HEMI
DaimlerChrysler opent website voor HEMI motoren
Door de hemisferische (halfbolvormige) verbrandingskamers met tegenover elkaar geplaatste kleppen en een in het midden gepositioneerde bougie waren ze efficient en krachtig. Bovendien ademden de HEMIs dankzij hun cross-flow cilinderkoppen beter. De beelden en verhalen op www.hemi.com schetsen een beeld van het HEMI-verhaal. Aan de hand van de geschiedenis en de technische ontwikkelingen krijgt iedere liefhebber inside achtergrondinformatie over de HEMI V8.
Onder de motorkap van de nieuwe Chrysler 300C beleeft de HEMI V8 zijn comeback. Het gaat hier om een geheel nieuwe motor die is voorzien van de kenmerkende HEMI-eigenschappen. De nieuwe 5.7 HEMI V8 levert 340 pk, waarmee de Chrysler 300C desgewenst in 6,7 seconden van stilstand naar 100 km/h sprint. De motor is ook voorzien van MDS (Multi-Displacement System) cilinderuitschakeling. Dit zorgt ervoor dat vier van de acht cilinders worden uitgeschakeld wanneer minder vermogen nodig is. Op deze manier wordt zo'n 10 tot 20 procent brandstof bespaard. De vijf meter lange 300C is het nieuwe vlaggenschip van Chrysler. De 300C is niet alleen met de HEMI V8 leverbaar, maar ook met een 2.7 V6 en een 3.5 V6.