Forum BMW 5-Serie (2010 - 2016)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Heb hetzelfde probleem. Liggen bij mij Bridgestone banden op. BMW 520i m sport.
Antwoord: Ik heb exact hetzelfde probleem. vind de auto dus heel onrustig.
Ervaring met BMW 5-Serie 523i: Enige probleem was dat het luchtveersysteem linksachter een keer lek raakte.
Antwoord: Komt door de warmte van de uitlaat.
Antwoord: Deze worden onder garantie vervangen bij btw is zelf een terugroepactie op geweest.
Ervaring met BMW 5-Serie Sedan hi: Super auto, had hiervoor Audi A6 3.0 Quattro maar geen spijt van de switch.
Ervaring met BMW 5-Serie 500d: Heb de auto nieuw gekocht. Bij 8.000 km automaat bak kapot. Onder garantie vervangen dat dan wel. Auto is enorm zijwind gevoelig, volgens dealer niet op te lossen.
Auto heeft zeer veel last van resonantie, motor en aandrijflijn onder de 1.700 toeren zijn nadrukkelijk aanwezig. Bij de dealer gevraagd om opheldering en oplossingen. Antwoord we horen niets. Hier geen genoegen mee genomen en een onafhankelijk bureau ingeschakeld. Deze erkende de problemen en adviseerde andere dealer. Auto 1 week weg geweest en probleem is iets minder en valt volgens BMW binnen tolerantie.
Bij 80.000 km hele distributieketting vervangen met alle spanrollen want waar eerst niks mis was met de motorgeluiden moest nu ineens wat vervangen worden. Auto weer 3 dagen kwijt.
Kortom veel problemen weinig oplossingen auto al met al 3 weken kwijt in 2,5 jaar buiten onderhoud.
Dealer Breeman Rotterdam is echt een drama weigeren mee te werken en als onafhankelijk expert aangeeft dat de auto niet in orde is zeggen ze doodleuk we weten niet hoe we het op moeten lossen en doen vervolgens niets.
Ik kom nooit meer bij Breeman Rotterdam en zal nog eens goed nadenken voordat ik en nieuwe BMW koop.
Antwoord: BMW 5-Serie 2I/D blokken hebben problemen met de ongeharde tandwielen voor de ketting aandrijving!! 2011 t/m 2015. Alleen gratis vervanging indien altijd onderhoud bij BMW en onder Premium Select garantie van 2 jaar aankocht!
Schade kan ontstaan tussen 80.000 en 300.000 km. Gevolg schade kan enorm zijn tot totaal los motor! Dan is de wagen ook vaak kostentechnisch totaal los. Schande dit verwacht je niet van een Nobel merk als BMW.
Aandrijflijn, turbo, egr-klep, linker koplamp ,krakende vering en defecte waterpomp zijn veel voorkomen euvels. En dan nog diefstal via Keyless entry, is mij met de vorige wagen ook gebeurd!
Van mij krijgt de 5-Serie predicaat "mangelhaft"! Nu zouden er weer problemen zijn met alle automaten van de laatste M series!
Moet zeggen Keram Heerlen heeft alle reparaties onder garantie netjes uitgevoerd. Zelfs tot compleet motorblok met bewegende delen.
Wagen was aangekocht bij Van Poelgeest Hilversum 120.00 km.
Ervaring met BMW 5-Serie 520i: Auto rijdt erg fijn, alleen een minpunt is de ventilator van de motor. Deze loopt erg vaak (zelf als de motor nog koud is, en het buiten vriest). Ventilator is al verwisseld, maar volgens dealer wijkt het gedrag niet af. Ik had het idee dat het eerste 1,5 jaar ik de ventilator niet of nauwelijks hoorde. Nu krijg ik regelmatig opmerkingen dat de auto herrie maakt. Erg jammer van zo'n auto. Iemand met een 520i zelfde ervaring?
Antwoord: Weet je of er een electronische waterpomp op/in zit? Want als dat het geval is, kan het overmatig willen koelen van de motor daar wel eens aanliggen en krijgt de waterpomp het water te langzaam rond, wat betkent dat de pomp mogelijk aan zijn einde is.
Ik heb dat gehad. Totale kosten vervanging rond de 500,- euro, althans dat was ik kwijt.
Succes
Grt,
Roger
Antwoord: Zelfde probleem met een f11 520. De ventilator ratelde zo luid dat mensen op straat omkeken. 50.000 km vervangen.
