Seat
Seat en Shakira maken nieuwe commercial
De commercial toont een reis door 'Seat en Shakira's wondere wereld', een wonderbaarlijke en magische wereld waar de goede dingen in het leven stralen door de koplampen van de auto's. De Seat Ibiza en Leon 'Good Stuff' en uiteraard Shakira spelen de hoofdrol in de commercial, die zich afspeelt in een digitaal geanimeerde wereld, opgedeeld in verschillende thematische subwerelden (lucht, hemel, water en de diepzee) vol magie, kleur, verbeelding en fantastische figuranten.
De muziek die gebruikt is voor de commercial is het nummer 'Good Stuff' van Shakira's nieuwste album 'She Wolf'. 'Good Stuff' is het thema van de commercial en wordt ook gebruikt als 'pay-off' in de campagne voortkomend uit de samenwerking tussen Seat en Shakira.
Seat Marketing Communicatie en het internationale reclamebureau Atletico tekenden voor het concept en de uitvoering van de commercial. De nabewerking werd uitgevoerd door het gerenommeerde, in Londen gevestigde productiebedrijf Superfad. Een proces dat in totaal twee maanden duurde.
Het is niet de eerste keer dat Seat en Shakira samenwerken. In 2007 sponsorde de autofabrikant haar Europese 'Oral Fixation' Tour om het gelijknamige album live te promoten. De Tour deed steden aan als Oslo, Praag, Londen, Parijs, Berlijn en Arnhem. Ook werd er in het kader van de samenwerking meer dan 100.000 euro opgehaald voor Shakira's Pies Descalzos (blote voeten) stichting.