Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mazda CX-5: Fijne auto, gekocht in maart 2018. Als je precies 100 km/u rijdt, haalt 'ie op een tank van 50 liter de 800 km. Dat vind ik prima.
Nu, net na de 200.000 km storing. Opeens lampje oliedruk te laag, motorschade mogelijk. Bleek er geen olie meer in te zitten. Direct na melding 2 liter olie bijgedaan maar de auto blijft de melding geven. Naar de dealer maar. Die vertelde dat er geen olielampje aanwezig is in de Mazda? Zelf regelmatig peilen zegt 'ie? Hij staat nu in onderhoud, ik hoorde dat waarschijnlijk roet en injectoren de oorzaak zijn. Raar verhaal, elke auto moet toch een olielampje hebben?
Antwoord: Regelmatig merk benzine tanken, dan is roetvorming niet mogelijk. Andere optie is een reiniger in de benzinetank gooien. Geloof mij het helpt echt!
Ervaring met Mazda CX-5: Alles prima, alleen als de buitentemperatuur onder de 4 graden Celsius komt, slaat na het starten de voorruit volledig dicht. Ik heb altijd Mazda gereden, maar dit probleem nooit gehad. Dit is overigens mijn eerste CX-5. Iemand met de zelfde ervaring en eventuele tips?
Ervaring met Mazda CX-5 GT-M: Fijne robuuste auto met een fantastische uitstraling.
Antwoord: Dat vind ik nou ook.
Onze CX5 is 3 weken oud en we zijn er naar de Franse riviera gereden en terug.
Nu 3500 km en helemaal gelukkig. Wij hebben al 2 mazda-2's en twee MX5's versleten. Die hoge zit is even wennen maar het is een super lekkere auto.
Ervaring met Mazda CX-5: Toen mijn CX-5 een beurt kreeg bij de dealer, gaf de monteur aan dat de kop niet goed was. Bij de receptie gaf men aan, dat dit bij een auto van dit jaartal met deze kilometers, niet mocht gebeuren.
Kop eraf, foto's gemaakt en opgestuurd naar Mazda Nederland. Reactie van Mazda Nederland: geen coulance. Reden: het is een Belgische auto (altijd dealer onderhouden), en de auto is particulier gekocht. Wanneer de auto weg is, ga ik weer terug naar BMW. Duurder maar wel betrouwbaar en degelijk.
Ervaring met onderhoud: Vanuit Mazda is er geen garantie, of coulance (ondanks de bekende problemen met de kop). Voor mij heeft het geen nut om een duurdere beurt bij de officiele dealer uit te laten voeren.
Antwoord: Ik heb een Mazda CX-5 van september 2013 met 185.000 km op de teller. Plotseling start hij niet meer. Sissend geluid, vab laten komen, waarschijnlijk ketting stuk. Bij de dealer van Mazda: storing motor, maar die moet open om te controleren: 700 euro minimaal. Bij schade motor rekenen op 4000 euro kosten. Geen tussenkomst Mazda van de auto heeft teveel km en is van september 2013.
Auto overlaten aan garage: 2500 euro voor een auto van meer dan 30.000 euro (AWD 2.2 Skyactive) vind ik dit schandalig.
Ervaring met Mazda CX-5: 2015 CX-5 koplampen gaan na 4 jaar stuk. 1200 euro per stuk.
Antwoord: Hier is net een terugroepactie over geweest. Bij mij keurig en kosteloos opgelost. Goede service van Mazda.
Antwoord: Heb net mijn Mazda CX-5 laten keuren. Afgekeu4d wegens roest op/in de veerschotel. Moet ermee naar de Mazda-dealer is het advies. Auto is van 2014, vind dit wel vreemd, je ziet nauwelijks iets. Ze hebben het over het los maken van de achteras en vervangen van veerschotels en rubber. Iemand ervaring hiermee ?
Ervaring met Mazda CX-5 2.0: Ik heb een afneembare trekhaak en als daar een fietsendrager op zit met fietsen erop dan vinden de sensoren dat niet leuk bij het achteruitrijden. Is daar iets aan te doen in bijvoorbeeld de connector zodat de sensoren automatisch uitgeschakeld worden als de connector van de fietsendrager aangesloten word?
Antwoord: Als de juiste kabelboom/stekkerdoos is besteld en juist gemonteerd dan zouden de sensoren moeten uitgaan. Ik vermoed dat dus een standaard set gemonteerd is. Bij mijn CX-5 gaan de mistlampen, achteruitrijsensoren en lamp uit als de fietsdrager, die overigens wel deze functies hebben, en ook moeten hebben. Anders werkt het ook niet.
Antwoord: Ik heb hier een Mazda CX5 uit december 2013 met een probleem. Hij gaf 2 weken geleden de volgende melding: inspectie voertuigsysteem vereist. Na een reset naar fabrieksinstellingen blijft de melding komen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ervaring met Mazda CX-5: Bij de Mazda ging het oliedruk lampje branden en naar de dealer gebracht. Injector kapot, roet in de olie en zeef verstopt. Ook de krukassen vertonen lichte slijtage (lekker is dat bij 200.000 km). Reparatiekosten 3900 euro inc. APK. Fikse tegenvaller voor een dergelijke auto. Ik heb de krukassen niet laten repareren, wel even best zo.
Ervaring met onderhoud: Ik zou het bouwjaar van 2015 niet aanschaffen. Ik kom op internet regelmatig de CX5 tegen uit dit bouwjaar met verschillende problemen