8 september 2021
Citroen Berlingo

Citroen e-Berlingo

Citroen opent orderboeken e-Berlingo

Autozine
8 september 2021 | Citroën opent de orderboeken van de volledig elektrische ë-Berlingo Van met een actieradius van 275 km voor de 50 kWh-batterij. De plaatsing van het accupakket in de bodemsectie resulteert niet alleen in een laag zwaartepunt, maar zorgt er ook voor dat het laadvolume (maximaal 4,4 mÑ-) en de bruikbare lengte niet worden beperkt. Hierdoor kunnen voorwerpen met een maximale lengte van1,82 meter worden vervoerd in de 4,4 meter lange M-versie en in de XL-variant zelfs voorwerpen van 2,17 meter. Alle versies hebben een maximaal laadvermogen van 825 kg en een geremd trekgewicht van 750 kg. Prijzen van de volledig elektrische Citroën ë-Berlingo Van beginnen in Nederland bij € 26.090, exclusief BTW.

Op zoek naar een Citroen Berlingo?
bynco heeft er 6 vanaf € 19.475,-

Citroen Berlingo

Wie kiest voor een e-Berlingo Van, profiteert van lagere gebruikskosten. Het energieverbruik ligt bijvoorbeeld vijf keer lager ten opzichte van een traditionele bestelwagen met verbrandingsmotor. Ook het onderhoud is naar schatting 30% goedkoper, omdat er geen sprake is van een oliefilter, versnellingsbak en koppeling, slijtage van mechanische componenten en omdat remblokken minder hard slijten door middel van het regeneratieve remsysteem waardoor de e-Berlingo Van sterk afremt op de elektromotor.

Citroen Berlingo

De beoogde klanten van de e-Berlingo Van hebben over het algemeen kleine en middelgrote wagenparken. 41% van de klanten bestaat uit verkopers of bedrijven uit de bouw- of leveringssector die vaak in stedelijke omgevingen werken. Hoewel 58% van deze professionals zelden gebruikmaakt van snelwegen en gemiddeld slechts 72 km per dag aflegt, heeft deze doelgroep toch behoefte aan veelzijdigheid om af en toe afstanden van 250 km (maximumafstand) op een dag te kunnen afleggen. 88% reist lokaal en opladen is overdag nodig voor 1,6% van de ritten, waarbij het overgrote deel van de gebruikssituaties het mogelijk maakt om 's avonds na het werk op te laden.

Het opladen van de 50 kWh-batterij tot 80% duurt 30 minuten bij een publiek snellaadpunt. Via de My Citroen-app is het mogelijk om het laadproces te beheren of om het interieur nog voor vertrek te koelen of te verwarmen (proconditionering). Ook via het infotainmentsysteem kan de gebruiker in het menu 'Energie' het laadproces beпnvloeden en laadsessies inplannen. Uitgesteld opladen is alleen beschikbaar voor laden thuis (modus 2) of snelladen (modus 3).

Ook beschikbar is de app Charge My Car. Deze app is ontwikkeld door Free2Move Services en faciliteert opladen en parkeren (in Frankrijk) door toegang te bieden tot meer dan 220.000 oplaadpunten en door de beste route te plannen, afhankelijk van het bereik van het voertuig en de stations onderweg (inclusief oplaadpauzes, totaal opladen tijd, type stopcontact, toegang tot het station, enz.) en om tijd te besparen, kunnen klanten hun verbruik rechtstreeks viade app betalen.

De e-Berlingo Van beschikt over dezelfde uitrusting als de versie met verbrandingsmotor (met uitzondering van de adaptieve regelunit en de extra verwarming). Alle elektrische versies zijn bovendien uitgerust met een 11 kW 3-faseboordlader en worden geleverd met een Type 2 mode 3 (Mennekes) laadkabel, , een elektrische parkeerrem, 15-inch wielen met wieldoppen en een volwaardig reservewiel. De e-Berlingo Van is verkrijgbaar in drie uitvoeringen die gericht zijn op specifieke gebruiksvormen:

€ 26.090 exclusief btw (maat M, maximaal laadvermogen maximaal 825 kg, 136 pk/100 kW elektromotor, 50 kWh-batterij).

