Forum Jaguar I-PACE
Reacties van eigenaren
Ervaring met Jaguar I-PACE: Rij nu een aantal maanden een Jaguar I-Pace Business Edition S. Rij per maand aardig wat kilometers en tot nu toe met ZERO problemen. Als ik de problemen van andere gebruikers lees lijkt het wel of ik een totaal andere auto hebt. De auto is zeer snel wanneer nodig, zeer comfortabel en ruim genoeg voor mij, mijn vriendin en onze twee (kleine) kinderen. Had mij van tevoren goed ingelezen in de materie (is mijn eerste EV) en heb vooraf een week in een gehuurde I-Pace gereden als praktijktest.
Laden gaat trager dan bij andere EV's, maar is tot nu toe geen probleem gebleken. Alleen bij lange ritten heb ik een paar keer snelladers gebruikt, bij Ionity ging dat tot 91 kW. Snel genoeg om niet veel tijd nodig te hebben om weer een paar honderd km verder te kunnen.
Dat gezeur over range bij sommigen begint mij wel de keel uit te hangen. Met een Tesla Model 3 SR kom je ook maar 300 km ver en daar hoor je niemand over. Met de I-Pace heb ik altijd 350-360 km range en met de laatste update (23-12 geinstalleerd) is die zelf bij 4 graden Celsius nog steeds 390-400 km. Van de zomer zal dat alleen maar meer worden. En ja, als je steeds 130-160 km/u gaat rijden kom je niet zo ver, dat klopt. Gebruik je de I-Pace als sportauto dan zul je de 300 km niet halen. Je hebt het zelf in de hand.
Dat de WLTP-test voor EV's niet realistisch is, is al bekend. Geldt ook voor de range van Tesla's. Dus? Deal with it.
Antwoord: Volledig eens! Sublieme auto! Niet voor niets verkozen tot auto van het jaar 2019! Rijd de auto nu een jaar (30.000 km) zonder klachten en wil nooit meer terug naar een brandstofauto of andere elektrische auto. Jaguar heeft een rijke autohistorie, waar Tesla net om de hoek komt kijken als nieuw automerk en veel te kampen heeft met allerlei kinderziektes en slechte service. De Jaguar ipace klopt tot in detail en de service is echt top.
Thuis heb ik een snellader geinstalleerd en laadt DC (gelijkstroom) 30 KW per uur: dus van een compleet lege naar een volle accu in circa 2,5 uur tijd. Ervaring leert dat je de accu nooit volledig leeg rijdt en dus nog veel korter laadt. Daarnaast laad je meestal 's nachts, dus een laadtijd van circa 8 uur is meer dan prima. Kortom een DC lader (gelijkstroom) van 5 - 10 KW zou meer dan voldoende moeten zijn. 1 of 3 fase laden is bij DC laden niet relevant (dit maakt voor de laadsnelheid bij DC laden niks uit).
De onderhoudskosten waren het eerste jaar nihil. Met de laatste software update is mijn praktijk actieradius circa 420 km in de winter. Dit belooft wat voor de zomer.
Antwoord: Leuk om een reactie te lezen en te zien dat er ook andere tevreden rijders zijn.
Heb nu in minder dan 3 maanden al 9600 km gereden, zero problemen en zeer tevreden. In januari een trip naar Duitsland gemaakt met hele gezin en dat ging eveneens prima.
Heb onlangs een review over de I-Pace op autoweek.nl geplaatst, dus voor degenen die dat wellicht interessant vinden: Kan alleen hier de link niet posten merk ik.
Antwoord: Echt zo'n nonsens mbt range. Met mijn Tesla 75D rijd ik 190 km en dan vrijwel een derde 150 km/u, want in Duitsland op de Autobahn. Heb ik in herfst/ winter meer dan 100km range over bij een 90% geladen accu.
Probeer bovenstaande eens met een Ipace. Veel van mijn collega's (die ook overnachten in een hotel ivm ontbreken Phase 3 in Ipace) hebben in de praktijk ervaren dat je dan die 190 km niet haalt.
Of je rijdt heel braaf/ netjes Of je hebt een ander Ipace dan de andere ervaringsdeskundigen.
Antwoord: Als je met de I-Pace hoge snelheden gaat rijden ga je geen 300 km halen, dat klopt.
In Duitsland in januari 2020 een snelle rit gedaan met steeds vol accelereren en op topsnelheid rijden (208 km/u) en dan slurpt de I-Pace rustig 45-55 kWh/100 km weg.
Nu, mei 2020, is hier in NL mijn range bij 100% lading inmiddels op 430 - 450 km uitgekomen. Dat is met een rustige en comfortabele rijstijl waarbij ik vol gebruik maak van de regen-mogelijkheden.
