Forum BMW 1-Serie (2004 - 2011)
Reacties van eigenaren
Ervaring met BMW 1-Serie: Heerlijke sportief rijdende auto met genoeg power uit het 2.0i blok.
Helaas wel wat storingen door elektronische en sensoren die melding blijven geven. Laten uitlezen door dealer, blijkt om een kabelboom die zich onder het dashboard bevind te gaan. Deze zal vervangen moeten worden. Kosten niet bekend, maar kwam vaker voor bij 1-Serie?
Ervaring met onderhoud: Dealer onderhoud is vrij prijzig en de BMW heeft veel sensoren die voornamelijk door dealer kunnen worden gereset of uitgelezen.
Antwoord: Het zou goed aan je Body Controle Module kunnen liggen. Zijn schaars te verkrijgen. Mijne vervangen en alles was opgelost!
Ervaring met BMW 1-Serie 120D: Auto gekocht 3 jaar geleden bij 195.000 km inmiddels 282.000 km. Geen problemen mee gehad, apk altijd gehaald zonder problemen. Nu moet ik zeggen dat ik altijd beurten uitvoer, dat doe ik meestal zelf. Hierbij gebruik ik altijd goede kwaliteit motorolie.
Kleine problemen: thermostaat en waterpomp vervangen, 1x xenon koplamp stuk.
Ervaring met onderhoud: Gebruik altijd goede motorolie! En doe dit jaarlijks, zo voorkom je gezeik met kettingen etc. Geloof het nou maar.
Antwoord: Beste. Over welke motor olie spreken we dan?
Gr marcel
Antwoord: Het merk dat door BMW aangeraden wordt. Castrol. De motor is ontwikkeld op die olie.
Ervaring met BMW 1-Serie 116i 5 deurs: 70.000 km - Mechanisch geratel bij 1500 toeren, BMW meteen afgeleverd bij Breeman. Distributieketting vervangen, Garantie
90.000km- Kleine beurt, opmerking over getik van motor, is ‘karakteristiek’ van de motor.
100.000km-Distributieketting vervangen, Coulanceregeling
116.000km- Grote beurt gekregen bij de officiële dealer. F. Breeman.-NOX sensor defect, niet vervangen.- Start/Stop werkt al zeer geruime tijd niet meer door Accu, niet vervangen.- Drijfstanglagers vervangen geoffreerd, niet plausibel dat dit het getik veroorzaakt. (Klepstoters, bij
123.000km correct gediagnosticeerd door CARREC)
117.500km- Hydraulische klep voor oliedrukregeling vervangen na rood oliekan melding. 120.000km Trip naar 24h Le Mans.
122.000km- Laten onderzoeken door Kees Bakker BMW specialist te Lisse, motor niet geopend.
123.000km- CARREC Technocenter bezoekje, tikkende klepstoters door tekort komende oliecirculatie motor. Motor loopt uiteindelijk in de soep! Getik van de motor ook al enigszins opgemerkt bij 90.000km bij de F. Breeman.
123.850km- Ter reparatie afgeleverd bij CARREC Technocenter, alle klepstoters laten vervangen. Tikkende geluid is verholpen.
134.000km- Kapotte Bobine 3de cilinder Gelsenkirchen.
136.800km- DSC sensor storing / trillend stuur bij starten.
141.000km- Elektronisch Euvel, geen stroom in de auto.
143.800km- Elektronisch Euvel is terug. Auto heeft geen stroom.
145.000km- Geel motorwaarschuwingssymbool brandt.
146.500km- Elektronisch Euvel is terug en stroom valt ook weg tijdens het rijden. Auto niet meer gebruiken.- F. Breeman heeft de Nokkenassensor (geel motor waarschuwingssymbool), Stroomverdeler en Plug Accu-Stroomverdeler vervangen. Het uitvallen van de stoom is tot nu toe niet meer voorgekomen,
152.500km. - 152.500km - CARREC gaat oorzaak verhit/verbrand olie geurtjes opsporen.- Olie lekkage vacuümpomp achter de cilinderkop.
