Forum BMW 1-Serie (2004 - 2011)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Hoe is dit opgelost? Ik zit met ongeveer de zelfde symptomen.
Antwoord: Ik heb zelf ook problemen net als u met mijn BMW1 van 2009 diesel met 126,179 op de teller gekocht bij een garage. Maar net een half jaar kunnen rijden en 10.000 km kunnen rijden. Onder het rijden is de auto gestopt de ketting is geknapt motor alles kapot. Dat is gebeurd in 2014. De auto had maar 136,000 op de teller. Daarna de turbo kapot ga maar zo door. En nu nog steeds rare dingen. Niemand geeft thuis.
Corry
Antwoord: 1 serie diesel 2009, Versnellingsbak kapot. Ketting en spanrollen vervangen. 130 d op teller. Veel te veel reparaties voor een dergelijke auto.
Ervaring met BMW 1-Serie 116i EDE: Geweldige kleine rijders auto. Stuurt goed, ligt goed op de weg, prettige bediening. Genoeg pk's voor dagelijks gebruik, ook al zou ik echt graag meer pk's willen voor zo nu en dan.
Ik vind alleen de plastics in het dashboard en midden tunnel, alles behalve premium.
Tot nu toe geen problemen gehad. Maar nu staat de auto toch bij de garage. Bij een koude motor vanaf 1500 toeren een erge ratel in het motor ruim. Bij een warme motor stadsverkeer of filerijden, clutch judder. Het eerste probleem wordt nu verholpen met een vervanging van de distributieketting onder coulanceregeling, gelukkig. De clutch judder zou verholpen kunnen worden met een nieuwe koppeling, maar daar begin ik niet aan, aangezien dat een hoop geld kost en de koppeling grotendeels goed functioneert. Hopelijk kunnen we na het vervangen van de distributieketting weer een hoop blije kilometers vreten.
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Koppeling werkt niet goed, moet veel gas geven bij optrekken. Motor hikt en stottert, volgens mij erger bij slecht weer dan bij warm weer. Bougies vervangen, luchtmassa meter ook (gaf foutmelding) omdat er op een bepaald moment helemaal niet meer mee te rijden viel. Rare auto.
Ligt als een blok op de weg maar de motor is een totale flop. Schijnbaar weet niemand raad. En dat betekent dus eigenlijk dat het hele blok waardeloos is. Als je ziet dat tuners uit andere trage blokken met wat upgrades er iets moois van maken lijkt niemand zijn vingers aan deze 1-serie blokken te willen wagen. Als iemand raad weet dan hoor ik het graag. Anders gaat het kreng er uit.
Ervaring met BMW 1-Serie Business edition: Heerlijke rijdersauto, maar... de auto blinkt uit door een slechte betrouwbaarheid en hoge onderhoudskosten.
Antwoord: Heb een 1-Serie 2009 diesel 120d km. Zojuist versnellingsbak kapot en nu ratelend geluid. Spanrol/ketting. Duitse degelijkheid valt zwaar tegen. Dus mee eens met stelling.
Ervaring met BMW 1-Serie: Elektrische waterpomp vervangen. Gestrand in de Ardenne, vanaf Uden. Geen coulance, op een leeftijd van 2, 3 jaar. Vier bobines en injector vervangen.
Motor verbruikt olie? Zuigerveren? Je verwacht deze reparatie niet zo'n merk.
Ervaring met BMW 1-Serie 120i high executive: Na 87.000 km stotteren en hikken en zelfs noodloop. Twee keer bij dealer Bert Story Nijmegen geweest. Alleen reset gedaan voor 70 euro, geen oplossing.
Naar dealer in Kleef Duitsland gereden, opgelost door nieuwe kabelboom. Kosten: 1200 euro.
Kort daarna elektronisch stuurslot kapot, weer naar Kleef, 600 euro. Sinds dien perfect. Wel veel rammels en piepjes eruit gehaald. Bijvoorbeeld A-stijlen met vilt bekleed, stoel met wd40 bewerkt (onderkant) tegen piepen en krakende deurrubbers verholpen door ze met wasbenzine schoon te maken. Ik heb zomers 18 inch v speiche 217 velgen. Voor 225 geen runflat, achter 245 wel runflats. Heerlijk! Ben nu heel happy met de 1-Serie. Maar ik spaar nu wel voor een dreier!
Ervaring met onderhoud: De garagist heeft exact dezelfde auto!
Antwoord: Ik heb een BMW 1 -118i, 2009,60000km.
Leuke auto, sportief, wel wat saai dashboard, daarnaast kraakt deze auto behoorlijk als je over drempels rijdt. Klinkt wel wat armoedig voor een redelijke jonge auto en km':s. Ook het verbruik is vrij hoog, 1 liter op 10,7 km, wel veelal semi- binnenstad/geen snelweg.
Ervaring met BMW 1-Serie 115: Er is nogal wat mis met de motoren van de BMW. Al binnen een jaar een grote reparatie gehad na een motorstoring. Nu na drie jaar de hele motor kapot. Had net een grote beurt gehad voor 800 euro.
Ze proberen nu net te doen of het mijn fout is. Ik zou een lampje hebben moeten zien dat de motordruk weg viel. Vreemd na een beurt. Heb het niet gezien. Maar blijkt dat lampje maar even storing aangeeft. Voor als er zoiets serieus gebeurt zou je toch denken dat als lampje al werkt dit ook de hele tijd blijft branden als waarschuwing nu meteen stoppen.
Antwoord: Mag ik je vragen hoe dit is opgelost, heb nu net dezelfde ervaring achter de rug. Lampje ging ook maar even aan en daarna direct weer uit, net telefoontje gehad: motor kapot!
Ervaring met BMW 1-Serie 116i: Van het beginne al trillen in het toerental (dealer) 50 tpm omhoog gezet, half jaar gereden nieuwe verstuivers en bobines weer een flinke rekening. Laten van BMW weer nieuwe bobines en 1 verstuiver kapot. 2 jaar eens goed gereden zonder stukken. Nu weer stukken: olie lampje gaat aan (computer geeft aan te weinig olie druk bij laag toerental ) olie en filter vervangen drukpompje vervangen nu blijken het de ketting geleiders te zijn dat er een kapot is en de troep voor het zeefje van de olie pomp ligt. Wat en hoelang gaat dit kosten? Heeft er misschien iemand hier ook problemen mee gehad?
Ervaring met onderhoud: Ben naar duitsland geweest naar auto kohl. Dat is een officiele dealer van BMW en een stuk goedkoper.