Hyundai Veloster
Hyundai presenteert Veloster Turbo
Door zaken als directe brandstofinjectie, een luchtgeregelde intercooler en de twin-scroll turbocompressor heeft de Veloster Turbo een maximumvermogen van 137 kW (186 pk) en 270 Nm aan trekkracht. Dat zijn toenamen van respectievelijk 33 en 62 procent ten opzichte van de atmosferische motor. Speciaal voor de Europese markt hebben de technici in het ontwikkelingscentrum van Hyundai Motor Europe in Rüsselsheim extra zorg besteed aan een zo hoog mogelijke koppelafgifte bij zo laag mogelijke toerentallen.
De Veloster Turbo heeft dezelfde praktische eigenschappen als het standaardmodel, maar heeft daarnaast enkele unieke eigenschappen dankzij het aangepaste exterieur. Zo is de grille groter en geprononceerder, is de auto voorzien van dorpelverbreders en aangepaste voor- en achterbumpers met een krachtig ogende diffuser en ventilatieopeningen. Ook de lichtmetalen 18-inch wielen en de achterspoiler dragen bij aan het dynamische profiel dat geïnspireerd is door de "Fluidic Sculpture"-designtaal.
De Veloster Turbo heeft dezelfde unieke 1+2-deurconfiguratie en biedt evenveel interieurruimte aangezien de wielbasis met 2.650 millimeter gelijk is aan die van de Veloster met atmosferische motor. Wel is de Veloster Turbo 30 millimeter langer en 15 millimeter breder.
Inspelend op de laatste technieken biedt het 7-inch TFT-touchscreen in het dashboard de basis voor de bediening van het Hyundai-navigatiesysteem en de mogelijkheid om apparaten als een camcorder of een PlayStation aan te sluiten.