Mijn advies, koop een E87 als je graag geld uitgeeft aan je auto aan reparaties. Verder blijft het wel een genot om in te rijden. Echter de betrouwbaarheid is mega bagger voor een "Premium" product. Het wordt afwachten wat er als volgende euvel boven komt drijven. Hopelijk nu even zonder gedoe retourtje Alpen doen. To be continued ... I'm afraid.
Antwoord: Zo als ik lees weinig olie verversing geweest.
Antwoord: 1.6 HTP - BMW / PSA
In 2006 vertoonde het PSA-concern samen met BMW een gezamenlijke structuur. Het is een 1.6 THP benzinemotor (150-200 pk), die sindsdien verschillende prijzen heeft gewonnen, waaronder "Engine of the Year". De eenheid werd gebruikt in Mini- en stadsmodellen van Peugeot en Citroën. Helaas is het niet vrij van nadelen. Er zijn problemen met turboladers, een uitrekkende distributieketting of een krakend uitlaatspruitstuk. Sommige problemen werden overwonnen (ketens na 2009 strekken zich niet meer uit) en in 2011 werd modernisering doorgevoerd, waarmee de meeste problemen zouden moeten worden opgelost. Beide bedrijven kwamen tot de conclusie dat ze zelf verdere aanpassingen aan deze motor zouden doorvoeren.
Probleemperiode: 2006 - 2011.
Modellen waarin de 1.6 THP-motor was / is geïnstalleerd:
BMW: Mini Cooper S
Citroen: DS3, C4, DS4, DS5
Peugeot: 207, 208, 308, 408, 508, RCZ
Ervaring met BMW 1-Serie 118d: Heb de auto 2 de hands gekocht met 90.000 km. Rijden is een genot. Alleen in onderhoud blinkt hij ook uit. Hoge kosten. Bij 225.000 km ketting gebroken met 120 km/u. Toen de beslissing gemaakt om er een andere motor met gemodificeerde spanner in te zetten. Toen warmtewisselaar lek, verstuiver kapot, spanner multiriem kapot waardoor de waterpomp ook vervangen moest worden, electrische waterpomp, sensor temratuur kapot. Nu lijkt het alsof de turbo de geest is aan het geven. Fijne auto, maar voor mij nooit meer. De garage heeft mij altijd goed geholpen en ook veel dingen voor coulance opgelost dus garage 10, BMW 0.
Ervaring met verkoop: Spanners die kapot gaan.
Ervaring met onderhoud: Auto heeft iedere voorgeschreven beurt gehad. Desondanks toch veel stukken in de tussenliggende tijd.
Antwoord: Helaas heb ik vergelijkbare ervaringen met mijn, nu ingeruilde BMW. Alleen dus geen BMW meer. Ik heb meer dan 30 jaar in 3-Series gereden, met relatief weinig reparaties. Mijn 1-Serie van 2009 (E87 dus) gaf problemen met de verstuivers en het management. Er moest een nieuwe vacuumpomp in, snaarspanners gingen kapot, v-snaren liepen er af, kettingspanner van de distributie ging kapot, bobines vervangen.
Het dashboard kraakte op slechte wegen en ook de portieren lieten van zich horen
De garage gaf praktisch geen coulance regeling, ondanks dat zij het onderhoud verzorgden. De rekeningen waren dermate hoog dat ik helemaal klaar ben met BMW.
Antwoord: Kettingen gaat niet langer mee dan de riemen. Deze dient wel netjes te voorzien van controle gaan max 150.000 km mee. Controleer wel de ketting op rek en slijtage en gebruik altijd verse olie 5000 en of half jaar. Maar dat doet men niet natuurlijk.
Ervaring met BMW 1-Serie: Mijn BMW 116i (2008) is een vrij goedkope optie. Een paar jaar eerder kocht ik auto-onderdelen van een monteur in de buurt van mijn huis, op dat moment leek het een comfortabel aanbod te zijn. Toen vond ik een online winkel waarin het handig is om de auto-onderdelen Onderdelenstore24.nl in overeenstemming met het merk te vinden. Nou, je beeldt je in hoe ik nu reserveonderdelen nodig heb, hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn BMW veranderen in Volkswagen 2016.