Ervaring met Jaguar I-PACE: Hybride accu storing blijkt vaak voor te komenm niet alleen bij mij. Zelf al zes keer. Oplossen voor iedereen.
Ervaring met onderhoud: Hybride accu storing krijgen ze niet structureel opgelost.
Antwoord: Storing hybride accu systeem komt voort uit een kapotte 12 volt accu die de I-PACE ook bezit. Vervangen lost dit op.
Antwoord: I-PACE (S) is prima auto, ruim en comfortabel (luchtvering). Heb er al 70.000 km mee gereden, is van eind 2018. Bij herhaling storing Hybride Accu, schijnt in de bedrading te zitten? Ook andere sturingen zoals wiel ophanging verschenen. e.a. heeft verband met de 12 V accu. Begreep dat niet de accu, maar bekabeling moet worden vervangen.
Bereik? Ruim voldoende, ca 380 km. laden, ja dat gaat wat langzaam...
Toch even een domper, van een over het geheel tevreden I-PACE rijder!
Ervaring met Jaguar I-PACE: Rijd nu een jaar in de I-PACE en als je zo rond de kerk blijft rijden is er weinig aan de hand, maar kom niet verder dan dat. Heb nog niet een keer meer gehaald dan 275 km. Echt wat een bagger lader die erin zit. Ik sta wel eens aan een paal in de buurt en dan zegt mijn I-PACE 33 uur! Wat is dit voor speelgoed?
En dan die draaicirkel? Een olietanker draait korter. 7 x per week je telefoon aanmelden? De elektrische storingen kan ik niet meer opnoemen, daar ga je op een gegeven moment je schouders zelfs voor ophalen.
Maar feitelijk te gek voor woorden voor een auto van 105.000 euro. Nee, het auto plezier vergaat je wel zo. Dit was eens maar nooit meer, en gezien de afschrijvingen een hele dure les.
Ervaring met Jaguar I-PACE: Super auto, maar het beschamende is de actieradius en de oude laadstructuur op 1 fase en max 100 kWh op een DC-lader. Zoethoudertjes van de importeur lossen niets op misschien dat we 2 laadstekkers aan kunnen sluiten als ze de acuuu splitsen !! of 1 elektro motor uitschakelen aangezien 400 pk over de top is en veroorzaakt veel boetes binnen de bebouwde kom.
Kan niet begrijpen als je ziet hoe mooi en goed deze auto in elkaar is gezet dat de accu en auto infrastructuur zo achterblijft zo zonde. Schadelijk is ook dat ze nu 8 mile korting geven op een aangeklede I-PACE en ons totaal niet compenseren voor de uren en de bijbehorende extra kosten aan de laadpaal, niets niente nada 0.
Auto is in de huidige configuratie niet geschikt voor langere reizen puur en alleen voor Nederland prima. Dat de Jaguar importeur de arrogantie heeft om ondernemers zo bij de neus te nemen is werkelijk te zot voor woorden en er is ook geen oplossing in zicht, mocht de nieuwere I-PACE met 3 fase en hogere laadsnelheden op de markt komen dan dwing ik deze upgrade via de juridische weg af aangezien de WLTP-norm van 485 km never nooit kan worden gehaald en de afwijking minstens 40% is acht ik de kans van slagen ook niet gering.
Tip: biedt de snellader aan die de lease rijders voor een appel en een ei nu bij de auto ontvangen als blijk van goede wil.
Ervaring met verkoop: Typische autoverkoper met gladde praatjes. Onbetrouwbaar volk net als sales personen uit de it deie gebakken lucht verkopen en mooie praatjes.
Ervaring met onderhoud: Bijna geen
Antwoord: Bij eco tab is een snellader van 15 kW/uur, die sluit je aan op een meterkast met 3 x 25 ampere in een aparte groet van 3x16, dat heeft vrijwel elke woning. In 4 uur is hij vol!
Antwoord: Helaas is deze optie niet relevant aangezien de i-Pace 1 fase laadt en dus niet over 4 fasen!
Antwoord: Het gaat hier over DC laden denk ik op 3 fasen (4 fase ?). Inmiddels de DC-lader van Ecotap voor thuis enkele maanden in gebruik. Laadt plm. 14% a 15% per uur op 3x25A groep. De lader kan ook worden ingesteld op 3 x 35A. Maar als je de tijd hebt laden op 220V = 2% per uur lijkt me het minst belastend voor de accu's. Nog wel een uitdaging voor Ecotap maak de lader (veel) lichter. Mijn huidige lader is ook mobiel ik kan dus laden bij een boer op het Franse platteland of op een bouwplaats. De 3 fasen steker is in een groot deel van Europa gestandaardiseerd.
