25 februari 2018
Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 februari 2018

Ervaring met auto: Auto voldoet aan mijn wensen, maar is zeker niet probleemloos. Ook geen goede dealer kunnen vinden, na jarenlang Honda CRV te hebben gereden tot grote tevedenheid zeker na de garantietermijn.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit4 jaar
KM-stand70.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 17 januari 2018

Ervaring met auto: Zijn er Mazda CX-5 gebruikers die problemen hebben (gehad) met de verwarming? Binnen korte tijd (2 weken) van lekker warm naar koude lucht. Gelukkig nog stoelverwarming, maar gevoelstemperatuur lag onder vriespunt. Wat zou het probleem kunnen zijn en wat kan je er eventueel zelf aan doen om de klacht op te lossen?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand67.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Hjbscheepers, datum: 9 februari 2018

Antwoord: Ik heb het probleem met de verwarming ook meegemaakt in 2017. De oorzaak is een verstopte kachelradiateur, na info bij diverse garagebedrijven blijkt dit een vaak voorkomend probleem te zijn bij een Mazda CX5 , het probleem zit waarschijnlijk in de koelvloeistof van mazda.

Het is een dure reparatie, want de kachelradiateur is alleen verkrijgbaar bij de Mazda0dealer.

Van een tegemoetkoming van de Mazda hoef je niet te rekenen zeker als de Mazda buiten de garantie valt, mijn Mazda CX5 heeft 70.000 km gereden zelfs bij 60.000 km was de aircopomp vastgelopen; ook hier gaf Mazda Nederland niet thuis.

Dus Mazda is niet zo goed als iedereen denkt, vooral na de garantie periode.

  

, datum: 18 december 2017

Ervaring met auto: Mijn Mazda CX-5 gooit via de overloopslang van het koelvloeistofreservoir koelvloeistof eruit. Bij de Mazda garage geweest en deze zeggen dat de koppakking kapot is. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat als de koppakking kapot is, je het kunt merken aan witte vettige rook uit uitlaat, vermogen verlies en witte smurrie bij de olie. Van deze is bij de auto geen sprake. Nu ben ik ook geschrokken van de reparatiekosten om de koppakking te vervangen. Totaal 5500, = euro.

Auto is 5 jaar oud en heeft 230000 km gelopen en ik ben en de eerste eigenaar. Auto is twee geleden ook in de garage geweest met motorproblemen. Deze zijn toen op kosten van de Mazda gerepareerd. Heeft iemand hier al ervaringen mee gehad en zijn de reparatie kosten wel reeel. Voor de rest een prima auto.

Uitvoering2.2 G-TM
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit5 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 17 december 2017

Ervaring met auto: Prima auto, heb inmiddels 90.000 km gereden en alleen 1 keer de remblokken voor moeten vervangen, verder geen extra kosten gehad buiten de OH beurten.

Heb inmiddels een nieuwe caravan met een gewicht van 1700 kg er achter liggen en daarbij door oostenrijk, italie en frankrijk gereden zonder problemen, dan rijd ik wel met de automaat op handbedrijf en kom dan niet in de 6e versnelling, kan gewoon op de cruise-control rijden. Ik heb wel op de caravan een electronische anti slinger systeem van Alko laten monteren omdat de verhouding gewicht caravan tov de auto volgens caravantrekker.nl niet ideaal is, dit systeen heeft tijdens de 6000 km welke ik in de vakantie heb gereden geen enkele keer hoeven in te grijpen.

Ik herken alle klachten welke hier allemaal geuit worden niet ook mijn navigatie systeem van Tom Tom welke in de auto zit werkt perfect, nog nooit in de steek gelaten. Dus al met al ben ik uitermate tevreden met mijn Mazda CX-5

Ervaring met verkoop: Dealer in Lisse is failliet, heb de auto nu in onderhoud bij dealer Visserdijk in Dordrecht, en ben daar erg tevreden over.

Uitvoering2.0 G Aut. AWD
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit4 jaar
KM-stand90.000 km
DealerVissersdijk

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 4 december 2017

Ervaring met auto: De bestuurderstoel staat scheef, teveel naar links, waardoor bij de bediening van het gas je pijn aan je been en heup krijgt. Erg storend en vervelend tot pijnlijk, maar niet te verhelpen volgens de dealer.

Verder een fijne auto maar met die stoel neemt je rijplezier wel af. Met cruise-control kan je even verzitten en je been goed leggen maar het hoort niet natuurlijke, weinig echt zoom zoom plezier! Benieuwd of er nog iets gebeurt als aanpassing.

UitvoeringGt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerFakkert

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Legging1949, datum: 27 december 2017

Antwoord: Ik denk niet dat er veel te verwachten is van Mazda en ik begrijp de klacht. Ook ik heb niets meer vernomen over toch best een pittige klacht als je rijplezier niet optimaal kan zijn bij verder een zeer goede auto. Als ik iets mag vernemen van Mazda dan informeer ik u zsm.

En inderdaad inruil bij een ander merk kost te veel op dit moment.

 
Reactie van: Peter. Gonny, datum: 22 januari 2018

Antwoord: Probeer een erkend autostoel bedrijf

  

, datum: 1 december 2017

Ervaring met auto: Veel gehoord de prijs van het reservewiel, in Duitsland is deze voor een redelijke prijs te koop.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand18.000 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 26 november 2017

Ervaring met auto: Sinds augustus 2017 de nieuwe CX5. Mijn tweede en wederom een fijne auto.

Een klacht: de bestuurdersstoel staat niet recht, teveel naar links gericht, waardoor er niet de fijnste zit ontstaat voor je rechter been! Dealer kan het niet oplossen! Jammer!

UitvoeringGT-M
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
DealerJonk

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Legging1949, datum: 10 februari 2018

Antwoord: Bij een stoelbedrijf langs geweest en die constateerde de zitting was teveel ingezakt. Dat is voor een nieuwe auto, 5 maanden oud, wel erg snel en ook de reden dat in het begin de klacht niet opvalt. Stoel ophogen euro 100 ex btw, de dealer wil 50% bijdragen want van Mazda is niks te verwachten, flauw?

Het is een fijne auto, maar toch...

 
Reactie van: HendrikBroosScholten, datum: 12 februari 2018

Antwoord: Je oplossing gelezen, mijn dealer laat de stoel gratis/coulance ophogen! Jammer voor jou maar bedankt voor de tip!

Algemeen kan gezegd worden dat Mazda Nederland weinig aan zijn klanttevredenheid doet en productverantwoording niet kent en wat nog wel eens tot overstap kan leiden. Nou bij mij opgelost, succes en nogmaals dank.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »