Forum BMW 5-Serie (2010 - 2016)
Reacties van eigenaren
Ervaring met BMW 5-Serie 525D F11: Versnellingsbak, koppelomvormer, roetfilter, EGR, Airco, stoelverwarming, pouli, tweemaal luchtvering linksachter, ophanging is te licht en dus vervabgen want krom. Al vanaf dag 1 een hoop gekraak onder de motorkap bij elke vluchtheuvel BMW dealer kan niks vinden om het op te lossen dus ja huisselectie garantie maar geen oplossing.
Absolute rampenbak: ik heb meer aan reparaties uitgegeven dan aan afschrijving. Ik zou hem zeker niet zonder keuring kopen als er +150.000km op de teller staat en dan nog is het maar afwachten. Als het rijdt prachtig en ziet er mooi uit, maar man man wat een geldverslinder is deze auto...
Ervaring met BMW 5-Serie 535i M performance: Zeer fijne auto. Het sportonderstel is best wel stug, maar de auto ligt als een blok op de weg. Aanvankelijk wat last van trillingen bij bepaalde snelheden. Na vervanging runflat achter 275x40x18 probleem verdwenen.
Voorganger was een 530i,ruim 9 jaren in gereden, 1x slaapsensor stuk, 1x bak laten spoelen.
Ervaring met BMW 5-Serie 520i M: Remmen, banden, slijtage behoorlijk snel.
Motor maakt geen fijn geluid als deze koud is. Lijkt net een diesel. Diverse malen storingsvrij melding, probleem met aandrijflijn. Werd verholpen. Nieuwe nokkenasketting en spanrol. Diverse malen storingsvmelding, na contact aan uit volledig weer weg.
Superfijne automaat stoelen enz enz.
Dat is het probleem gelijk. Eens een 5 gereden met veel opties wil je nooit meer anders, er in rijden 30.000 km/j is iedere dag een feestje. Redelijk zuinig 9 l op de 100 km.
Ik zou er geen durven te kopen zonder de 2 jarige BMW garantie!
Ervaring met BMW 5-Serie F21: Op 18 maanden 6 banden kapot! Trekt naar rechts, luchtvering kapot, digitaal scherm valt uit, remmen trillen geweldig! Dikke tegenvaller!
Ervaring met verkoop: Wagen stond in showroom.
Antwoord: Ondertussen gekraak van de luchtvering wanneer over een vluchtheuvel wordt gereden. Wanneer er achteraan 2 personen in zitten zakt de vering volledig door!
Lamba sonde kapot, luchtmassameter kapot, ABS-sensoren en nog 3 banden. Dit allemaal te weten gekomen door uitlezing bij vab. Een echte ramp deze wagen.
Antwoord: Je kunt je niet voorstellen hoeveel geld klanten achterlaten in de garage voor de sensoren die zogezegd kapot waren. Ik zou die kapotte sensoren meenemen en laten testen ergens anders. Als die nog goed zijn u geld gaan terug vragen.
Ik ben zelf bachelor in autotechnologie en wou graag sleutelen aan auto's. Na zulke ervaringen in verschillende garage's ben ik weggestapt van autosector. Wil niets me te maken hebben. OPLICHTERIJ.
Ervaring met BMW 5-Serie: Wederom functioneert de airco niet meer. Vorig jaar voor 1500 euro compressor en condensor laten vervangen. De volgende wordt geen BMW.
Ervaring met BMW 5-Serie High Executive: Heerlijke auto en rijdt ook met de 2.0 liter diesel snel genoeg. Gemiddeld praktijkverbruik 1 op 16. Achttraps automaat is zeer goed. Comfortzetels zitten fantastisch en zijn op allerlei manieren electrisch in te stellen, aanrader.
Ervaring met BMW 5-Serie: Mijn 520i High Executive als Premium Selection gekocht bij BMW Den Haag. Had 32k km gelopen en kostte €37500. Ervaringen tot nu toe heel positief. In 5 jaar tijd 1 keer een probleem met de turbo, een storing in de communicatie tussen versnellingshendel en bak (onder garantie verholpen) en een reparatie aan de remmen. Daarnaast de normale onderhoudsbeurten (2), die geen rare dingen aan het licht brachten. Auto rijdt heerlijk en heeft veel extra's. Prima caravantrekker ook. Ben heel blij met de auto! Niettemin toch aan het rondkijken naar wat anders vanwege de lage instap. Ben 70 jaar en in- en uitstappen wordt een beetje lastig, zeker na lange ritten.