Techrules Ren RS
Techrules onthult Ren RS
Naast het opzetten van een nieuw R&D-centrum in Beijing, heeft Techrules het momenteel ook druk met het sluiten van overeenkomsten met internationale automotive en industriële bedrijven die kunnen helpen bij de verder ontwikkeling en distributie van de microturbinetechniek over de gehele wereld.
Onlangs sloot Techrules een overeenkomst met CRRC, 's werelds grootste leverancier van producten voor transport over rails. De overeenkomst wordt officieel ondertekend tijdens een bijeenkomst op de internationale autotentoonstelling in Genève en bevat de afspraak dat de twee bedrijven gezamenlijk de TREV-technologie verder gaan ontwikkelen voor gebruik in CRRC's milieuvriendelijke Autonomous rail Rapid Transport (ART) transportsysteem.
De uiteindelijke productieversie van de op de luchtvaart geïnspireerde Ren RS is afgeleid van de Techrules Ren, maar nu voorzien van een eenpersoons cockpit en aanpassingen die de aerodynamica en koeling ten goede komen. De lichtgewicht koolstofvezel monocoque is verstevigd en door motorsportspecialist L.M. Gianetti in Turijn aangepast voor gebruik als eenpersoons racewagen. Gianetti paste ook het ontwerp van enkele componenten aan op basis van analyse van de aerodynamica.
Het modulaire chassis maakt verschillende configuraties van de aandrijflijn mogelijk op basis van de wensen van de klant. De topversie beschikt over een 28,4 kWh Lithium-Ion polymeeraccu en heeft twee motoren voorin en vier achterin. Hij levert 960 kW (1.305pk) en heeft een bereik van 170 km op 80 liter diesel (NEDC). Met dank aan het enorme vermogen accelereert de Ren RS van 0 tot 100 km/u in 3 seconden en bereikt een topsnelheid van 330 km/u.
De supercar is alleen geschikt voor gebruik op het circuit en zal binnen twee jaar worden geleverd aan een kleine groep geselecteerde klanten. Techrules voert momenteel gesprekken met potentiële internationale automotive-bedrijven voor het maken van strategische afspraken over het bouwen en leveren van voertuigen over de hele wereld.