voor de Mokka GSE ontwikkelde wiel-bandcombinatie zorgt voor stabiel weggedrag. Aerodynamisch geoptimaliseerde 20-inch lichtmetalen velgen in een sportief GSE-design zijn exclusief beschikbaar op dit model en worden gecombineerd met Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20-banden. Binnen het opvallende velgontwerp vallen de Gele GSE-remklauwen op, terwijl de zwart-gele GSE-logo's op neus en flanken het sportieve karakter laten blijken.
Ook het interieur staat in het teken van sportiviteit, met een kleurencombinatie van grijs, zwart, wit en accenten in het geel. Bestuurder en bijrijder nemen plaats op speciaal ontwikkelde GSE-sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, bekleed met Alcantara. De witte middenlijn over de stoelen en de gele stiksels zorgen voor het karakteristieke GSE-uiterlijk. De aandacht voor details wordt verder benadrukt door deurbekleding met Alcantara. De Mokka GSE is ook voorzien van een speciaal voor dit model ontwikkeld stuurhuis en een aan boven- en onderzijde afgeplatte stuurwiel voor directe feedback met de bestuurder. Aluminium sportpedalen versterken het dynamische rijgevoel.
In het midden van het interieur vindt de bestuurder alle noodzakelijk informatie terug op het 10-inch digitaal infotainment scherm met aanraakfunctie. Hierop worden onder meer de GSE-prestaties, G-krachten, acceleratiewaarden en batterijstatus weergegeven in een de sportieve en kenmerkende GSE-stijl.