Gedurende de komende jaren gaan de twee bedrijven zich bezighouden met:

- De ontwikkeling van technologieën die de verbonden auto en het slimme huis met elkaar combineren, zodat automobilisten slimme apparaten in hun huis - waaronder verlichting, beveiligingssystemen en huishoudelijke apparatuur - vanuit de auto kunnen bedienen.
- De ontwikkeling van een contextgevoelig berichtencentrum dat berichten op intuïtieve en veilige wijze kan versturen en in realtime geoptimaliseerde aanbevelingen doet.
- De ontwikkeling van volgende-generatie infotainmenttechnologie voor verbonden auto's.
"Volkswagen zet druk op het digitaliseren van haar merken. Onze focus ligt daarbij altijd op onze klanten. Voor hen spelen veiligheid en energie-efficiency een belangrijke rol. LG is een sterke en betrouwbare partner voor de implementatie van nieuwe features en is één van de koplopers in innovatie met het oog op het slimme, verbonden huis. Wij kijken er naar uit om samen met LG intelligente, makkelijk te gebruiken oplossingen voor het slimme huis te ontwikkelen en te integreren in onze modellen", aldus Prof. Thomas Form, Hoofd Elektronica & Voertuigresearch van de Volkswagen Group Research Divisie.
Deze overeenkomst is een voorbeeld van de langdurige relatie tussen LG en Volkswagen. Sinds 2007 levert LG al audiovisuele producten voor auto's en geldt daarmee als een betrouwbare en technologische innovatiepartner. In juli 2015 koos Volkswagen LG als strategische elektronicaleverancier en partner voor het FAST (Future Automotive Supply Tracks) programma. Eerder dit jaar stonden de twee ondernemingen op de CES in de belangstelling dankzij een 'smart home' systeem dat op afstand vanuit de auto kon worden bediend.