Forum Jaguar I-PACE
Reacties van eigenaren
Ervaring met Jaguar I-PACE: Erg fijne auto, kinderziektes zijn er wel uit, net voor het verstrijken van de lease termijn zijn alle accus vervangen door nieuw en je merkt het ook aan de actieradius kennelijk zijn deze verbeterd.
Ideale auto voor woon werkverkeer en easy 350 km op een accu lading. Laden is niet supersnel maar de laders worden volgens mij ook aardig geknepen, echter via de thuislader is het super goedkoop autorijden en rij je voor 8 euro 350 km. In 2018 had ik wel aardig de pest in wat betreft de actie radius van 470 km, maar sinds de introductie van 100 kmh en de super sound installatie is het heerlijk easy rijden en is het de kunst zo veel mogelijk uit de accu te halen door een economische rijstijl, scheelt je een hele boel snelheid boetes aangezien deze auto veel te snel is. Voor buitenlandse reizen heb je wel geduld nodig aangezien 100KMh op de Duitse autobahn je geen vrienden oplevert.
Kortom ik heb mijn mening gaandeweg naar 6 jaar gebruik in positief bijgesteld en de wegen belasting is nu 36,- euro per maand kortom als je economisch van a naar b wilt is het een prima keuze.
Ervaring met Jaguar I-PACE Hse black: Fijne en betrouwbare auto, ook in combinatie met de goede luchtvering en bijna automatisch rijden functie. Let wel op met de garantie op de accu's dat deze niet verlopen is, zijn een aantal terugroepacties aan de orde op het hybride accu pack. Deze cellen worden netjes binnen de garantie termijn vervangen. Verder willen er nog wel eens problemen zijn met de 12 volt accu's, maar deze zijn vrij eenvoudig te vervangen.
Er is een hele grote groep hele tevreden gebruikers die je bijna niet hoort. Een aantal zijn er helaas door het noodlot getroffen en die hoor je het hardst. Voor mij een van de fijnste auto's die ik ooit heb gehad.
Ervaring met Jaguar I-PACE HSE: 8 jaar en/of 160000 km garantie op de hybride accu. Goed controleren.
Ervaring met Jaguar I-PACE 320: Helaas is mijn ipace extreem vaak teruggegaan naar de garage. Ik zal hieronder in het kort mijn klachten benoemen. Bij mij moet gezegd worden dat de dealer het tot nu toe altijd Keurig netjes heeft opgelost in de garantie.
Naast dat softwareproblemen en verzorgde dat woord computer het niet meer deed viel ook de stuurbekrachtiger uit.
De wagen had een probleem met opladen de laadpoort gaf een kortsluiting.
De wagen heeft nooit meer dan 300 kilometer gehaald. Maar dit hoort zo wordt gezegd.
Onder de wagen was er een afdekplaat losgekomen Wat een rammel bracht De wagen is hier voor vier keer terug geweest voordat ze dit hebben ontdekt daarbij moet wel gezegd worden dat de rammel pas vanaf 100 km/u ontstond dus waarschijnlijk ook gewoon met het blote oog slecht te zien was waar het vandaan kwam.
In het begin gaf de wagen nogal eens uit zichzelf een noodrem als de zon op de camera schijn hierdoor waren de remschijven kromgetrokken.
De kleine start accu was spontaan kapot waardoor de wagen niet meer van zijn plaats afkwam.
In de winter stopte de verwarming er spontaan mee waardoor het ijs aan de binnenkant van de ramen kwam te zitten.
Op Dit moment staat mijn auto bij de garage omdat de airco kapot is en ze nog niet kunnen achterhalen wat nu precies het probleem is de pomp draait niet maar we weten nog niet waardoor deze niet draait.
De wagen is nu bijna 3 jaar in mijn bezit en ik wil hem inruilen omdat ik er geen vertrouwen meer heen heb echter krijg ik nog geen 50% van de nieuwe waarde bij de dealer.
Ervaring met verkoop: De dealer is echt vriendelijk en goed maar ik kan mij niet voorstellen dat ze nog enige vorm van winst op deze wagens maken aangezien ik niet de enigste ben met zoveel problemen.
Ervaring met onderhoud: De dealer doet het onderhoud en poetst en stofzuigd deze wagen ook staat er standaard een flesje water in de auto wanneer deze weer bij de garage is geweest en af en toe ligt er een cadeau op de bijrijderstoel.
Antwoord: Ik had afgelopen zomer ook de kleine accu (motorfietsaccu) kapot. Auto stond volledig geblokkeerd en niets meer mee te beginnen. De ANWB man kreeg hem gelukkig open en van de rem.
Nu heb ik contant een melding "storing Hybride accu" maar auto rijdt gewoon goed en is niets aan te merken. Voor de zekerheid de 12 volt accu (zoals iedere auto die heeft) vervangen maar melding blijft en Jaguar-dealer meldt dat de grote accu aan het of er zijn cellen kapot. Wachttijd 4 maanden en dat vind ik echt niet kunnen.
