Koninklijke Wegener NV
Leaserijders in Duitse auto's zijn zwaarder
Uit de bevindingen van het onderzoek dat werd gepresenteerd op het Wegener Auto Seminar te Utrecht, bleek verder dat 1 op de 3 leaserijder niet of niet helemaal zelf het merk mag bepalen van de leaseauto. Dit wordt door zijn werkgever bepaald. 42% van de leaserijders heeft geen begrip voor deze merkbeperking. De leaserijder vindt het merk dat hij rijdt namelijk erg belangrijk. De (lease)auto wordt nog altijd gezien als een statussymbool en men hecht dan ook enorm aan die auto.
De leaserijders zijn echter niet erg merktrouw. 63% geeft aan nog niet zeker te weten of hij of zij wel opnieuw in het zelfde merk auto wil rijden. 60% rijdt nu in een ander merk dan de vorige auto. De belangrijkste reden die hiervoor wordt opgegeven is dat ze "gewoon weer eens wat anders wilden". Bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto kijkt een leaserijder vervolgens vooral (63%) of de auto goed uit vergelijkende tests is gekomen. Ook eerdere eigen ervaringen en die van anderen met het merk spelen met 59% een grote rol bij het orientatieproces. Het imago en de uitstraling van het merk komen met 42% op de tweede plaats.