Ford
Ford opent FordStore concept in Amsterdam
Het FordStore concept is geïnspireerd op de aanpak van Brand stores uit andere sectoren, zoals die van Nespresso en Apple. Hier kan de bezoeker het complete Ford-modellenprogramma in een passende atmosfeer leren kennen. FordStores worden gebouwd en ingericht in de moderne Ford-stijl, met veel ruimtelijkheid en transparantie, in de kleuren wit, oranje en blauw.
De klantervaring in de FordStore sluit aan op de online aanwezigheid van het merk. "De FordStore is een logische stap in de veranderingen die internet in het consumentengedrag heeft gebracht", aldus Gerard Bolder, Managing Director van Ford Nederland. "Internet heeft gezorgd dat klanten zich online oriënteren op de auto van hun keuze en vervolgens de winkel zoeken waar ze die willen kopen. De FordStores zetten van daaruit de volgende stap. Waar de online kennismaking ophoudt, gaat de FordStore verder".
Heel concreet kunnen geinteresseerde bezoekers in de FordStore live de auto van hun dromen kiezen en configureren op een levensgroot HD-scherm. Bolder: "Zo kan de klant elk model en elke uitvoering op ware grootte uitvoeren en van alle kanten bekijken, met precies de gewenste typen velgen en elke mogelijke lakkleur. Met deze state-of-the-art oplossing kan de klant al precies zien hoe zijn toekomstige auto in werkelijkheid wordt". Daarnaast kan de klant in de FordStore multimediale demo's zien van de jongste Ford-technologieën, zoals de innovatieve opblaasbare veiligheidsgordels, Active Park Assist, of het SYNC2-systeem met voice control.
Dat is nog niet alles: de FordStores worden de enige adressen in Nederland waar men werkelijk het complete modellenprogramma van Ford live in volle glorie kan ontdekken, voelen en uitproberen. Zo krijgen uitsluitend deze nieuwe 'superdealers' de Mustang in de showrooms, maar ook sportieve topmodellen zoals de Focus RS, innovatieve grensverleggers zoals de C-MAX Plug-in Hybrid, de Edge en de Vignale-modellenlijn.
Onder het nieuwe chique Vignale-label biedt Ford extra hoogwaardige uitvoeringen van de Mondeo, en de S-MAX. Gerard Bolder: "In de FordStores is daarvoor een eigen afdeling ingericht, vergelijkbaar met een dedicated shop-in-shop". De Vignale-modellen zijn extra luxe uitgevoerd met de meest luxe opties, een speciale Vignale-grille en hoogwaardige lederen bekleding. Daarnaast geniet de Vignale klant van de extra services van een persoonlijke Vignale relatiebeheerder, een haal- en brengservice bij onderhoud, VIP-behandelingen en uitnodigingen voor bijzondere evenementen.
De zes eerste FordStores in Nederland worden nog dit jaar geopend op zichtlocaties in Amsterdam, Almere, Beek (L.), Utrecht, Zaandam, Zwolle. In 2016 volgen nog eens negen vestigingen. Daardoor ontstaat er een landelijk dekkend netwerk van 15 regionale vestigingen, uiteraard naast het bestaande dealernetwerk. In heel Europa richt Ford dit jaar meer dan 200 FordStores in, met als doelstelling een totaal netwerk van 500 vestigingen in 2016.
