Dacia
Dacia presenteert jubileum modellen
Tien jaar geleden werd Dacia onderdeel van de Renault Groep en maakte met de Logan zijn entree op de Europese markt. In het afgelopen decennium veroverde het merk een sterke positie. Het aantal verkochte auto's passeerde zelfs de drie miljoen.
De jubileumuitvoeringen zijn direct te herkennen aan de kleur Bleu Cosmos, die exclusief is voorbehouden aan deze versies. Lichtmetalen wielen en spiegelkappen in de kleur Dark Metal zijn standaard.
De kleur blauw komt ook terug in het interieur, met accenten op de stoelbekleding en veiligheidsgordels in blauw. De stoelbekleding is afgewerkt met grijze sierstiksels. Als finishing touch zijn de vloermatten voorzien van een subtiele blauwe rand (uitgezonderd de Lodgy en de Dokker).
De jubileumuitvoeringen zijn gebaseerd op het uitrustingsniveau Lauréate. Dat betekent dat de auto's standaard voorzien zijn van airconditioning, radio, Cruise Control, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare zijruiten vóór en een met leder bekleed stuurwiel.
Nieuw in de optielijst is Dacia MEDIA NAV Evolution, dat exclusief verkrijgbaar is op de jubileum modellen. Dit nieuwe navigatiesysteem omvat een 7 inch touch screen met een eenvoudige interface. Gebruikers hebben via het navigatiesysteem en Bluetooth gemakkelijk toegang tot de multimedia op hun telefoon. Hiervoor is slechts een gratis app op de gekoppelde smartphone nodig. gebruikers kunnen bovendien via een knop op het stuurwiel gebruikmaken van SIRI (vanaf iPhone 4S).
De jubileumuitvoeringen van de Dacia-modellen zijn voor het eerst te zien op de Autosalon van Genève, van 5 t/m 15 maart. Prijzen worden begin maart bekendgemaakt en vanaf medio april staan de modellen bij de Dacia dealer in de showroom. Tijdens de AutoRAI in Amsterdam, van 17 t/m 26 april, zijn de jubileum modellen voor het eerst in Nederland te zien.