Antwoord: Mensen kopen een BMW voor de naam en het sportieve karakter en uitstraling. Als je aan deze aspecten veel waarde hecht dan zal je daar de prijs voor moeten betalen in de garage en de onverwachtse dingen die er aan kapot gaan. Mijn vriendin rijdt een BMW 1-Serie automaat. Een mooie auto die even duur in aanschaf is als mijn Lexus ct200h. Mijn Lexus komt 1 keer per jaar in de garage voor onderhoud, verder nooit want er gaat niets stuk. De BMW komt regelmatig in de garage, niet alleen voor duur onderhoud maar ook tussendoor, onverwachts veel olieverbruik, turbo kapot, wiellager vervangen, iets met de automaat? Wat het volgende zal zijn weet ik niet maar er komt altijd wel iets onverwachts aan. Dat zijn de verschillen met twee even dure auto's in aanschaf. Een sportieve BMW en een degelijke Lexus waaraan niets stuk gaat.
Antwoord: BMW 120i gekocht bj 2008. Niks anders dan problemen gehad. Autohandel Pde Groot uit Schoonoord heeft mijn zoon gewoon belazerd. Alles is al vervangen zegt hij, maar nog steeds valt de automaat uit. Hij verstuivers vervangen zegt 'ie, maar heeft gewoon uit andere BMW de verstuivers gehaald, dit hoorden wij achteraf.
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Never, never een BMW kopen. Bij dealer gekocht met twee jaar garantie. Gelukkig maar, want drie keer stil gestaan. Uiteindelijk bedrading en luchtmassameter onder garantie vervangen. Na de garantie begon de ellende pas. Distriebutieketting kapot: 2300 euro. Gasklephuis vervangen: 460 euro. Daarna meer in noodloop dan rijden. Wat een ongelofelijke K*T auto is dit. Problemen zijn door specialist niet op te lossen. Ik denk dat ik 'm eerdaags naar de sloop breng, ben helemaal klaar met deze auto en met het merk BMW.
Antwoord: Ik ook never never een BMW meer. Distributie -etting kapot bij slechts 120.000 km. Alles kapot in het blok. Repareren was te duur voor mij, was er ziek van want was dol op deze auto. Uiteraard niets te halen bij BMW. Ondanks dat dit een enorm probleem is bij vele BMW's en mini's, nee nooit meer
Antwoord: Distributieriem moet je vervangen elke 100.000 km, daarom was dat zo bij u. Motor problemen bij een serie is vaak gelinkt aan mensen die niet kunnen rijden.
Antwoord: Er zit geen distributieriem op deze serie, maar een ketting. Informeer eerst eens alvorens zo'n reactie te plaatsen, heeft niks met rijstijl te maken.
Antwoord: Ik zit dit te lezen, rijstijl is het eerste wat ze zeggen bij BMW inkoppertje voor ze. Ze hebben het hier over een ketting, maar heb je dat halskettinkje al eens gezien dan? Dat moet je blok probleemloos draaiende houden i.s.m. een spanner. Wat mij betreft al een wonder dat het werkt. Ik zou dat niet willen.
Als BMW zijnde de zescillinder heeft een echte ketting dat ziet er degelijk uit maar in de 1600 tm 2000 viercillinder zit gewoon speelgoed kettinkje in n43 blokken zijn sowieso slecht dus nee het light niet aan je rijstijl.
Antwoord: Waarom vervangen je die niet op tijd? Alles heeft een einde, ook de ketting en de spanners, enz. Olie verversen 5000 km en of half jaar.
Ervaring met BMW 1-Serie: Auto punt gaaf gekocht voor 5300 euro. Na 4 weken eerste gebreken: te laag toerental, startmotor stuk, veel missende onderdelen. Week later rood lampje: oliedruk te laag. 1250 euro verder nog erger. Autohandelaar gebeld, weet nergens van. Criminelen. Auto naar BMW garage uitgelezen. Auto schade gehad motor 250.000 km gelopen. Motorschade zo ernstig BMW garage in Haalen 900 euro net nog nieuwe accu ingezet 152 euro met de papieren van de BMW garage. Autoverkoper gebeld: 600 euro nog uit kunnen persen. Nu doe ik leasen, geen ellende meer.