Antwoord: Ik heb hetzelfde. Volgens de dealer word het onder garantie verholpen
Antwoord: Exact het zelfde probleem. Maand geleden 12 volt accu vervangen, maar storingsmeldingen bleven in het scherm. Dealer meldt cellen van grote accu vervangen 4 mnd levertijd. Helaas doet de auto heden ochtend niets meer en kan er niet meer mee rijden.
Ervaring met Jaguar I-PACE: Niet aanschaffen deze totaal onbetrouwbare auto. In zijn eerste jaar zeker 6 maal langdurig in de garage gestaan. Werd al defect geleverd. Allerlei chips al vervangen, het motortje dat de laadslang vastklikt nu al drie keer. Aantal storingen aan navi etc... Als je na een regenbui uitstapt word je kletsnat van het water dat boven in het portier blijft staan. De voorbagageruimte staat vol condens en schimmel. Allemaal product specifieke eigenschappen noemden ze het laatst bij de dealer.
Maar het allerergste is dat hij niet kan snelladen. Heel soms tikt hij 61KW per uur aan. Karretje voor rondom huis maar als reisauto (zeg Parijs / Frankfurt) totaal maar dan ook totaal ongeschikt.
Ervaring met verkoop: Geen mooie praatjes over snelladen verkopen!
Ervaring met Jaguar I-PACE SE: Als de auto rijdt is het een geweldige reisauto, super relaxed met rijbaan assist, adaptive cruisecontrol, luchtvering enz.
Helaas ben ik in 2 jaar tijd 5 keer in de steek gelaten waardoor de auto moest worden weggesleept, en het aantal elektrische storingen kan ik bij benadering niet geven > 20 in ieder geval. Kabelbomen zijn vervangen 12V accu, remsysteem dat dienst weigerde en meer vreemde fratsen.
Schandalig is het coulance beleid, bij auto's die de helft gekost hebben was navigatie update gratis tot ca 5 jaar, maar bij een Jaguar van 94.500 euro is na 2 jaar een extra abonnement nodig @ 200 euro als je verkeersinformatie en verse kaarten wil hebben.
Tip: vergeet het zwakkestoringsgevoelige entertainmentsysteem, en gebruik Android-auto, met Waze en Flitsmeister betere, snellere navigatie en geen frustratie.
Zeker geen Jaguar meer na de leastermijn.
Antwoord: Eens, ik rijd nu 2 jaar rond in mijn I-PACE Business. Uitleveren niet mogelijk i.v.m. accustoringen, vervolgens eerste jaar 5 keer weggesleept, 1,5 of 2 uur wachten geen uitzondering. Vervolgens een Vlaams bureau die de klachten op zich neemt en niets echt niets presteert. Totaal niet wat je verwacht bij een merk als Jaguar. Fijne auto voor korte ritjes, laden thuis van 20 tot 80% duurt 20 uur. Openbare laadstation van bijv. gemeente AMS nog langer...
3 jaar garantie op die van mij maar de goedkopere heeft fase 3 en 5 jaar garantie en 150k km ipv de mijne 100k KM...
Geen Jaguar meer na deze voor mij, klantbeleving en behandeling van klanten vanuit Jaguar is zeer negatief.
Antwoord: Ik heb een nu 3 jaar een i-pace first edition. Hele mooie auto met 22 inch wielen. Maar daar is alles mee gezegd. Alleen maar stork gen, airco gaat vanzelf harder of zachter, stoel ventilatie springt iedere keer uit. En deze storingen zijn nooit verholpen.
In het begin laadt hij tot 420km. Dat werd na 6 maanden steeds minder. Wat bleek accu cel kapot. 4 weken bij de dealer gestaan voordat het gemaakt was. Na 3 maanden weer hetzelfde probleem weer een nieuwe accu cel erin. Dit is 3 maanden geleden.
Nu ging mijn luchtvering constant omhoog waardoor het wel een skelter leek. Weer gebeld met dealer. Ik moest de auto op slot zetten en dan reset hij zich na paar uur. Zo gezegd zo gedaan. En het probleem was opgelost dacht ik. Auto week stil gestaan op Schiphol ivm vakantie. Toen we naar huis reden weer dezelfde storing met de luchtvering. En ik stuiterde weer over de snelweg. Weer gebeld. Auto opgehaald bij mij thuis want mocht niet meer rijden. Volgende dag wordt ik gebeld. Luchtveringkapot links maar ze moeten dan Allebei vervangen worden. Kosten plaatje 2300,00 ex. Hoe vaak komt het voor dat de luchtvering stuk gaat? En ben de auto weer 2 weken kwijt. En kreeg ook geen leenauto. Hij was een maand uit de garantie en ze hebben een coulance regeling. Maar die had ik al opgebruikt werd mij verteld dmv de accu cel die twee keer vervangen is. Maar op het accu pakket zit toch gewoon 6 jaar garantie!
