Vredestein
Vredestein en BP verrassen automobilist
BP en Vredestein organiseerden deze actie naar aanleiding van de vele ongelukken van afgelopen weken weersvoorspellingen om extra aandacht te vragen voor de verkeersveiligheid in Nederland. Volgende week worden de bezoekers van een ander BP-station 's ochtends vroeg worden verrast door de ski-dames van Vredestein.
In Duitsland en andere Europese landen zijn automobilisten al jaren verplicht om hun auto tijdig te voorzien van een winteruitrusting, (o.a. antivries in het ruitensproeiersysteem, een ijskrabber paraat en winterbanden gemonteerd) maar in Nederland is dit nog geen gemeengoed. Bij de eerste sneeuwvlok worden massaal winterbanden aangeschaft, waardoor bij het gehele distributiekanaal wachttijden ontstaan om aan de enorme vraag te voldoen
Vredestein en BP willen de automobilisten wijzen op de gevaren die door een slechte voorbereiding op de winter kunnen ontstaan. Vredestein organiseert elke winter een ludieke actie om automobilisten bewust te maken van het feit dat met winterbanden de kans op ongelukken door onverwachte gladheid sterk wordt gereduceerd. Vorig jaar gebeurde dit met een uniek billboard dat werd beschreven in de sneeuw.
Vredestein heeft veel ervaring als het gaat om winterbanden. De Vredestein Snowtrac 3 is deze winter voor de tweede opeenvolgende keer uitgeroepen tot testwinnaar in een winterbandentest georganiseerd door de Duitse ADAC, het Zwitserse Touring Club Schweiz en het Oostenrijkse ÖAMTC. Deze instanties, vergelijkbaar met de Nederlandse ANWB zijn toonaangevend in hun eigen land én over de grens. De winterbandentest die zij organiseren is daarom ieder jaar een zeer prestigieuze aangelegenheid en worden doorgaans door de ANWB en Consumentbond overgenomen.
De Vredestein Snowtrac 3 werd samen met 20 andere winterbanden van concurrenten aan diverse testen onderworpen en kwam als beste naar voren.