Volvo C30
Volvo op pad met 2d C30
Volvo betreedt met de C30 een voor het merk geheel nieuw marktsegment. De C30 gaat vooral concurreren met de BMW 1-serie, de Audi A3, de Volkswagen Golf en de Mini. Primaire doelgroep is de jonge professional in de stedelijke gebieden. Gezien deze voor Volvo nieuwe groep mensen, wilde Volvo Nederland de auto al in een vroegtijdig stadium onder de aandacht te brengen. Omdat de auto pas eind september wordt onthuld op de Autosalon van Parijs en begin november de eerste auto's in Nederland arriveren, koos men ervoor alvast op pad te gaan met een tweedimensionaal model van de C30.
Consumenten kunnen zich laten fotograferen bij de C30. Men krijgt de fotos direct mee; de volgende dag zijn de fotos online op Productoffreewill.nl, inclusief mail-optie. De roadshow zal later dit jaar worden voortgezet met echte auto's. Voor het zover is worden de komende weken nog enkele opmerkelijke elementen aan de campagne toegevoegd. De C30 staat naar verwachting medio december bij de Volvo-dealers.