Forum BMW 1-Serie (2004 - 2011)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Mensen kopen een BMW voor de naam en het sportieve karakter en uitstraling. Als je aan deze aspecten veel waarde hecht dan zal je daar de prijs voor moeten betalen in de garage en de onverwachtse dingen die er aan kapot gaan. Mijn vriendin rijdt een BMW 1-Serie automaat. Een mooie auto die even duur in aanschaf is als mijn Lexus ct200h. Mijn Lexus komt 1 keer per jaar in de garage voor onderhoud, verder nooit want er gaat niets stuk. De BMW komt regelmatig in de garage, niet alleen voor duur onderhoud maar ook tussendoor, onverwachts veel olieverbruik, turbo kapot, wiellager vervangen, iets met de automaat? Wat het volgende zal zijn weet ik niet maar er komt altijd wel iets onverwachts aan. Dat zijn de verschillen met twee even dure auto's in aanschaf. Een sportieve BMW en een degelijke Lexus waaraan niets stuk gaat.
Antwoord: BMW 120i gekocht bj 2008. Niks anders dan problemen gehad. Autohandel Pde Groot uit Schoonoord heeft mijn zoon gewoon belazerd. Alles is al vervangen zegt hij, maar nog steeds valt de automaat uit. Hij verstuivers vervangen zegt 'ie, maar heeft gewoon uit andere BMW de verstuivers gehaald, dit hoorden wij achteraf.
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Never, never een BMW kopen. Bij dealer gekocht met twee jaar garantie. Gelukkig maar, want drie keer stil gestaan. Uiteindelijk bedrading en luchtmassameter onder garantie vervangen. Na de garantie begon de ellende pas. Distriebutieketting kapot: 2300 euro. Gasklephuis vervangen: 460 euro. Daarna meer in noodloop dan rijden. Wat een ongelofelijke K*T auto is dit. Problemen zijn door specialist niet op te lossen. Ik denk dat ik 'm eerdaags naar de sloop breng, ben helemaal klaar met deze auto en met het merk BMW.
Antwoord: Ik ook never never een BMW meer. Distributie -etting kapot bij slechts 120.000 km. Alles kapot in het blok. Repareren was te duur voor mij, was er ziek van want was dol op deze auto. Uiteraard niets te halen bij BMW. Ondanks dat dit een enorm probleem is bij vele BMW's en mini's, nee nooit meer
Antwoord: Distributieriem moet je vervangen elke 100.000 km, daarom was dat zo bij u. Motor problemen bij een serie is vaak gelinkt aan mensen die niet kunnen rijden.
Antwoord: Er zit geen distributieriem op deze serie, maar een ketting. Informeer eerst eens alvorens zo'n reactie te plaatsen, heeft niks met rijstijl te maken.
Antwoord: Ik zit dit te lezen, rijstijl is het eerste wat ze zeggen bij BMW inkoppertje voor ze. Ze hebben het hier over een ketting, maar heb je dat halskettinkje al eens gezien dan? Dat moet je blok probleemloos draaiende houden i.s.m. een spanner. Wat mij betreft al een wonder dat het werkt. Ik zou dat niet willen.
Als BMW zijnde de zescillinder heeft een echte ketting dat ziet er degelijk uit maar in de 1600 tm 2000 viercillinder zit gewoon speelgoed kettinkje in n43 blokken zijn sowieso slecht dus nee het light niet aan je rijstijl.
Antwoord: Waarom vervangen je die niet op tijd? Alles heeft een einde, ook de ketting en de spanners, enz. Olie verversen 5000 km en of half jaar.
Ervaring met BMW 1-Serie 118i 5 deurs: Spontaan rembekrachtiger kapot, remmen onderweg haast niet meer mogelijk. vorige keer kettingspanner losgeraakt, gelukkig reed ik maar 60 en meteen gestopt. Geen schade aan de motor maar vertrouwen is weg in deze auto. Ik heb hem dan ook ingeruild. Ik wou zakelijk een 530d aanschaffen maar ga naar mercedes kijken. Stugheid en onvriendelijkheid Bmw-dealer in Friesland heeft dit mede doen besluiten. Voor mij nooit meer Bmw, is echt geen duitse degelijkheid met service tot aan de deur.
Ervaring met verkoop: Vraag minimaal 12mnd garantie want het is geen duitse auto zoals je misschien gewend bent
Ervaring met onderhoud: Alsof je een franse auto rijd, elke maand kan je wel voor iets naar de garage. bmw dealers doen alsof ze de koning zelf zijn, ik wou zakelijk een 530d kopen maar heb een e350 gekocht, echte duitse degelijkheid welke ook nog eens goedkoper is.
Ervaring met BMW 1-Serie 120i 5-deurs: Bij koud weer heb ik electronica-storing en branden lampjes van airbag, tractiecontrole, ABC etcetera. Schijnt vaker voor te komen bij de 1-Serie. Wie kent goed bedrijf in regio Nijmegen om dit op te lossen?
Ervaring met BMW 1-Serie 116: Hij rijdt geweldig, maar degelijkheid van de motor laat te wensen over. Heel erg jammer.
Ervaring met BMW 1-Serie 116i automaat: Met 104.000 km (4 jaar) gekocht bij de dealer. Ben nu 70.000 km probleemloos verder, ooit een sensor voor garantie vervangen maar dat was het dan ook. Als na een stuk de auto na een 30 min stilstand weer gestart wordt, start hij vaak rot. Nu met de vorst (januari) bij paar dagen stilstand bij de koude start een lichte ratel die einde van de straat weer weg is. Gaan de problemen nu ook voor mij beginnen?
Antwoord: BMW 123d: snelle BMW, dure BMW. Aanschaf rond de 52000 euro. Nu op 182.900 km en valt helemaal uit elkaar van ellende. Laatste 3 maanden 2000 euro reparaties en sta er nu weer jaar geleden 3000 euro: reparaties gaar maar door. Zo een dure auto, ga maar weer trug naar Opel; nooit last mee gehad.
Ervaring met BMW 1-Serie 116D: Distributieketting aan flarden, nieuw gekocht. Ik zal niet de eerste en niet de laatste zijn. BMW is gewaarschuwd, als ze dat al niet waren.
Ervaring met BMW 1-Serie: Mijn BMW 116i (2008) is een vrij goedkope optie. Een paar jaar eerder kocht ik auto-onderdelen van een monteur in de buurt van mijn huis, op dat moment leek het een comfortabel aanbod te zijn. Toen vond ik een online winkel waarin het handig is om de auto-onderdelen Onderdelenstore24.nl in overeenstemming met het merk te vinden. Nou, je beeldt je in hoe ik nu reserveonderdelen nodig heb, hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn BMW veranderen in Volkswagen 2016.