Forum Jaguar I-PACE
Reacties van eigenaren
Antwoord: Deel volledig jouw mening over reiscomfort. Actieradius ligt natuurlijk ook aan eigen rijstijl. Heb nu net trip gemaakt naar Madrid via Westkust van Frankrijk. De software voor CCS laden laat dan behoorlijk te wensen over. Auto weigert te laden, terwijl voor en na mij de Konas en model 3 vrolijk laden! Frusterend is dit, zeker als je daardoor op de eerste 650 km 19 uur doet. Pak in Frankrijk de route van de Ionity laadstations anders wordt genieten puur klunen. In Spanje pak de IBIL laadparken. Van pionieren leer je veel maar die software moet echt aangepakt worden. Jeroen
Ervaring met Jaguar I-PACE SE: Geweldige auto om te rijden, veel in de brochure beloofde opties doen het echter niet en de auto haalt bij lange na niet de opgegeven actieradius.
Er wordt momenteel een massaclaim gestart en ik sluit me daar graag bij aan. https://massaclaimJaguar.nl
Antwoord: Wat een onzin! Met velgen in een normale maat en een rustige rijstijl is het beloofde bereik prima te halen.
U gaat in feite een massa-claim indienen om uw eigen tekortkomingen te compenseren.
Antwoord: Er wordt hier veel gemopperd. Herken me er totaal niet in. Fantastische auto, nog nooit zo heerlijk door Nederland gezoefd. Rijd er nu een half jaar in, met precies nul storingen. Kom daar eens om bij een Tesla... Opladen thuis gaat als een zonnetje met een 3-fase lader, 10 kW per uur.
Ervaring met Jaguar I-PACE: Waardeloze auto voor € 110.000 MISKOOP
JLR hebben ons bedrogen met beloftes
Ervaring met verkoop: NIET KOPEN !!!
Antwoord: Wat is het probleem? Ik ben juist zeer tevreden. Haal steeds 400 km op een volle accu. Comfortabele auto, heerlijk geluid van het audiosysteem.
Als u met 130 km/u gaat jagen op de linkerbaan, dan is het verbruik inderdaad hoger dan beloofd. Maar dat geldt voor iedere auto!
Ervaring met Jaguar I-PACE HSE: Ik heb nu een eerste internationale rijervaring naar Oostenrijk. Ook kwam ik een collega I-PACE Nederlander tegen en het viel op dat we dezelfde problemen hadden.
Actieradius valt tegen, maar het is winter en als je het goed plant ben je per 1000 km 2 uur langer onderweg in vergelijk met fossiele auto. Voorwaarde is een laadpunt va min 100 KWh. Dan moeten ze het wel doen, want de heenweg had Duitsland storing en waren de Superchargers afgesloten wat betekende dat we 5 uur laadtijd hadden na 6 keer stoppen!
Na een laadstoring hadden we ook diverse defecten aan de auto zoals de laadklep die niet meer open of dicht ging. Wel onhandig op reis....
Tip Doe de verwarming met Airco aan dat is ZUINIGER dan zonder AC. Klinkt gek maar een warmtepomp is efficienter dan de verwarming.
Als je het op kunt brengen gewoon niet sneller dan 110 Km/h rijden dan kan je 300 km + rijden op de snelweg in de Winter! Vind ik acceptabel.
Comfort is natuurlijk meer dan OK. Maar achterin vind ik het niet fijn zitten. Je krijgt ook een slingerig gevoel achterin wanneer er gecorrigeerd wordt met sturen. Tip stel de sturing af op comfortabel dan is het minder. De navigatie vind ik niet fijn en daar zullen de updates welkom zijn. Ik had het uitgezet want ik vond het niet betrouwbaar met de laadpunten ed.
Conclusie. Het staat allemaal nog wel in de kinderschoenen. De beloofde laadsnelheid van 100KWh was niet haalbaar en ging slechts tot 81 KWh. na 50 min ben je van 20% tot 85%. Dit zou sneller moeten kunnen. Ik heb al 350KWh laders gezien maar eerst zien dan geloven :-)
Ervaring met verkoop: Door drukte weinig aandacht en zeer slechte terugkoppeling
Ervaring met onderhoud: Storingen werden verholpen maar duurde langer dan 1 dag.
Antwoord: Wij zijn eveneens met de auto naar Oostenrijk gereden en ook ik heb te kampen met het probleem dat de I-PACE de snellaadpunten niet in het navigatiesysteem integreert.
Ik had een route door Duitsland uitgestippeld via de Ionity laadpunten maar we deden er toch 15 uur over om zo'n 1000 km af te leggen, dit was erg teleurstellend. Ik ging ervan uit dat we deze afstand in iets meer dan 12 uur zouden moeten kunnen afleggen.
Uiteraard heb ik dit probleem bij de dealer voorgelegd, maar is tot op heden niet opgelost. Ben wel van mening dat dit echt niet kan, er had voor dit probleem allang een oplossing voor moeten zijn. Verder ben ik zeer tevreden, fraaie auto en binnen Nederland kun je er prima mee uit de voeten.
Ervaring met Jaguar I-PACE HSE: Wat een rot auto is dit. Ik heb spilt als haren op mijn hoofd van de aanschaf van deze auto. Actieradius 200-250 kilometer. Ik heb alweer heimwee naar mijn BMW i3 REX. Wie wil 'm overnemen?
