Mitsubishi
Mitsubishi onthult sportieve conceptauto's
De Mitsubishi Eclipse is al vijftien jaar de populairste geimporteerde coupe in de VS. Op de SEMA-show toonde Mitsubishi de speciale Eclipse Ralliart. Het resultaat van een samenwerking van Mitsubishi Motors North America (MMNA) en Ralliart, de autosportdivisie van Mitsubishi Motors Corporation. Ralliart stond ook aan de wieg van de Lancer Evolution en het WRC-modellenprogramma. "Autos met het predikaat Ralliart voldoen minimaal aan de volgende punten: sterkere motoren, een scherpere wegligging, sportieve details in en op de auto en opvallende lak", aldus Dan Sims, hoofd van het designcenter van MMNA. De Eclipse Ralliart slaagt met vlag en wimpel voor deze test. Zo leent hij zijn vierwielaandrijving, zesbak en turbomotor van de Lancer Evolution. De turbomotor is voor de gelegenheid opgevoerd tot 400 pk (294 kW).
Uiteraard is rijkelijk gebruikgemaakt van koolstofvezel, onder meer voor de spoilers, de schermen, de motorkap en het dak. De Eclipse staat op 20-inchvelgen van koolstofcomposiet. De motorkap en het dak zijn blank gelakt, de andere delen zijn uitgevoerd in Hot Red Mica, een tint die speciaal voor de Eclipse Ralliart is gemengd. Het interieur van de Eclipse Ralliart lijkt allerminst op dat van een gestripte racer, met de Recaro-kuipstoel in leder en alcantara en een audiosysteem van Rockford Fosgate.
De Raider is Mitsubishi's Amerikaanse midsize pick-up, naar keuze leverbaar met zes- en achtcilindermotoren. De speciale Street Raider die op de SEMA-show werd getoond, is de hot rod onder de pick-ups. Hij is gespoten in een exclusieve witte lak en details als de portiergrepen en de tankklep zijn weggewerkt om een zeer gladde uitstraling te creeren. De bumpers en schermverbreders sluiten naadloos aan op het plaatwerk. De prominente grille is afgewerkt in zwart gaas en donkergetint chroom. De velgen meten 22 inch.