16 februari 2022

Bynco

Bynco ziet verkoop in 5 jaar sterk groeien

16 februari 2022 - Bynco startte in 2017 een occasion-webshop in Nederland. Met meer dan 10.000 occasions en 140 aangesloten partners (leasemaatschappijen en autobedrijven) anno 2022 is Bynco voor kopers een niet meer weg te denken platform om hun volgende auto te vinden. Een nieuwe stap wordt nu gezet: bezoekers van de webshop intensiever begeleiden en helpen bij het vinden van de juiste auto die bij hun situatie en wensen past. Persoonlijk, interactief en ondersteuning tot aan de aflevering van de auto thuis en het terugnemen van een eventueel in te ruilen auto.

"Jaar op jaar zien we een verdubbeling van de verkopen en we hebben inmiddels duizenden auto's volledig online verkocht", vertelt CEO Jeroen Veldman van Bynco."'Sinds we in 2019 ons platform openstelden voor derden (leasemaatschappijen en autobedrijven) om ons aanbod te vergroten, noteren we zelfs een groei van 125 procent van jaar op jaar. Het onlinekopen van een occasion groeit en ook de acceptatie neemt toe. We zien ook dat consumenten geen moeite hebben om ook een duurdere auto via de webshop aan te schaffen. Uit onze data blijkt dat de gemiddelde verkoopprijs is gestegen van 13.977 euro in 2020 naar 16.443 euro in 2021".

Het succes van Bynco is voor een belangrijk deel te danken aan de opzet. "We hebben een team experts dat klanten te woord staat en ze echt aan de juiste auto helpt. En dat is niet altijd de auto waarvoor klanten bij ons binnenkomen. Kopen gebeurt in de onlineshowroom, die 24/7 open is - ook gewoon in de nacht. Het blijft leuk om wakker te worden en de eerste orders van de dag alweer te zien staan". Inmiddels is het team Bynco-experts uitgegroeid naar 30 medewerkers en er staan nog diverse vacatures open.

Bynco is begonnen aan een nieuwe fase. Veldman: "Om onze webshop onderscheidend te houden, hebben we de persoonlijke aandacht en assistentie opgeschaald. De online zoektocht naar een volgende auto moet maximaal ontspannend zijn voor de koper". Bynco kiest voor een nieuwe insteek: de hulp bij de keuze gaat verder dan ooit, zelfs tot in detail in de vorm van advies over een auto met de juiste stoel voor mensen met rugklachten. De begeleiding is deskundig, van selectie en aanschaf tot aan de aflevering thuis.

In een uitgebreide mediacampagne komt die nieuwe aanpak onder de aandacht. Vanaf deze week zijn er commercials van Bynco op alle grote radio- en televisiezenders, waarin kopers uit diverse doelgroepen de hoofdrol spelen. De kijker/luisteraar ziet, hoort en ervaart hoe deze kopers advies krijgen en worden geholpen. Tegelijkertijd is de campagne zichtbaar online en op sociale kanalen.

KwikFit
XLLease