Ook al een keer een compleet lege 110ah accu gehad, nadat we de week ervoor 2000 km hadden gereden. Oorzaak onbekend. Accu opgeladen. Dat is inmiddels weer 5000 km geleden
Antwoord: Allebei deze problemen gehad. F11, 2012
In 2015 3000 km gereden in 6 dagen en de dag erna een geheel lege 110 ah accu. Gelukkig een lokale Portugese garagist, die er even een veel e kleine inzette en de 100 ah een dag en nacht heeft opgeladen. Daarna naar BMW Faro gereden die het logboek heeft uitgelezen en zag dat de accu (na 3 jaar) nog 87% werkte en zij daarom aangaven: niet vervangen laten zitten, waarschijnlijk een sluiting, waardoor de accu is leeggelopen, maar wat weten we niet.
Sindsdien alweer 10.000 km in een halfjaar met winter zonder probleem gereden: standkachel enz. regelmatig gebruikt.
Dan ineens na 55 k km. het geratel van de ventilator+ echt heel luid! Mensen kijken inderdaad ook om. Nieuwe ventilator erin. Lawaai iets minder, maar de ventilator draait op vreemde momenten en ook met veel lawaai. Goede buurt garagist in Den Haag raadpleegt de BMW DH garage receptie, die eigenlijk niet wil helpen, omdat auto is ingevoerd!!! (geleverd door BMW Bremen ook volle dochter van fabriek net als BMW dh) Wat een arrogantie en slechte beurt!
Uiteindelijk blijkt dat de WATERRPOMP niet traditioneel via de riem wordt aangedreven, maar geheel elektronisch en de temp niet wordt gemeten en getoond in het dashboard, maar, als hij stuk is, tot gevolg heeft dat de ventilator blijft draaien en wellicht uiteindelijk ook de motor kan stuk draaien.
Die is vernieuwd, uitstekende regeling met de kosten van de uiteindelijk niet geheel defecte vernieuwde ventilator. Geluid van die hard draaiende ventilator is geheel weg. De auto rijdt als ware hij elektrisch.
Ervaring met BMW 5-Serie 528i: Ik was snel bij de intro van de F10 in februari 2010. Ik kon voor relatief weinig geld een top auto rijden. Hoe dat kon: leaseauto van de zaak. Alles werd betaald.
Een echte 528i de toen nog 6 cilinder die hoog in de toeren komt. Echt geweldige auto. Ik reed altijd te hard, minimaal een keer tussen de 220 en 250. Was echt geen probleem met deze auto.
Waarom niet kopen: gaat zeer doen in de portemonnee!
Na minder dan een half jaar de automaat aan gort gereden. Dan te bedenken dat het allemaal automatisch is en je het in feite niet stuk kunt rijden. Na precies 100.000 km de motor stuk. Was al elke maand in de garage, soms meerdere malen geweest voor allerlei dingen die vervangen werd. Na 158.000km tweede motor aan gort. Een cylinder uit de motor geschoten. Als ik alle tijd dat ik de auto kwijt was bij elkaar optel dan ben ik de auto 6 maanden kwijt geweest van de 3,5jaar dat ik hem in de lease had. Geluk voor mij: hoefde geen cent extra neer te tellen voor alle ellende! Maar stel je eens voor dat het uit je zak moet komen... Nee dank je!
Antwoord: Dit is een typisch verschijnsel dat ontstaat als men met een lease wagen rijdt. ttz een totaal onverandwoord rijgedrag. Ikzelf kan op 180.000 km wel 10 motoren in de prak rijden.
Antwoord: Wat een flauwekul. Dergelijke auto's krijgen altijd op tijd de benodigde onderhoudsbeurten en onderdelen. Daarbij zou h.e.e.a. al aan het licht gekomen zijn. En een auto is gemaakt om te rijden. Als die dat niet zolang kan uithouden is het niet zo'n best product.
Ervaring met BMW 5-Serie 520d: Nog steeds tevreden. Krijg een dezer dagen een nieuwe 520i wegens naar verwachting nog weinig te rijden kilometers. Ben zeer tevreden over EKRIS, Arnhem.
Ervaring met BMW 5-Serie: Windgevoelig en rond middenpunt beetje gevoelloos en moet daardoor continue beetje corrigeren.