17 februari 2019
BMW 1-Serie (2004 - 2011)

Forum BMW 1-Serie (2004 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 25 januari 2019

Ervaring met auto: 70.000 km - Mechanisch geratel bij 1500 toeren, BMW meteen afgeleverd bij Breeman. Distributieketting vervangen, Garantie

90.000km- Kleine beurt, opmerking over getik van motor, is ‘karakteristiek’ van de motor.

100.000km-Distributieketting vervangen, Coulanceregeling

116.000km- Grote beurt gekregen bij de officiële dealer. F. Breeman.-NOX sensor defect, niet vervangen.- Start/Stop werkt al zeer geruime tijd niet meer door Accu, niet vervangen.- Drijfstanglagers vervangen geoffreerd, niet plausibel dat dit het getik veroorzaakt. (Klepstoters, bij

123.000km correct gediagnosticeerd door CARREC)

117.500km- Hydraulische klep voor oliedrukregeling vervangen na rood oliekan melding. 120.000km Trip naar 24h Le Mans.

122.000km- Laten onderzoeken door Kees Bakker BMW specialist te Lisse, motor niet geopend.

123.000km- CARREC Technocenter bezoekje, tikkende klepstoters door tekort komende oliecirculatie motor. Motor loopt uiteindelijk in de soep! Getik van de motor ook al enigszins opgemerkt bij 90.000km bij de F. Breeman.

123.850km- Ter reparatie afgeleverd bij CARREC Technocenter, alle klepstoters laten vervangen. Tikkende geluid is verholpen.

134.000km- Kapotte Bobine 3de cilinder Gelsenkirchen.

136.800km- DSC sensor storing / trillend stuur bij starten.

141.000km- Elektronisch Euvel, geen stroom in de auto.

143.800km- Elektronisch Euvel is terug. Auto heeft geen stroom.

145.000km- Geel motorwaarschuwingssymbool brandt.

146.500km- Elektronisch Euvel is terug en stroom valt ook weg tijdens het rijden. Auto niet meer gebruiken.- F. Breeman heeft de Nokkenassensor (geel motor waarschuwingssymbool), Stroomverdeler en Plug Accu-Stroomverdeler vervangen. Het uitvallen van de stoom is tot nu toe niet meer voorgekomen,

152.500km. - 152.500km - CARREC gaat oorzaak verhit/verbrand olie geurtjes opsporen.- Olie lekkage vacuümpomp achter de cilinderkop.

Mijn advies, koop een E87 als je graag geld uitgeeft aan je auto aan reparaties. Verder blijft het wel een genot om in te rijden. Echter de betrouwbaarheid is mega bagger voor een "Premium" product. Het wordt afwachten wat er als volgende euvel boven komt drijven. Hopelijk nu even zonder gedoe retourtje Alpen doen. To be continued ... I'm afraid.

Uitvoering116i 5 Deurs
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit8 jaar
KM-stand152.500 km
DealerBreeman

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 22 augustus 2018

Ervaring met auto: Heb de auto 2 de hands gekocht met 90.000 km. Rijden is een genot. Alleen in onderhoud blinkt hij ook uit. Hoge kosten. Bij 225.000 km ketting gebroken met 120 km/u. Toen de beslissing gemaakt om er een andere motor met gemodificeerde spanner in te zetten. Toen warmtewisselaar lek, verstuiver kapot, spanner multiriem kapot waardoor de waterpomp ook vervangen moest worden, electrische waterpomp, sensor temratuur kapot. Nu lijkt het alsof de turbo de geest is aan het geven. Fijne auto, maar voor mij nooit meer. De garage heeft mij altijd goed geholpen en ook veel dingen voor coulance opgelost dus garage 10, BMW 0.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Auto heeft iedere voorgeschreven beurt gehad. Desondanks toch veel stukken in de tussenliggende tijd.

Ervaring met verkoop: Spanners die kapot gaan.

Uitvoering118d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit6 jaar
KM-stand250.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor4
  
 
Reactie van: Wim. Goddyn, datum: 6 september 2018

Antwoord: Helaas heb ik vergelijkbare ervaringen met mijn, nu ingeruilde BMW. Alleen dus geen BMW meer. Ik heb meer dan 30 jaar in 3-Series gereden, met relatief weinig reparaties. Mijn 1-Serie van 2009 (E87 dus) gaf problemen met de verstuivers en het management. Er moest een nieuwe vacuumpomp in, snaarspanners gingen kapot, v-snaren liepen er af, kettingspanner van de distributie ging kapot, bobines vervangen.

Het dashboard kraakte op slechte wegen en ook de portieren lieten van zich horen
De garage gaf praktisch geen coulance regeling, ondanks dat zij het onderhoud verzorgden. De rekeningen waren dermate hoog dat ik helemaal klaar ben met BMW.

