Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)
Reacties van eigenaren
'12
4
bouwjaar
jaar in bezit
230k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
7
Motor
3
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
120k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Tml. Verhoeven, datum : 11 maart 2021
Ervaring met Mazda CX-5 2.0 GT-M AWD: Ik heb een piepende linkervoorrem, al de blokken en remschijf vervangen maar blijft piepen bij zacht aanremmen.
Ervaring met onderhoud: Ik blijf na het vervangen van mijn remschijven voor en blokken rondom een piepende linker voorrem houden bij zacht aanremmen..kan iemand helpen?
Ervaring met Mazda CX-5 2.0 GT-M AWD: Ik heb een piepende linkervoorrem, al de blokken en remschijf vervangen maar blijft piepen bij zacht aanremmen.
Ervaring met onderhoud: Ik blijf na het vervangen van mijn remschijven voor en blokken rondom een piepende linker voorrem houden bij zacht aanremmen..kan iemand helpen?
Reactie van: Muitterlinden, datum: 17 maart 2021
Antwoord: Ik had dit probleem en ook daarbij kromme schijven. Ben een type die normaal 160.000 km met remblokken doet, maar niet bij de Mazda CX5. Die gaven veel eerder problemen. Uiteindelijk remschijven en blokken vervangen door Brembo's. Een genot om te remmen
'15
1
bouwjaar
jaar in bezit
60k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
7
Naam: Janogin, datum : 6 maart 2021
Ervaring met Mazda CX-5 2.5 automaat: Heb de auto voorzien van een autogassysteem. Dat rijdt super en voordelig. Verder een remote start ingebouwd. Kan met de originele afstandsbediening de auto op afstand starten. Erg leuk.
Ervaring met Mazda CX-5 2.5 automaat: Heb de auto voorzien van een autogassysteem. Dat rijdt super en voordelig. Verder een remote start ingebouwd. Kan met de originele afstandsbediening de auto op afstand starten. Erg leuk.
'13
2
bouwjaar
jaar in bezit
99k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
6
Naam: Henkvantuil, datum : 5 maart 2021
Ervaring met Mazda CX-5: Ik heb deze auto in 2018 2e hands gekocht. De auto is altijd dealer onderhouden. Vorig jaar een kleine beurt gehad conform de vaste prijs (zie internet). Vandaag de grote beurt gehad, de rubberhoesjes van de stuurkogel waren lek, kortom een grote beurt met nieuwe stuurkogel hoesjes ff 1000 euro aftikken. Viel best wel tegen. maar goed, je hebt wel waar voor je geld. Weet iemand welk merk remschijven en blokken de Mazda dealer hanteert?
Ervaring met Mazda CX-5: Ik heb deze auto in 2018 2e hands gekocht. De auto is altijd dealer onderhouden. Vorig jaar een kleine beurt gehad conform de vaste prijs (zie internet). Vandaag de grote beurt gehad, de rubberhoesjes van de stuurkogel waren lek, kortom een grote beurt met nieuwe stuurkogel hoesjes ff 1000 euro aftikken. Viel best wel tegen. maar goed, je hebt wel waar voor je geld. Weet iemand welk merk remschijven en blokken de Mazda dealer hanteert?
'15
3
bouwjaar
jaar in bezit
100k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Hanseelsing, datum : 25 juli 2020
Ervaring met Mazda CX-5 2.0 4WD: Auto komt uit Oostenrijk, had uiteraard wel enige argwaan maar in deze 3 jaar geen enkel probleem gehad. Zelfs onze reizen naar Spanje gaat nog steeds prima.
Maar nu een klein probleempje, wie herkent dit? Wanneer ik de airco inschakel, wordt de rechter zijde lekker koud terwijl aan de bestuurderskant de kachel warme lucht blaast. Ben nog niet naar de dealer geweest, maar stel een ervaringsdeskundige zijn mening erg op prijs.
Ervaring met verkoop: Redelijke prijs met geen service, was gelukkig niet nodig.
