Toyota Verso
Toyota Verso ondergaat facelift
De nieuwe Verso is direct herkenbaar aan het gewijzigde ontwerp. De kenmerkende ondergrille in de voorbumper wordt aangevuld door een kleiner exemplaar tussen de nieuwe, agressiever vormgegeven koplampen. De flanken van de nieuwe Verso behouden de voor het huidige model zo kenmerkende, tweeledige styling.
Nieuw ontworpen lichtmetalen wielen zijn leverbaar in 16 en 17 inch diameter. Aan de achterzijde valt de onder de bumper geplaatste windgeleider op.
Het herziene interieur van de Verso is voorzien van zacht aanvoelende materialen en verchroomde sierstukken. Het instrumentenpaneel is opnieuw ingedeeld voor optimale afleesbaarheid.
Toyota biedt de nieuwe Verso aan met keus uit drie motoren. De 2.0 D-4D direct ingespoten dieselmotor heeft een vermogen van 93 kW (126 pk), een lager verbruik en een 10 g/km lagere CO2-uitstoot dan voorheen: 130 g/km.
Ook zijn er twee benzinemotoren: een 1.6 met 97 kW (132 pk) en een 1.8 met 108 kW (147 pk). Alledrie zijn ze gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Laatstgenoemde motor is ook leverbaar met een verbeterde versie van de CVT-automaat.
De rijeigenschappen van de Verso zijn volgens Toyota ook verbeterd. De torsiestijfheid van de carrosserie is verhoogd en de voorwielophanging belooft nu voor meer rijcomfort. Verder zou de stuurbekrachtiging meer gevoel bieden dan voorheen. Inzittenden ervaren naar verwachting minder rijgeluiden in het interieur dankzij geluiddempende maatregelen.