Jaguar I-PACE
Jaguar verbetert I-PACE voor 2024
Het cab-forward design van de Jaguar I-PACE kenmerkt zich door korte overhangen en strakke, gespierde heupen. Dit ontwerp is nu geëvolueerd, met subtiele wijzigingen die de uitstraling versterken. Het design van de grille is herzien, oogt gladder en is afgewerkt in Atlas Grey. De vorige grille met het glanzend zwarte ruitpatroon is daarmee verleden tijd. De kleur Atlas Grey is ook toegepast op de kenmerkende "blades" aan de voorzijde.
Een andere detailwijziging is het nieuwe zwart-zilveren Jaguar embleem in de grille. Elementen in de voorbumper, de onderste portierlijsten en de achterdiffusor zijn voortaan in carrosseriekleur gespoten in plaats van in Gloss Black. Een achterspoiler is optioneel verkrijgbaar.
De standaard velgen die op de I-PACE worden aangeboden, zijn afgewerkt in Diamond Turned Finish & Contrast Gloss Dark Grey, terwijl de 22-inch Style 5069-velgen nu een Satin Grey-afwerking hebben als aanvulling op de inzetstukken van koolstofvezel. Alle 22-inch velgen zijn verkrijgbaar met zelfdichtende All-Season-banden.
Een aanvulling op deze aanpassingen vormt het Black Pack voor het exterieur, voortaan standaard op elke I-PACE. Het Black Pack omvat Gloss Black-afwerking voor de grille-omlijsting, omlijstingen van de zijruiten, buitenspiegelkappen en achterbadges. Klanten kunnen ook opteren voor een contrasterend panoramadak, waarbij zij ook kunnen kiezen voor een zwarte afwerking van het achterste deel van het dak (voorheen alleen in carrosseriekleur) als aanvulling op het glaspaneel. Eveneens nieuw zijn twee zijdeglanslakken in Eiger Grey of Carpathian Grey.
Actieradius en opladen
De lithium-ion accu van 90 kWh van de Jaguar I-PACE bestaat uit 36 modules met in totaal 432 cellen en levert een theoretische actieradius van maximaal 470 km (WLTP). Met behulp van een 100 kW DC-lader is 15 minuten laden onder ideale omstandigheden voldoende om tot 127 km actieradius (WLTP) bij te laden. Via een 11 kW-thuislader (3-fase) kan tot 53 km actieradius (WLTP) per uur worden bijgeladen (volledig opladen in 8,6 uur). Klanten met een 7 kW-thuislader (1-fase) kunnen tot 35 km opladen per uur en de accu volledig opladen in 12,75 uur.
Om de voordelen van energie in de daluren te maximaliseren, is er de Low Cost Hours Only-functie: de gebruiker stelt start- en stoptijden in die overeenkomen met het gewenste tarief (meestal 's nachts) en het opladen vindt alleen plaats tijdens die periode. Ook is het mogelijk om een stoptijd voor het laden in te stellen als de accu een bepaald niveau bereikt, bijvoorbeeld 80 procent. Het is ook handig bij snelladers omdat de gebruiker dan vaak alleen het bereik wil bijladen om de gewenste bestemming te bereiken.
Preconditioning
Preconditioning is een andere technologie die de rijbeleving verbetert. Terwijl de auto is aangesloten op de lader, verwarmt of koelt het systeem automatisch de accu tot de ideale temperatuur. Ook het interieur wordt op de gewenste temperatuur gebracht zodat er tijdens het rijden geen energie verloren gaat aan het opwarmen of koelen van het interieur en de accu. Dit maximaliseert de actieradius. De timing van de oplaadfuncties en de preconditioningfunctie zijn instelbaar via het touchscreen van de I-PACE of de Jaguar Remote App - deze is nu bijgewerkt en maakt het gebruik nog eenvoudiger.
Infotainment en connectivity
Standaard is het Pivi Pro-infotainmentsysteem, dat ondersteuning biedt voor draadloze Apple CarPlay en Android Auto alsmede geïntegreerde Alexa-spraakbesturing, Spotify en what-wordsnavigatie. Pivi Pro is altijd up-to-date dankzij software-over-the-air updates.