Ervaring met Mazda CX-5 2.0 4WD: Auto komt uit Oostenrijk, had uiteraard wel enige argwaan maar in deze 3 jaar geen enkel probleem gehad. Zelfs onze reizen naar Spanje gaat nog steeds prima.
Maar nu een klein probleempje, wie herkent dit? Wanneer ik de airco inschakel, wordt de rechter zijde lekker koud terwijl aan de bestuurderskant de kachel warme lucht blaast. Ben nog niet naar de dealer geweest, maar stel een ervaringsdeskundige zijn mening erg op prijs.
Ervaring met verkoop: Redelijke prijs met geen service, was gelukkig niet nodig.
Reactie van: Meccmaastricht, datum: 5 augustus 2021
Antwoord: Zelfde probleem ook gehad. Nadat men de airo weer opnieuw had afgevuld, was het probleem opgelost. Te weinig koelgas was dus het probleem.
'15
3
bouwjaar
jaar in bezit
65k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
7
Motor
8
Naam: Johan. Corrie, datum : 10 juli 2020
Ervaring met Mazda CX-5: Beste auto ook het rijgedrag is optimaal. Trekkracht van de auto is goed, had beter verwacht. 4wd zal beter presteren.
Ervaring met onderhoud: Zeer slecht bedrijf. Niet klant vriendelijk, heb al twee aanvaringen met Louwman. Zeker geen auto kopen daar krijg niet eens reactie op een mail met klacht.
Ben hier naar toegegaan dichterbij. Ga nu naar Ettenleur de Rijk: netten mensen en klantvriendelijk.
Ervaring met Mazda CX-5: Beste auto ook het rijgedrag is optimaal. Trekkracht van de auto is goed, had beter verwacht. 4wd zal beter presteren.
Ervaring met onderhoud: Zeer slecht bedrijf. Niet klant vriendelijk, heb al twee aanvaringen met Louwman. Zeker geen auto kopen daar krijg niet eens reactie op een mail met klacht.
Ben hier naar toegegaan dichterbij. Ga nu naar Ettenleur de Rijk: netten mensen en klantvriendelijk.
'13
2
bouwjaar
jaar in bezit
121k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
8
Naam: Cris. Burbea, datum : 25 maart 2020
Ervaring met Mazda CX-5: Mazda CX-5 occasion bij de dealer gekocht, nu 1.5 jaar in bezit. Over het algemeen, prima auto, zoals een echte Japanner hoort te zijn. Een paar Toyota's en Mitsubishi Outlanders gehad, de Mazda is toch de topper over allemaal. Rijdt technisch veel beter, het voelt beter aan tijdens het rijden en de afwerking is ook een niveau hoger.
Helaas, al na de eerste 2 maanden (bij ongeveer 100.000 kms) bleek mijn verwarming radiator lek te zijn. Volgens de dealer en andere specialisten komt dit probleem bij Mazda haast nooit voor, 1 per duizenden auto's (hierdoor zijn de onderdelen ook niet te vinden in de handel, slechts bij de importeur). Dealer kosten € 1.800 montage inbegrepen, erg duur dus. Gelukkig goedkoper opgelost en nu alles weer in orde. Los daar van geen andere technische problemen, maar .. de stoel bestuurders kant, kraakt verschrikkelijk. Het is zo erg, dat het op een versleten oma's wipstoel lijkt tijdens het rijden en het hele rijplezier is weg. Iemand die nog dit meemaakt? Eventueel ideeën voor een oplossing, maar het liefst niet via een dure dealer bezoek?
Mvg. Cris
Ervaring met Mazda CX-5: Mazda CX-5 occasion bij de dealer gekocht, nu 1.5 jaar in bezit. Over het algemeen, prima auto, zoals een echte Japanner hoort te zijn. Een paar Toyota's en Mitsubishi Outlanders gehad, de Mazda is toch de topper over allemaal. Rijdt technisch veel beter, het voelt beter aan tijdens het rijden en de afwerking is ook een niveau hoger.
