Volvo
Polestar verfijnt nieuwe Volvo S60 T8
Polestar Engineered is ontwikkeld door Polestar, Volvo's performancemerk van geëlektrificeerde modellen, en een volledig aanbod waarbij de expertise van Polestar is ingezet op het gebied van velgen, banden, remmen, ophanging en het motormanagement. Het performancepakket weerspiegelt de toewijding van Volvo Cars en Polestar voor de elektrificatie van hun modellen.
"Geëlektrificeerde auto's zijn de toekomst", zegt Håkan Samuelsson, President en CEO van Volvo Cars. "Vandaag start een nieuw tijdperk van geëlektrificeerde Volvo-modellen met de performance van Polestar. Deze strategie is stevig verankerd in onze overtuiging van een elektrische toekomst voor de auto-industrie."
Polestar Engineered beleeft zijn primeur op de aangekondigde nieuwe Volvo S60 sportsedan. Het aanbod geldt exclusief voor de topuitvoering T8 Twin Engine en wordt boven de Volvo R-Design modellen gepositioneerd. Vanaf volgend jaar zal Polestar Engineered ook beschikbaar zijn voor de nieuwe Volvo V60 en Volvo XC60.
Door het speciale design van de lichtmetalen velgen zijn de aandachtrekkende goudkleurige remklauwen duidelijk zichtbaar. Goud is de nieuwe huiskleur van de Polestar Engineered-componenten. Andere uiterlijke kenmerken zijn de zwartchromen uitlaten, goudkleurige veiligheidsgordels en speciale Polestar-logo's. De Brembo monoblock remklauwen zijn uit één stuk gegoten voor meer stijfheid. De remblokken zijn optimaal bestand tegen hitte. Daarbij zorgt het speciale design van de remschijven ervoor dat warmte verder gereduceerd wordt.
De multilink voorwielophanging en achterwielophanging van Polestar Engineered omvat hoogwaardige schokdempers van Ó¦hlins met Dual Flow Valve-technologie. Die zorgt voor extra stijfheid met behoud van comfort. De veerpootbrug en instelbare schokdempers zijn ook te vinden in de Polestar 1, de performance 2+2 coupé van Polestar met plug-in hybride technologie.
Polestar wist het systeemvermogen van de Volvo S60 T8 Twin Engine te verhogen tot 415 pk, met een maximumkoppel van 670 Nm. De standaardversie levert 400 pk en 640 Nm. Door de upgrade is het verbruik bovendien geoptimaliseerd en de automaat verfijnd.