Ford
Harman levert audiosysteem voor Ford
Uit een recent onderzoek van Ipsos naar audiomerken in de autobranche uit 2016 is gebleken dat ongeveer een derde van de kopers van nieuwe auto's zegt dat het audiomerk in hun volgende auto grote invloed heeft op hun aankoopbeslissing.
Ford maakte de samenwerking met HARMAN International Industries Incorporated daarom bekend tijdens de jaarlijkse "Further with Ford"-trendconferentie van de autofabrikant. B&O PLAY is vanaf volgend jaar voor het eerst wereldwijd beschikbaar in Fords.
Om de kracht van geluid te ervaren, hebben Ford en B&O PLAY vandaag een installatie met de naam Sound Journeys onthuld, een on-site-ervaring die de vijf zintuigen prikkelt. Met B&O PLAY-producten brengt de installatie drie verschillende natuurlijke omgevingen tot leven, te weten een bos, een ravijn en een oceaan, met versterkt geluid. Tijdens de ervaring worden zelfs geluidsgolven "gevisualiseerd", waarbij wordt gedemonstreerd hoe geluid alledaagse ruimten kan transformeren, zodat de ervaringen van mensen rijker en intenser worden.