Opel Adam
Winnaar online campagne #ADAMYOURSELF bekend
Met de online campagne #ADAMYOURSELF ging Opel op zoek naar het meest aansprekende en unieke ADAM-design. Vanaf december vorig jaar kon iedereen in de twaalf deelnemende landen via de website AdamYourself.com zijn of haar ultieme Opel ADAM samenstellen en vrienden via social media uitnodigen om te stemmen.
Met ruim 3,3 miljoen bezoekers, meer dan 100.000 ADAM-designs en 2,6 miljoen stemmen was #ADAMYOURSELF een succes. De online campagne werd aangejaagd door tien bekende social media influencers uit Europa, onder wie beautyvlogger Mascha Feoktistova, die Nederland vertegenwoordigde. Een jury van Opel-vertegenwoordigers en de influencers kozen per land de winnende creatie uit de tien populairste designs van dat land.
Behalve dat de Opel ADAM 'Ilvy' daadwerkelijk in productie gaat, speelt bedenkster Ilvy Gielen met haar ADAM-design ook de hoofdrol in de Nederlandse reclamecampagne. De twaalf nationale winnaars reizen binnenkort naar Berlijn, waar ze vanuit een exclusieve ADAM-loft deelnemen aan video- en fotoshoots.