Forum BMW 5-Serie (2010 - 2016)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb altijd BMW 5-Series gehad, hiervoor had ik een 535i en die lag als een blok op de weg. Sinds september heb ik een 520d sedan en die heeft hetzelfde probleem als die van u.
Volgens mij is het verholpen als je er een M-sportonderstel onder laat zetten.
Antwoord: Bij een testrit merkte ik dezelfde klacht (gevoel dat je steeds moet tegen sturen of last van zijwind). Dit was ook met sport onderstel. Uiteindelijk een andere 520d Touring gekocht met sport onderstel en heeft het probleem totaal niet. Ligt dus niet aan sport onderstel. Wat ik begrepen heb zijn de run flat banden het probleem of de elektronische stuurbekrachtiging.
Rijgedrag van mijn 520d touring m-pakket is super ook bij snelheden van 190 km/u.
Enige minpunt: stugge vering met het sport onderstel. Een beetje drempel kan al een aardige tik zijn voor de vering.
Antwoord: Inmiddels is de 5 een aantal keren logeren geweest bij de dealer. Aantal instelling gecontroleerd. Niets geholpen. BMW Nederland er bij geweest. Niemand merkt iets aan de auto. Nog een dag logeren. Instellingen veranderd op aangeven van BMW (niets aan de hand toch? waarom dan wijzigen?)
Wel iets beter terug in de nulstand. Windgevoeligheid en zoekgedrag nog steeds niet verholpen.
Antwoord: Dit probleem is al jaren. Dit wordt veroorzaakt door de runflatbanden. Als je normale banden op legt, krijg je een heel anderen auto; zoekt hij geen sporen meer op en rijdt veel comfortabeler.
Antwoord: Niet zozeer door runflats, maar wel door laagprofielbanden. Mijn 325d cabrio met originele banden (Bridgestone RE 050-RFT T W 91W 225/45/17) reed perfect stabiel. Dan een nieuwe set gemonteerd (Bridgestone Potenza RE050A I 225/40/18 88Y 255/35/18/90Y) en auto zoekt alle sporen en moet constant bijgestuurd worden. Met winterbanden (Goodyear UG GW3 ROF 91H 225/45/17) weer perfect stabiel. Heb ook een 525d xDrive met Pirelli Cinturato P7 R17 97Y 225/55. Comfortabel en super stabiel. Alle runflats. Verschil zit hem in laagprofiel en bredere set achteraan. Volgens BMW maakt dat de auto sportiever (...). Ik vind het vooral nerveuzer.
Antwoord: Klopt helemaal! Ik heb sinds kort een 528i xDrive LCI met 7.000 km op de teller. Staat nu op 225 R17 Blizzak winterbanden, rijd alsof 'ie op rails loopt, stabiel, compfortabel en vertrouwd. Banden zijn hoofdoorzaak van slecht weg gedrag, en niet te vergeten, check of je velgen de juiste ET waarde hebben voor je auto. TOP AUTO!
Antwoord: Ik hoor hier veel van last van zijwind? Is dit niet normaal bij een auto die achteraan trekt, logisch die voortrein staat los = meer last van wind.
Ervaring met BMW 5-Serie 528i: Informeer naar vervanging bobines en systeem update.
Ervaring met BMW 5-Serie 528i - 6 cilinder: Ik heb heel veel problemen met kapotte bobines... Deze worden dan vervangen en na een tijdje heb ik hetzelfde probleem weer waardoor de auto erg gaat horten en stoten. Ook is het olieverbruik van het blok erg hoog, inmiddels met BMW naar aan het kijken en vastleggen om te kijken of hier wat aan gedaan kan worden. Gelukkig heb ik een actieve dealer tegenover me zitten die maar al te graag het product wilt neerzetten zoals het was/is bedoeld!
Ervaring met BMW 5-Serie 520i automaag: Prettige auto met ruime uitrusting.
Ervaring met BMW 5-Serie 520d: Runflat banden zijn stug en geven onrustig stuurgedrag, ze volgen de sporen van de weg.
Ervaring met BMW 5-Serie 520d: Hij is extreem zijwindgevoelig. Soms lijkt het of ik van de weg word geblazen.
BMW neemt probleem niet serieus. Volgende keer gewoon een Audi of Mercedes.
Antwoord: Vind ik ook, hogere bandenspanning helpt, 2.6 voor
Antwoord: Setje lagere veren (300 euro) en rijdt perfect. Ik had ook last van schommelen en zijwind. Nu echt top.
Antwoord: Heb het nieuwe model 535d Touring. Bij snelheden boven 130 km/u schommelt de auto bij lastwissel en voelt het onveilig, maar van zijwind geen last. Hogere bandenspanning helpt iets maar ook dan het blijft onder de maat. Wellicht dat die andere veren een oplossing zijn.
Wat voor veren zijn dat en hoe kom ik eraan?
JST
Ervaring met BMW 5-Serie 523i: Kan nog maar over een korte tijd mijn mening geven, maar kom uit een Volvo. Ben voor de BMW gevallen ivm de ingetogen, chicque lijn.
Na enig plussen en minnen toch gekozen voor benzine, wel de 6-cylinder, high-executive.
De auto is soepel, de versnellingsbak subliem en zijdezacht (sportstand nauwelijks gebruikt). De auto is redelijk rap maar in de standaard stand van de versnellingsbak niet uitnodigend om hard te rijden. Ik heb sportstoelen ipv de comfortstoelen en die geven enorm veel steun, zijdelings en in je rug.
De radio is standaard uitgevoerd maar ik vind het erg mooi en zuiver. Extra optie is een head-up display. Een leuke maar zeer fijne gadget die goed werkt in druk verkeer.
Ik vind de rijeigenschappen beter dan de V70 hiervoor, de afwerking beter en versnellingsbak. Er zit verschil tussen permium en premium!
Ervaring met onderhoud: Wij hebben een contract met een autodealer (auto Bouman Alblasserdam) voor al onze auto's afgesloten. Al het normale onderhoud kan daar plaatsvinden. Specialistisch werk gaat vanzelfsprekend bij de BMW dealer maar wordt door Bouman geregeld.
Ervaring met BMW 5-Serie 535d: Mijn 535d is van maart 2012, nieuw gekocht. Motor is perfect, afwerking binnen ook, maar het rijgedrag is beneden alle peil. De auto is extreem zijwind gevoelig, stuur trilt vooral tussen 100 en 140 km/h, auto volgt alle sporen in de weg, trekt ook regelmatig naar rechts. Inmiddels is er al van alles geprobeerd, in 1,5 jaar tijd heeft de auto alleen voor deze problemen al 3 weken bij BMW dealers doorgebracht. En nog steeds niet geheel opgelost.
Eerste en laatste BMW voor mij, ik vind het een onveilige auto in vergelijking met de Audi quattro's die ik hiervoor heb gereden. De BMW ziet er mooi uit, erin rijden is voor mij een hele grote teleurstelling en ik kan anderen alleen maar aanraden om ook eens met andere merken te gaan proefrijden.