1 september 2011
 

Seat

Seat start #vraaghetSeat-campagne

1 september 2011 | Seat lanceert met #vraaghetSeat een nieuw initiatief om prangende vragen van consumenten snel en in duidelijke taal te beantwoorden. Opvallend aan de campagne is dat een groot aantal vragen dat op Seat.nl of via Twitter wordt gesteld, door leden van Club Seat, ofwel de Seat-rijders zelf wordt beantwoord.

Het doel van #vraaghetSeat is consumenten met vragen over Seat snel en duidelijk van repliek te dienen. Vragen die bijvoorbeeld voortkomen uit een dagelijkse praktijksituatie ('Past mijn kinderwagen wel in de kofferbak van een Ibiza?'), maar tevens vragen die rijzen omdat consumenten het vakjargon binnen de automobielbranche soms niet thuis kunnen brengen. Via #vraaghetSeat worden die vragen heel duidelijk beantwoord. En snel, want consumenten die Twitter aanwenden voor dit doel, kunnen binnen een dag een reactie verwachten. Een andere manier is het invullen van het #vraaghetSeat webformulier op Seat.nl, waarna binnen drie werkdagen een antwoord volgt.

Seat

Opvallend aan de nieuwe campagne van Seat is dat een groot deel van de vragen die via #vraaghetSeat wordt gesteld, niet door Seat zelf, maar door Seat-rijders wordt beantwoord. Specifiek door 50 Club Seat-leden die zich hebben aangemeld om deze taak met verve op zich te nemen, onder andere door middel van het filmen van hun eigen rijervaringen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 78% van de consumenten een andere consument gelooft. Naast de Club Seat-leden hebben ook de importeur en Seat-dealers zich opgeworpen als panelleden van #vraaghetSeat.

Alle vragen en antwoorden die via #vraaghetSeat worden gesteld en gegeven, zijn voor andere bezoekers van Seat.nl op de website terug te lezen, zodat ook zij er hun voordeel mee kunnen doen. Daarnaast gaat Seat de meest interessante vragen en antwoorden na afloop van de #vraaghetSeat-campagne aan zijn modellen koppelen, als basis voor een nieuwe promotiecampagne die later zal worden gelanceerd.

Seat
 
Websitetwitter.com/vraaghetS
Deel via