Ervaring met verkoop: Dom, dom, dom. Dat doe ik nooit meer.
Antwoord: Ben ook een IPace rijder. Fantastische auto. Bereik valt iets tegen. Belachelijk dat op de navigatie geen snelladers te vinden zijn! De grootste angst bij electrisch rijden is leeg stil vallen. Dat zou Jaguar net als Tesla heel eenvoudig kunnen voorkomen door de snelladers er op te zetten. Hoe moeilijk is dat met een auto met internet via een update! Maar veel erger is dat de ipace niet 11 kw laad bij een standaard paal. Maar 1/3 daar van. Dus niet in 1 werkdag of een nacht weer vol, maar in maar liefst pas weer in 24 uur pas vol! Wel 45 min vol aan snellader van 100 kw maar kan 11 kw niet binnen halen maar max 3,5 kw. Jaguar hoe in wanneer wordt dit opgelost? Ik vraag dit nu al een paar weken maar geen antwoord!
Rob Geurst 06 51124649
Dit is onwerkbaar!
Antwoord: En al die ellende voor een lage bijtelling. Niemand koopt zo'n ding prive. Mega afschrijving. Paar duizend verkocht in december 2018 nu op zijn gat ivm hogere bijtelling. Zo gaat dat steeds in Nederland.
Antwoord: Gewoon verkopen, er zijn genoeg mensen die nog bijna vijf jaar kunnen genieten van die 4% bijtelling en die daar veel geld voor over hebben. Want het is een fantastische auto, maar kennelijk niet voor jou.
Ervaring met Jaguar I-PACE: Had de auto nog geen 24 uur in bezit en had al de eerste storing, het gehele dashboard viel uit! Kan slechts 280-290 km laden ipv de beloofde 450-480 km,waardeloos! En zeker niet praktisch.
Ervaring met Jaguar I-PACE: Bereik accu's valt zwaar tegen en kom tot 250 - 280 km per oplaadbeurt en niet zoals beloofd 480 km.
Antwoord: Het is winter...
Antwoord: Ik heb de auto nu 2 weken. Heerlijke auto (kom uit een BMW 428i), stuurt goed, zeer comfortabel en lekker vlot. De actiradius is aanzienlijk minder dan de beloofde 480 km. Kom ergens tussen de 275 km en 350 km uit. Maar het laden daar tegenover valt mij erg mee (thuis 3*32A en op de zaak 3*80A), dat gaat best vlot. Heeft wat kuurtjes (maar die heb ik ook...) maar ben er blij mee. Ps: scheelt toch wel een beetje aan bijtelling...
Antwoord: Wie de IPace geen goede auto vindt heeft geen gevoel en wie problemen met laden van de IPace heeft, heeft geen verstand...
Ik heb mijn IPace nu sinds kort en ik vind het een geweldige sports-car. Als je met verstand je laadpunten en laadmomenten kiest is er geen vuiltje aan de lucht.
Sterker nog: als je ook investeert in zonnepanelen dan rijd je op de zon, mooier kan het niet.
Met de fastned- en ionity-laders voor lange ritten wordt de toekomst alleen maar zonniger.
Antwoord: Helemaal mee eens. Fantastische auto, ben er supertevreden mee. Voor nu nog zeker niks anders!
Antwoord: Hoe kan het dat een gebruikte i-pace first edition nu te koop zij. Vanaf €29.000.- met ca 60.000km ??? Nieuwprijzen €106.000.- ruim aanbod. Waarom zijn de prijzen zo "laag" voor een gebruikte i-pace?
Ervaring met Jaguar I-PACE HSE: Ik rijd nu een half jaar in mijn i-Pace. Nog nooit zo'n fijne auto gehad, wat een luxe. Enorme trekkracht, trek elke Porsche er uit. Fluisterstil interieur. Geen enkel probleem gehad met de betrouwbaarheid, 15.000 probleemloze kilometers. Soms zijn er wat kleine software dingetjes, bijvoorbeeld de interieurverlichting die z'n kleurinstelling niet onthoudt, maar dat mag geen naam hebben.
Ik heb ook in de Tesla Model S en X gereden. Dat zijn ook mooie auto's, maar ik vind het uiterlijk en interieur van de Jaguar veel mooier. En belangrijk: de stoelen van de Jaguar zijn superieur in vergelijking met de Tesla. Ook in de Audi e-tron gereden. Ook een prima auto, maar veel minder uitstraling dan de i-Pace.
Er zijn veel mensen die hier klagen over het bereik, maar ik herken me daar niet in. Ja, het bereik is geen 480 km, maar dat is logisch als het winter is, als je 130 km/u rijdt en veel op de snelweg. Dat is in iedere elektrische auto zo. Als je daar problemen mee hebt dan kun je beter terug gaan naar benzine. Over vijf jaar zijn er ongetwijfeld auto's met een veel grotere batterij, kom dan nog eens terug. Want het rijdt uiteindelijk veel fijner op elektronen. Zo stil!!!
Laders opzoeken doe ik via de Newmotion app, dat werkt beter dan het navigatiesysteem. Tochtje gemaakt naar midden-Frankrijk, daar zijn nog geen >100 kW snelladers, dan gaat het laden te traag om comfortabel te reizen. De 175 kW snelladers van Fastned en de 350 kW van Ionity in Duitland zijn top. Kopje koffie drinken, half uurtje later instappen en de auto zit weer bijna vol. En dat voor een derde van de prijs van benzine.