  

, datum: 12 februari 2018

Ervaring met auto: Mijn BMW 116i (2008) is een vrij goedkope optie. Een paar jaar eerder kocht ik auto-onderdelen van een monteur in de buurt van mijn huis, op dat moment leek het een comfortabel aanbod te zijn. Toen vond ik een online winkel waarin het handig is om de auto-onderdelen Onderdelenstore24.nl in overeenstemming met het merk te vinden. Nou, je beeldt je in hoe ik nu reserveonderdelen nodig heb, hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn BMW veranderen in Volkswagen 2016.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar

Betrouwbaarheid4
Comfort9
Motor7
  
 
Reactie van: A. Vdgoorbergh, datum: 24 juni 2018

Antwoord: Mensen kopen een BMW voor de naam en het sportieve karakter en uitstraling. Als je aan deze aspecten veel waarde hecht dan zal je daar de prijs voor moeten betalen in de garage en de onverwachtse dingen die er aan kapot gaan. Mijn vriendin rijdt een BMW 1-Serie automaat. Een mooie auto die even duur in aanschaf is als mijn Lexus ct200h. Mijn Lexus komt 1 keer per jaar in de garage voor onderhoud, verder nooit want er gaat niets stuk. De BMW komt regelmatig in de garage, niet alleen voor duur onderhoud maar ook tussendoor, onverwachts veel olieverbruik, turbo kapot, wiellager vervangen, iets met de automaat? Wat het volgende zal zijn weet ik niet maar er komt altijd wel iets onverwachts aan. Dat zijn de verschillen met twee even dure auto's in aanschaf. Een sportieve BMW en een degelijke Lexus waaraan niets stuk gaat.

 
Reactie van: Sportschoolsavenije, datum: 29 juli 2018

Antwoord: BMW 120i gekocht bj 2008. Niks anders dan problemen gehad. Autohandel Pde Groot uit Schoonoord heeft mijn zoon gewoon belazerd. Alles is al vervangen zegt hij, maar nog steeds valt de automaat uit. Hij verstuivers vervangen zegt 'ie, maar heeft gewoon uit andere BMW de verstuivers gehaald, dit hoorden wij achteraf.

  

, datum: 27 september 2017

Ervaring met auto: Never, never een BMW kopen. Bij dealer gekocht met twee jaar garantie. Gelukkig maar, want drie keer stil gestaan. Uiteindelijk bedrading en luchtmassameter onder garantie vervangen. Na de garantie begon de ellende pas. Distriebutieketting kapot: 2300 euro. Gasklephuis vervangen: 460 euro. Daarna meer in noodloop dan rijden. Wat een ongelofelijke K*T auto is dit. Problemen zijn door specialist niet op te lossen. Ik denk dat ik 'm eerdaags naar de sloop breng, ben helemaal klaar met deze auto en met het merk BMW.

Uitvoering116i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit8 jaar
KM-stand229.000 km
DealerPoelgeest

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Fj. Tuin, datum: 3 december 2017

Antwoord: Ik ook never never een BMW meer. Distributie -etting kapot bij slechts 120.000 km. Alles kapot in het blok. Repareren was te duur voor mij, was er ziek van want was dol op deze auto. Uiteraard niets te halen bij BMW. Ondanks dat dit een enorm probleem is bij vele BMW's en mini's, nee nooit meer

 
Reactie van: Feneketos, datum: 12 december 2017

Antwoord: Distributieriem moet je vervangen elke 100.000 km, daarom was dat zo bij u. Motor problemen bij een serie is vaak gelinkt aan mensen die niet kunnen rijden.

 
Reactie van: D. Bessems, datum: 7 februari 2018

Antwoord: Er zit geen distributieriem op deze serie, maar een ketting. Informeer eerst eens alvorens zo'n reactie te plaatsen, heeft niks met rijstijl te maken.

 
Reactie van: Ralph. Leeflang, datum: 22 augustus 2018

Antwoord: Ik zit dit te lezen, rijstijl is het eerste wat ze zeggen bij BMW inkoppertje voor ze. Ze hebben het hier over een ketting, maar heb je dat halskettinkje al eens gezien dan? Dat moet je blok probleemloos draaiende houden i.s.m. een spanner. Wat mij betreft al een wonder dat het werkt. Ik zou dat niet willen.

Als BMW zijnde de zescillinder heeft een echte ketting dat ziet er degelijk uit maar in de 1600 tm 2000 viercillinder zit gewoon speelgoed kettinkje in n43 blokken zijn sowieso slecht dus nee het light niet aan je rijstijl.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 29 april 2017

Ervaring met auto: Spontaan rembekrachtiger kapot, remmen onderweg haast niet meer mogelijk. vorige keer kettingspanner losgeraakt, gelukkig reed ik maar 60 en meteen gestopt. Geen schade aan de motor maar vertrouwen is weg in deze auto. Ik heb hem dan ook ingeruild. Ik wou zakelijk een 530d aanschaffen maar ga naar mercedes kijken. Stugheid en onvriendelijkheid Bmw-dealer in Friesland heeft dit mede doen besluiten. Voor mij nooit meer Bmw, is echt geen duitse degelijkheid met service tot aan de deur.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Alsof je een franse auto rijd, elke maand kan je wel voor iets naar de garage. bmw dealers doen alsof ze de koning zelf zijn, ik wou zakelijk een 530d kopen maar heb een e350 gekocht, echte duitse degelijkheid welke ook nog eens goedkoper is.

Ervaring met verkoop: Vraag minimaal 12mnd garantie want het is geen duitse auto zoals je misschien gewend bent

Uitvoering118i 5 Deurs
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand142.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor4
  
  

, datum: 10 februari 2017

Ervaring met auto: Bij koud weer heb ik electronica-storing en branden lampjes van airbag, tractiecontrole, ABC etcetera. Schijnt vaker voor te komen bij de 1-Serie. Wie kent goed bedrijf in regio Nijmegen om dit op te lossen?

Uitvoering120i 5-deurs
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit4 jaar
KM-stand207.000 km
DealerBeier

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 19 januari 2017

Ervaring met auto: Hij rijdt geweldig, maar degelijkheid van de motor laat te wensen over. Heel erg jammer.

Uitvoering116
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand90.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor4
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »