14 februari 2011
 

Citroen

Citroen is hoofdsponsor Van Gogh museum

14 februari 2011 | Citroën is hoofdsponsor geworden van de Picasso tentoonstelling die vanaf 18 februari plaatsvindt in het Van Gogh Museum te Amsterdam. De expositie laat de ontwikkeling zien van Picasso toen hij van 1900 tot 1907 in Parijs verbleef. Voor Citroën is dit een uitgelezen kans om zich als creatief en Frans automerk te profileren.

Citroën heeft om diverse redenen gekozen om deze expositie te ondersteunen. "Citroën mag sinds 2000 de naam Picasso voeren voor haar familieauto's. Bovendien passen kunst en creativiteit die in een familievriendelijke omgeving, zoals het Van Gogh Museum, worden getoond goed bij ons merk. De keuze om bij deze Frans getinte tentoonstelling als hoofdsponsor op te treden was voor ons dan ook voor de hand liggend", aldus Philippe van Bloeme, Algemeen Directeur van Citroën.

Ter gelegenheid van deze expositie zal op een creatieve manier aandacht worden besteed aan de Picasso-modellen van Citroën. Voor Picasso-rijders en Facebookfans zal Citroën diverse activiteiten organiseren.

Citroen

De tentoonstelling Picasso in Parijs 1900-1907 is samengesteld in samenwerking met het Museu Picasso te Barcelona. Het vertelt het verhaal van de 19-jarige Pablo Picasso die in 1900 naar Parijs gaat, destijds hét culturele centrum en dé ontmoetingsplek voor kunstenaars uit de hele wereld. Picasso raakt geïnspireerd en experimenteert. Zeven jaar na aankomst is hij uitgegroeid tot leider van de avant-garde.

Ook is het mogelijk de presentatie Uitgaan in Montmartre, Café en Theater in prenten te bezoeken. Hier kan men zien hoe Toulouse-Lautrec, Steinlen, Ibels en Van Gogh, kunstenaars die Picasso inspireerden, de landelijke omgeving en het uitgaansleven van de Parijse kunstenaarswijk Montmartre vastlegden.

De expositie is vanaf 18 februari tot en met 29 mei door het grote publiek te bewonderen in het Van Gogh Museum.

Citroen
 
Websitewww.vangoghmuseum.nl/
Deel via