Lexus RC
Lexus toont RC
De GS leverde het platform (dat wel 7 centimeter werd ingekort en extra stijf werd gemaakt) en de voorwielophanging; de IS werd het vertrekpunt voor het aansprekende design. Hoewel dus overduidelijk familie, is de RC duidelijk lager (-30 millimeter) én zichtbaar breder (+35 millimeter) dan de IS 300h.
In het interieur wordt rijkelijk gebruik gemaakt van zachte materialen, bijzondere interieurverlichting en contrasterende kleuren. De bediening van het 7 inch grote navigatiescherm gaat via het nieuwe Lexus Remote Touch Interface; een soort mousepad.
De coupé is uitgerust met double wishbones vóór en een multi-link ophanging aan de achterzijde. Bovendien is het chassis bijzonder stijf gemaakt, onder meer door het toepassen van innovatieve lijmtechnieken die voor het eerst werden toegepast in de nieuwste LS-serie.
In Japan komt de RC rond november 2014 op de markt met twee aandrijflijnen: een 3.5L V6 en een 2.5L hybride. Lexus heeft nog niet aangegeven met welke motorvariant(en) de RC in Europa geleverd gaat worden. Evenmin is de introductiedatum voor de markten buiten Japan al bekend gemaakt.