De Club-versie, verkrijgbaar in de maten M en XL, is de meest veelzijdige uitvoering. Het model is bedoeld voor verkopers en koeriersbedrijven en heeft alle voorzieningen van de Control-versie, aangevuld met airconditioning, cruise control met snelheidsbegrenzer, een bandenspanningscontrolesysteem en mistlampen. Stuk voor stuk zaken die een bijdrage leveren aan het rijcomfort en de veiligheid. De in hoogte verstelbare 'comfort'-stoelvan de bestuurder met armsteun en opbergvak onder het zitkussen beschikt ook over een verstelbare lendensteun. Om het passagierscompartiment te beschermen en het schoonmaken te vergemakkelijken, is de vloer bekleed met een TPO-kunststofcoating. De ë-Berlingo Van Club is verkrijgbaar vanaf € 28.540 exclusief btw (maat M, maximaal laadvermogen 825 kg, 136 pk/100 kW elektromotor, 50 kWh batterij) en vanaf € 29.640 exclusief btw voor de XL-uitvoering (maximaal laadvermogen 778 kg).

€ 29.290 exclusief btw (maat M, maximaal laadvermogen 825 kg, 136 pk/100 kW elektromotor, 50 kWh batterij).

Het Extenso-interieurconcept, dat beschikbaar is vanaf het Control-uitrustingsniveau en door 77% van de klanten in Europa wordt gekozen, biedt plaats aan drie personen voorin, de modulaire 2-zitsbank biedt de mogelijkheid om hetmiddelste deel om te vormen tot een mobiel kantoor.

Het 10-inch digitale instrumentenpaneel, beschikbaar op de versies Club en Driver, voegt een moderne touch toe en biedt een gemakkelijk af te lezen display voor rij-informatie en specifieke gegevens over de elektrische aandrijflijn. Het 8-inch touchscreen, standaard op de Driver-versie, kan als optie besteld worden op de versie Club.

De e-Berlingo Van is uitgerust met 18 technologische voorzieningen waarmee professionals elke dag veilig kunnen rijden. Om het rijden te vergemakkelijken, biedt de e-Berlingo Van vele opties (beschikbaarheid is afhankelijk van uitrustingsniveau) Keyless Entry & Start, een head-up kleurendisplay, hill start assist, parkeerhulp achter, parkeerhulp voor, een achteruitrijcamera, Surround Rear Vision, automatisch bediende koplampen, een elektrische parkeerrem en een indicator voor overbelading (ongeлvenaard in dit segment).

Voor een maximale veiligheid beschikt het model (afhankelijk van uitrustingsnveau) ook over Active Safety Brake, een actief waarschuwingssysteem voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook, attentiewaarschuwing voor de bestuurder, een systeem dat waarschuwt bij een dreigende aanrijding, aanhanger-stabiliteitscontrole, Grip Control met Hill Assist Descent (Club), uitgebreide limietbordenherkenning en -aanbeveling en dodehoekbewakingssysteem (Club).

De Citroen e-Berlingo Van is ontworpen en uitgerust om het gebruik te vereenvoudigen, maar ook om het comfort tijdens het werk te verbeteren. Het model is erop gericht om stress en vermoeidheid bij professionals te verminderen en zo de productiviteit te verhogen. Het rijplezier, dat de versies met verbrandingsmotor al kenmerkt dankzij de soepele bediening en het lage geluidsniveau in het interieur dankzij de meervoudige geluidsabsorptiesystemen, wordt in de elektrische versie nog extra versterkt door de afwezigheid van lawaai en vibraties.

AutoCoach
Citroën e-Berlingo nu te bestellenCitroën e-Berlingo nu te bestellen
12 mei 2021
Citroën presenteert e-BerlingoCitroën presenteert e-Berlingo
23 februari 2021
Citroën introduceert e-Berlingo VanCitroën introduceert e-Berlingo Van
14 januari 2021
Citroën verkoopt 200.000e BerlingoCitroën verkoopt 200.000e Berlingo
11 maart 2020
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Occasions

KM-kosten

Forum