Voor mij nooit een I-Pace meer. Ik zei: geef me maar een nette prijs terug dan koop ik wel een Range Rover Sport bij jullie. 46000,00 incl btw was de nette prijs. Ik zei laat die nette er maar vanaf.
Antwoord: reactie van de auteur:
na de melding in februari weer 2x weggesleept, allerlei vage elektrische problemen waardoor de versnelling niet ingeschakeld kan worden.
De voorruit is intussen 2x gebroken, en is ook wel erg dun voor zo'n grote ruit.
Iets wat ik met andere auto's in totaal ca 3.000.000 km niet heb gehad.
21 juli was een snikhete dag, en heb ik meer dan 300km moeten rijden zonder airco. jawel een auto van bijna een ton, 2,5 jaar oud,140.000km op de teller, airco defect, ook nog nooit meegemaakt met enig ander merk.
De auto staat bij de dealer, al op 8 augustus (3 weken????) wordt verwacht dat het onderdeel binnen zal komen om te vervangen.
Ik heb de leasemaatschappij gevraagd hoeveel ik moet betalen om van deze superslechte, onbetrouwbare auto verlost te worden, en weer met plezier kan gaan rijden.
Antwoord: nou, de airco leiding die het probleem was zit er weer op. Had nog even een discussie met de Jaguar after sales manager dat meer dan 5 weken voor een reparatie wel slecht was. Mijn eerdere suggestie om van een van de te koop staande iPaces uit 2018 de leiding te doneren werd niet gewaardeerd, veel te veel werk, en de oude leidingen gaan om de haverklap kapot...
Hij vond de service niet slecht, overmacht he, maar beaamde dat een half jaar bij dealer staan voor een auto waar 2.5 jaar in gereden wordt met 145000km toch wel slecht was.
van de lease maatschappij nog geen reactie.
Antwoord: Ook al veel storingen gehad. 'Hybride accustoring', laadt niet meer dan 80%. Twee nieuwe 12V accu's 700 euro excl. BTW. Voorruit van zeer matige kwaliteit. Afspraak maken bij dealer kost 3 maanden.. MAW koop geen jaguar en geen i-pace. En, oh ja, de Jaguar pech service is gewoon een telefonist bij de ANWB. Letterlijk!
Antwoord: Hai hai. Ik heb nu, na 5 jaar mijn eerste storing, hybride account storing. Laadt niet meer dan 80%. Dat lees ik ook bij u. Weet u hoe dat is opgelost? Afspraak dealer kost 2 maanden, vandaar.
Ervaring met Jaguar I-PACE First Edition: Na een tijdje een BMW i3 gereden te hebben was het tijd voor wat anders. Heb me een beetje of liever gezegd een aantal nachten diensten zitten kijken en vergelijken wat voor mij woon werkverkeer ideaal zou zijn aangezien mijn verste stuk rijden is maar 67 km heen en terug dus in totaal 134 km. Nou Tesla was ik of ben ik van dag 1 nooit gek op geweest. Audi was ik al klaar mee sinds benzine en diesel motoren elke keer gedoe met die dingen dus elektrisch durfde ik het helemaal al niet. Rond zitten lezen maar wou al die klagers over weinig Range langzaam laden enz.
Nou ik zal jullie mijn ervaring van twee maanden en ik rij let wel op ongeveer 1000 km per week das woonwerk en prive samen. Nou, range ik snap niet wat mensen klagen als ik begin met mij rit en de accupakket voorverwarmd aan de paal haalt hij met gemak 406 km op een lading. We hebben ook een benzine Tiguan staan nou als ik hem vol zou gooien zit hij op de 600a 700km bereik. Maar als ik 140 ermee ga rijden haal ik ook maar 480 km mee dus dat. Oh ja, langzaam laden nou ik heb het ook getest hem bijna leeg te rijden en daarna op een 50 kWh oplader gedaan binnen een 1,35u van 20 naar 99 weer 390km bereik. Op een vakantie trip is dat precies voldoende om te eten uitbuiken en dan weer verder en wie rijdt nou 600km in een stuk door?
Verder de bochtenwerk daar kan geen Tesla Polestar Audi enz tegen op ik ben iemand van de bochtenwerk en met gemak 130 de bocht door probeer dat met een van de genoemde merken. Kortom ik ben zeer tevreden over de I-Pace en zal me een worst wezen wat al die negatieve reacties erop zijn. En met de i Pace kan je echt offroad rijden met behoud van Jaguar garantie doe dat met een Tesla zodra die van de weg is houden de garantie op nou dat zegt al genoeg met zijn rijbereik van weet ik veel.
Ervaring met verkoop: Geen ga ermee rijden en geniet ervan.