Forum BMW 1-Serie (2004 - 2011)
Reacties van eigenaren
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Doe in godsnaam geen BMW kopen. Een grote ramp. Heb uit 2009 116i, nu de ketting kapot en 1.700 euro schade. BMW kon niet eens prijs afgeven voor reparatie. Ben elders gegaan... Daarna doe ik BMW snel van de hand. Voor mij nooit meer BMW.
Ervaring met verkoop: Meis Windraak, grote ramp.
Ervaring met onderhoud: BMW kwaliteit? Waar?
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Deze auto in juli gekocht en vanaf de eerste dag houdt hij in. Injectoren getest en gereinigd, bougies vervangen. Was even goed, maar nu loopt de motor bij stationair draaien af en toe op 3 cilinders maar de computer geeft geen melding aan. Wie heeft nog meer deze problemen?
Antwoord: Heb een 116i, en deze vertoont de zelfde dingen. Houdt in bij optrekken. Injectors ook schoongemaakt en als advies V-Power getankt. Na twee weken weer hetzelfde. En geen melding in de computer.
Antwoord: Misschien je luchtmassameter vervangen is een sensor je hebt 2 varianten (A merk Bosch euro: 250.- ) (B merk euro: 120.- ).
Of je Vanos solide vervangen.
Antwoord: Ik had exact hetzelfde probleem, inhouden,motorlampje branden. Ook bogies vervangen, injectoren schoongemaakt,bedrading en bekabeling na laten meten, uiteindelijk blijkt de computer (ECU) stuk te zijn
Antwoord: Hmm bij mij,n 118, paar keer in nood loop gegaan. Aantal foutmeldingen, nieuwe sensor geplaatst was defect, probleem bleef. Beter om v power te tanken ipv euro ivm vervuiling (overigens bij heel veel auto's tegenwoordig het geval). Ook het "nieuwe rijden" werkt daar niet erg aan mee (maar gelukkig doe ik daar niet aan).
Maandag gaat ze weer aan de computer. Men denkt aan uitlaat sensor probleem..
Antwoord: ik heb ook precies het zelfde probleem. Mjjn 116i uit 2008 trilt enorm bij koude motor. Injector vervangen maar het probleem blijft. Na meerdere keren langs de garage geweest te zijn heb ik samen met een monteur de auto gestart bij koude motor. Er wordt nu naar gekeken. Ben benieuwd...
Antwoord: Ik ben vanmorgen bij een BMW specialist geweest met mijn 118i omdat die met starten op een diesel lijkt. Bij luister werd gelijk gezegd: je ketting plus spanner heb speling. Hij heb naar de km-stand gekeken en vond niet raar na 196.687 km. Hij zegt dat ze meestal 150.000 km mee gaan. Ik heb gevraagd of niet mijn injectoren kan zijn. Hij zij nee, zijn goeie motoren en die gaan dus nooit stuk je injectoren, ja of je moet heel gek doen. Nu afspraak gemaakt en word de ketting vervangen en gelijk ff na gekeken. Mvg Niels Bax
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Momenteel staat de auto bij de garage, motorblok compleet vastgelopen en moet vervangen worden. Inmiddels in twee jaar tijd alle bobines 2x vervangen. Nog geen maand terug de nox sensor vervangen. Altijd van goede onderhoud voorzien.
Ervaring met BMW 1-Serie 120D: Gekocht uit de lease met 140.000 km op de teller. Na 6 jaar 300.000 km op de teller. Koppelingsplaten en vliegwiel vervangen. Aan te raden om dit zelf te doen ivm hoge kosten. Nu problemen met kabelstoring. Vermoeden vocht in kabelboom. Afvoer kanalen schoon gemaakt. Storing nicht meer zichtbaar op dashboard. Gevolg achtersensoren functioneren niet meer. Na reset uitlezen 10 storingen, welke nu nog opgelost moeten worden. Oplossing nog zoekende.
Ervaring met verkoop: 120D is een echte aanrader.
Ervaring met onderhoud: Olie goed bijhouden
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Ik heb mijn 116i nu drie jaar en vind het een geweldige auto om mee te rijden. Vooral de achterwielaandrijving is geweldig.
Praktisch is de auto niet echt doordacht en vooral het gebrek aan bergruimte is jammer. Ook het vele plastic in het dashboard verhoogt de sfeer in het interieur niet. De wegligging maakt echter alles goed.
Nu het eerste probleem: een kapot differentieel (1.600 euro) en en kapotte wiellager. Gelukkig 800 euro coulance.
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Stationair draaien van de motor is erg rumoerig, klinkt als een diesel. Rijdt voldoende vlot vooral boven 120 km/u voor 116i. Wegligging is formidabel met het sportonderstel.
Ervaring met BMW 1-Serie 118i: Heerlijk rij-ijzer! Uiteraard minder ruimte achterin en in de kofferbak, maar je krijgt er wel een flinke bak lol voor terug! ACHTERWIEL aandrijving!