Volkswagen
Volkswagen introduceert DAS
Das bevat het laatste productnieuws, neemt de lezer mee achter de schermen van de productie- en ontwikkelingsfaciliteiten van Volkswagen, brengt verslag uit over sponsoring en evenementen, maar gaat daarnaast ook over lifestyle en reizen.
"Das vormt een belangrijke bouwsteen in de digitale marketingstrategie van Volkswagen en maakt een interactieve dialoog met de klant mogelijk. Wij willen de aantrekkelijkheid van het merk en zijn producten een nieuwe digitale dimensie geven en op die manier een totale beleving tot stand brengen", vertelt Luca de Meo, hoofd marketing bij Volkswagen Passenger Cars.
Ten opzichte van een printmagazine biedt dit digitale magazine nieuwe mogelijkheden om Volkswagen onder de aandacht te brengen, door volop gebruik te maken van animaties, video, games en muziek. Bovendien kan alle content van Da. gemakkelijk worden gedeeld met alle populaire sociale netwerken, waardoor het ook een interactief magazine wordt.
Het eerste nummer bevat een artikel over de geluidsafdeling van Volkswagen, waarbij men daadwerkelijk kan spelen met de herkenbare en zorgvuldig samengestelde autogeluiden.
Het hoofdartikel van het eerste nummer van Das neemt de lezer mee naar New York voor een vlucht in het nieuwe vliegtuig van Volkswagen dat deelneemt aan de Red Bull Air Race. Bovendien omvat het artikel een quiz waarmee de lezer kans maakt op een weekendtrip naar Abu Dhabi, waar de eerste race van het volgende seizoen zal plaatsvinden. De nieuwe Touareg toont zijn vier verschillende gezichten en het artikel over Think Blue geeft praktische tips om brandstof te besparen. De City Guide toont Amsterdam van een nieuwe, verrassende kant, namelijk door de ogen van Volkswagen-rijders.