Renault Austral
3e generatie 4Control debuteert in Renault Austral
Op hoge snelheden en in bochten met snelheden boven de 50 km/u sturen de achterwielen tot 1 graad in dezelfde richting als de voorwielen. Dit wordt bereikt dankzij de toevoeging van een stuursysteem op de achteras dat de input van de stuurbekrachtiging, de motor en het elektronische stabiliteitsprogramma (ESP) regelt.
De Austral laat zich volgens Renault gemakkelijk manoeuvreren in stadsverkeer en zou tegelijkertijd uitzonderlijk wendbaar zijn voor een SUV in het C-segment. Zijn draaicirkel tussen stoepranden bedraagt 10,1 meter. Dat is zelfs korter dan die van sommige stadsauto's. Het stuursysteem op de achteras laat de achterwielen van de Austral tot 5 graden in tegenovergestelde richting van de voorwielen draaien (vergeleken met 3,5 graden bij de vorige generatie vierwielbesturing) .
Met de nieuwste generatie MULTI-SENSE-technologie kan de bestuurder van de Austral de dynamische rijervaring versterken. De drie voorgeprogrammeerde rijmodi (Eco, Comfort of Sport) zijn ieder op dertien verschillende niveaus in te stellen. De niveaus hebben betrekking op de chassisinstellingen en de rijbeleving via de stuurinspanning, chassis- en motorrespons, tractiecontrole en dynamische controle van de auto. Deze functie is toegankelijk via het OpenR-scherm en een nieuwe, speciale knop op het stuurwiel.