Forum BMW 5-Serie (2010 - 2016)
Reacties van eigenaren
Ervaring met BMW 5-Serie 528i: Heb deze auto nu 2 jaar in bezit en gaat nu voor zijn eerste controle naar de garage (bijna 40.000 km mee gereden). Tot op heden functioneert de auto probleemloos en blijft een geweldige wagen om mee te rijden.
Bij deze beurt ga ik de automaat laten spoelen als preventie.
Alleen maar heel erg tevreden.
Ervaring met onderhoud: Tot op heden geen enkel probleem gehad.
Antwoord: Laat je bak spoelen bij ZF in Delfgouw dan gebeurt het zoals het hoort, er zijn veel bedrijven die zeggen dat ze dat ook kunnen maar die richten meer schade aan voor de lange termijn en gebruiken vaak een verkeerde transmissieolie om een winst te pakken,ook een toevoeging aan de olie is verkeerd want je stopt er iets in wat er niet in hoort! Veel succes
Antwoord: Waarom toch dwars tegen het advies van de fabrikant in? Laat u niets wijsmaken - doe het niet!
Antwoord: ZF is de fabrikant van de automatische transmissie. Die geven juist het advies te spoelen.
Ervaring met BMW 5-Serie: Deze wagen 2e hands gekocht na eerst een Mercedes te hebben gereden, met de Mercedes in 4 jaar nooit 1 probleem. Nu binnen 6 maanden al diverse zaken gehad zoals de vering rechts achter, een piep in de afdekking van de kofferbak, zonnedak wil niet open of dicht. Wordt allemaal wel opgelost maar een auto van deze naam die altijd wordt vergeleken met Mercedes! Zou dit eigenlijk niet moeten laten zien.
Ervaring met onderhoud: Ook hier ben ik niet 100% tevreden over de afhandeling van problemen.
Ervaring met BMW 5-Serie: Na ca. 200.000 km:
- luchtbalgen vervangen
Na ca. 280.000 km:
- turbo vervangen
Na ca. 320.000 km:
- distributieketting en dus motor volledig aan gort
Auto altijd goed onderhouden, rijdt 90% van de tijd op snelweg, ca. 50.000 km/jaar. Wij zijn niet blij.
Antwoord: Zo een redenering is belachelijk. Aan die kilometerstanden is het logisch dat er stukken aan komen. Zelfs al zijn het uitzonderlijk grote kosten.
Antwoord: Als je pas op 200.000 km luchtbalken moet vervangen en op 280.000 turbo dit is niet slecht zeker. Distributieketing op 320.000 km ander auto's hebben al 3 maal een nieuwe gekregen; een ketting gaat ook niet levenslang mee.
Ervaring met BMW 5-Serie 520 GT: Dit is mijn 8ste BMW. Gekocht bij Zwartepoorte Goes in 2013.
Algemeen achterbanden bij 7500 km versleten. Twee maal sporing etc laten controleren bij specialist, niets gevonden dat de slijtage verklaart. Nu deze maand Luchtbalg van de achtervering stuk. Deze maand airco werkt niet meer, condensor vervengen. Nu moet ook nog de aircocompressor worden vervangen. BMW geen succes!
Ervaring met BMW 5-Serie 523i: Luchtbalg rechts achter onder garantie vervangen, links bleek al bij vorige eigenaar vervangen te zijn. Zeer prettige auto met veel comfort. Auto nodigt uit om af en toe het gaspedaal stevig in te trappen. 8-traps automaat is een aanrader en schakelt zijdezacht.
Ervaring met verkoop: Helaas wat lang moeten wachten op de levering na aankoop vanwege de enorme drukte bij het bedrijf. Verder niets dan lof en tevredenheid.
Antwoord: De automaat spoelen en de olie vervangen is een aanrader. Bij BMW gebeurt dit niet, het is zogenaamde long life olie. Tot 200.000 km gaat BMW (en alle fabrikanten) er van uit dat geen problemen mogen ontstaan. Wat er daarna met de auto gebeurt interesseert ze niet zo veel want deze auto's zijn meestal 2e of 3e hands.
Dit wil niet zeggen dat olie niet slijt. Dit doet alle olie. Een 8 trapsautomaat van fabrikant ZF is een vernuftig apparaat. Om een dure revisie te voorkomen....
Laat dan ook meteen de differentieel olie vervangen.
Kijk maar eens op zf.com tabblad services/oliewissel
Ervaring met BMW 5-Serie 520d: Prachtige auto. Echter, heb er al vaak mee naar de garage gemoeten; veel vaker dan met zijn voorganger: een Audi A6; die pas bij 400.000 km uiteindelijk wat begon te mokken.
Bij 180.000 km moest ik de linker luchtbalg vervangen, bij 250.000 km was de rechter aan de beurt. De turbo begon te fluiten bij ca. 180.000 km op de teller, was na grondige inspectie echter niets te vinden (bovendien: een turbo hoort te fluiten??). Helaas brak de as - niet de schoep - van de turbo het uiteindelijk bij ca. 260.000 km stand. Veel rook etc... Ik rijd ca. 50-60.000 km per jaar en ben van mening dat een dergelijke auto toch wel wat mag hebben voordat ie begint te kuren. Volgende auto wordt toch weer een Audi...
Ervaring met BMW 5-Serie 523i 3.0: Nog nooit enig probleem gehad, M uitgevoerd, 8 trap autommat, tevens flippers, zeer fijne auto, instelbaar sportonderstel 6 standen.