Helaas, al na de eerste 2 maanden (bij ongeveer 100.000 kms) bleek mijn verwarming radiator lek te zijn. Volgens de dealer en andere specialisten komt dit probleem bij Mazda haast nooit voor, 1 per duizenden auto's (hierdoor zijn de onderdelen ook niet te vinden in de handel, slechts bij de importeur). Dealer kosten € 1.800 montage inbegrepen, erg duur dus. Gelukkig goedkoper opgelost en nu alles weer in orde. Los daar van geen andere technische problemen, maar .. de stoel bestuurders kant, kraakt verschrikkelijk. Het is zo erg, dat het op een versleten oma's wipstoel lijkt tijdens het rijden en het hele rijplezier is weg. Iemand die nog dit meemaakt? Eventueel ideeën voor een oplossing, maar het liefst niet via een dure dealer bezoek?
Mvg. Cris
Reactie van: Ruczynskibert, datum: 10 mei 2020
Antwoord: Soms stabilisator stang stoel los. Is terugroep actie voor geweest bij ouder model 6 misschien een keer stoel eruit halen en kijken of er iets los zit. Was in mijn 6 namelijk het geval.
Reactie van: Cris. Burbea, datum: 28 juli 2020
Antwoord: Bedankt! Ik zal het na laten kijken. Sorry voor mijn late reactie!
Ervaring met Mazda CX-5 2.2 D AWD: Inmiddels tijdens schrijven de auto uit pure wanhoop de deur uit gedaan.
Om maar bij het begin te beginnen; Betreft een door ons zelf via onze garage geïmporteerde Mazda met destijds 127.500 km op de teller. Een CX 5 Sports Line, diesel AWD aangezien we privé veel kilometers maken was het nog lonend in belasting land Nederland. Deze auto was destijds bij Mazda Duitsland in onderhoud en daar ook geleverd aan de 1e eigenaar. Niets aan het handje zou je zeggen en dat klopt. DSR goed bijgewerkt op 1 jaar na, was ook naast wat kleine terugroepacties binnen garantie periode (5 jaar) bij de vorige eigenaar in Duitsland niets bijzonders mee aan de hand. Het 1e jaar (35.000 Km) in Nederland gereden en ook met de caravan in het buitenland probleemloos. Maar toen 2e jaar daarna begon de ellende.
Motorstoring, noodloop, geen pit.
Bleek een defecte uitlaatgas druksensor aangezien het een Euro 6 diesel betreft zitten er hier maar liefst 6 stuks van in. Vervolgens na 2e jaar in bezit tijdens vakantie rit met caravan in Duitsland vermogen verlies. Niet direct enige notie van een mogelijke defect hooguit een slippende koppeling vermoede ik. Terug in Nederland bleek het veel beroerder nadien de motorkap geopende te hebben. Veel koelvloeistof spatten onder gehele motorkap. Wat bleek, koppakking lek! Met de Mazda naar de Mazda garage gereden en die gaf aan dat er een motorstoring lampje had moeten branden. Echter het desbetreffende motorolie storing was niet gaan branden hooguit kortstondig knipperend.
Totale kosten reparatie bijna E 5.000 in de BTW! Nokkenas, kettingspanner, koppakking en toebehoren etc etc. Alles laten maken.
Daar bleef het niet bij, 3e jaar weer stil staan. Ook weer in de zomervakantie. Wederom een uitlaatgassensor mogelijk dezelfde of een ander? Weer laten maken. Uiteindelijk in het 4e jaar bezit, weer uitval weer een uitlaat gassensor (inmiddels de 3e?) nog 3 te gaan dus we kunnen nog even :(
Ook dit weer laten maken goedkoper dan een nieuwe auto....
Vervolgens in het 4e jaar onlangs nu weer motorstoring en geen pit en pas trekkracht vanaf 2500 t/m.
Wat bleek bij nader onderzoek bij de garage een afgebroken klepje in de turbo, waarbij de ophanging (nippel) in de turbo terecht was gekomen die uiteindelijk de gehele turbo had gesloopt....
Deze nippel had net zo goed in de cilinderkop terecht kunnen komen met alle gevolgen van dien.
Uiteindelijk omdat we er zat van waren besloten om deze drama auto weg te doen.