Lexus RC
Lexus RC F en GS F krijgen standaard AVS
AVS telt dertig verschillende dempingsstanden (voorheen: negen) en zeven dempingprogramma's, waaronder een anti-duikfunctie tijdens stevig remmen en een functie die voorkomt dat de auto licht achterover helt tijdens vol accelereren. AVS bewaakt en regelt op elektronische wijze de dempingskracht op alle vier de wielen tegelijk. Het geavanceerde systeem houdt hierbij rekening met het wegoppervlak en de voorkeur van de bestuurder.
AVS maakt gebruik van verschillende sensoren, onder meer voor de G-krachten, gierhoekverhouding en snelheid. Voor een optimale balans werkt het systeem bovendien nauw samen met de uitgebreide veiligheidssystemen van Lexus Safety Sense +. Het onderdrukt carrosseriebewegingen als de bestuurder het rem- en acceleratievermogen ten volle benut.
Lexus koppelt AVS zowel aan het Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) als de Drive Mode Select. In de standen ECO, NORMAL en SPORT S geeft Drive Mode Select prioriteit aan het rijcomfort terwijl het tegelijkertijd bijdraagt aan meer stabiliteit. In de stand SPORT S+ ligt de focus juist op maximale stabiliteit. In dit geval schakelen de aandrijflijn, de elektronisch bekrachtigde besturing en VDIM over op de Sport-stand.
De Lexus GS F en de Lexus RC F zijn uitgerust met de krachtigste V8 die Lexus ooit ontwikkelde: een 5,0-liter V8 met 477 pk (351 kW), gekoppeld aan een supersnel schakelende Sport Direct Shift 8-trapsautomaat. Lexus introduceert tevens een nieuwe grijze kleur voor de GS F en een zwarte tint voor de RC F. Laatstgenoemde is tevens leverbaar met nieuwe 7-spaaks lichtmetalen wielen. De Lexus GS F is leverbaar vanaf 157.945 euro, inclusief kosten rijklaar maken. De Lexus RC F is er vanaf 131.345 euro.