Veel plezier met uw I-Pace
Ervaring met Jaguar I-PACE: Ben zeer tevreden met de auto. Rijdt fantastisch, en met mijn rijgedrag nog nooit problemen met actieradius gehad. Wat ik echter zeer pijnlijk vind is dat I-PACE 8.000 euro in prijs is verlaagd, dit tikt meteen door in de prijs als je de auto wilt inruilen, vind dit echt ondermaats.
Antwoord: Ik heb nu bijna een jaar deze auto en ben inmiddels 8 keer weggesleept ivm een lege startaccu. Om gek van te worden. Uiteindelijk wordt de schuld afgeschoven op een zelf aangeschafte laadpaal, maar ook als ik deze niet gebruik heb ik hetzelfde probleem.
Auto staat ook nu weer bij de garage. Hoe Jaguar het op gaat lossen ben benieuwd hoe Jaguar dit op gaat lossen.
Rij nu in een E-pace en die bevalt fantastisch.
Antwoord: Stel je niet aan Gerard Veldink.
Verdiep je maar eens in de prijsdalingen bij Tesla, soms van euro150 naar euro 100k, had ik voor mijn Model S 75D prijs een P100D (!) gehad.
Is de nieuwe wereld, vgl. met je iPhone.
Ervaring met Jaguar I-PACE: Stel je de volgende vraag: wat voor een rijder ben je?
Rij je van A naar B en dan weer B naar A of zit je veel op de weg?
In dat eerste geval voldoet de auto prima (lees wel mijn hele ervaring voordat je beslist) echter in het tweede geval kan ik het verreweg van aanraden. Alles draait en dus plan je om de auto. Dit is zakelijk dus niet wenselijk alsmede dat je zakelijk rendement omlaag gaat!
Over de kwaliteit van de auto kan ik zeggen dat deze zwaar teleurstellend is, ongeacht dat hij premium oogt, en ben ik helemaal niet te spreken over de service of eerder gezegd het ontbreken daarvan. De auto, de mijne, zit vol met problemen! Overigens zijn er nog meer problemen dan waar ik van af weet... bleek in Frankrijk nadat ik daar strandde door een "voor Jaguar bekend" probleem.
Jaguar, lees dealer nog importeur, communiceert niet over bekende problemen, ze laten je in de steek door deze "bekende problemen" niet te melden laat staan over te gaan tot een terugroepactie en is schandalig te noemen. Struisvogelpolitiek is zeker aan de orde binnen deze bedrijven.
Ik kan een boek schrijven vol met hilarische, trieste, schandalige en onbegrijpelijke gebeurtenissen als het gaat om deze auto. Ik heb Jaguar echt leren kennen in een korte tijd. Zodra ze bij Jaguar horen dat er iemand belt inzake een i-Pace, duiken ze massaal onder het bureau.
Vraag bij de landelijke bergingsdiensten eens over de ervaringen van hen met deze auto.
Wees gewaarschuwd!
Ervaring met verkoop: Is voldoende tot matig. Geen enkele vraag na aankoop gekregen over het wel of niet bevallen van de auto en dat voor 90K!
Ervaring met onderhoud: Te lang blijven proberen om de problemen op te lossen middels updates. Ben naar mijn mening te vaak met de auto in de werkplaats te vinden. Vervolgafspraken laten lang op zich wachten.
Antwoord: Helemaal mee eens, binnen Nl is het prima te doen maar grotere afstanden sta je na 2 uurtjes rijden wederom aan de laadpaal.
Ergerlijke ervan is dat het laden bij een snellaader 2 x zo lang duurt als bv een Tesla of een Audi e tron
die met gemak 120 /160kwh naar binnen brengt en bij de Jag max 80 kwh na een boel mooie verhalen en updates die geen moer helpen.
Erg fijn rijdende auto maar wel met de nodige kuren waar dit merk en dat andere merk met Rover erg bekend om zijn. Ik voel me besodemietert aangezien de WLTP range in geen velde of wegen maar benaderd kan worden, thuis 1 fase laden en max 80 kWh bij een snellader is trager dan een Tesla van 8 jaar oud.
Mijn advies: koop deze auto niet
Ervaring met Jaguar I-PACE Hse: Het enige minpuntje van deze auto opgelost. Heb nu een gelijkstroomlader thuis. In 6 uur vol.
Ervaring met onderhoud: Alleen banden gehad. Terugroep v/d dealer. Perfecte service.