Opel Astra
Opel Astra GSe krijgt AGR-sportstoelen
Op zoek naar een Opel Astra 1.6 Hybrid GSE?
bynco heeft er 12 vanaf € 34.890,-

Een belangrijk uitgangspunt van Opel is dat de autostoelen niet alleen comfort moeten bieden, maar ook de rug van de inzittende optimaal moeten ondersteunen tijdens de reis, met name bij lange ritten. Opel leverde daarom als 's werelds eerste fabrikant in de middenklasse (in de Opel Signum) rugvriendelijke stoelen met het keurmerk van de ergonomie-experts van AGR.

De AGR-sportstoelen in de nieuwe Opel Astra GSe en Astra Sports Tourer GSe beschikken over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van ergonomie en comfort, waarmee ze een gezonde zitpositie bevorderen. Tegelijk zijn de voorstoelen stijlvol vormgegeven dankzij de extra grote 'schouders' en de luxe, zwarte Alcantara bekleding.
De stoelconstructie met volledig geïntegreerde hoofdsteunen toont ook een kenmerkende, grijze accentstreep die op de rugleuning is gelast middels een uiterst precieze technologie die voor het eerst op een serieproductieauto is toegepast. Ook opvallend is het gestikte patroon onderaan de rugleuning en op het zitvlak, terwijl het onmiskenbare geel-op-zwarte GSe-logo de bovenzijde van de rugleuning siert.
Functies en aanpassingen
Opel biedt al een uitgebreid aanbod aan AGR-stoelen met keuze tussen comfort of meer sportieve contouren. Om de bestuurder en voorste passagier in de sportieve Astra GSe tijdens elke rit een comfortabele en rugvriendelijke zithouding te geven, bieden de AGR-stoelen tien verstelmogelijkheden voor de bestuurder en zes voor de bijrijder. Afgezien van het stoeldesign bevatten deze AGR-stoelen een groot aantal instelbare parameters zoals schuifbereik, hoogteverstelling, dijbeensteun, lendensteun en kanteling van de gehele stoel of enkel van de rugleuning of zitting. Ook beschikken ze standaard over stoelverwarming.
Het comfort van de AGR-bestuurdersstoel kan, afhankelijk van de uitvoering, verder worden verhoogd met stoelventilatie. Dat geldt ook voor een geheugenfunctie om de stoel snel en eenvoudig in de gewenste positie te zetten wanneer de auto gebruikt wordt door verschillende bestuurders van verschillende postuur.