Forum Toyota Verso-S
Reacties van eigenaren
Antwoord: Wanneer word het stotteren en inhouden eindelijk eens opgelost? Ik begin mij er nu wel erg aan te ergeren. Het is toch onvoorstelbaar dat een aantal Verso's er last van hebben en de importeur, Toyota er nog steeds geen oplossing voor hebben.
Mvg,R.g.h
Ervaring met Toyota Verso-S 1.3 automaat: Onze huidige ervaring is meer dan goed. Rijden doet 'ie fantastisch, geen probleem met automaat en ook goed file rijden!!
Het enige wat irritant is dat bij open deur / ladingklep bij lange goederenvervoer ALTIJD het signaalpiepje blijft toeteren bij het niet aanrijgen van de autogordel valt dat juist weer weg. Heel vreemd is die tegenstelling.
Verder... prachtige ruimte, heerlijke combinatie achterstoel / kofferbak (incl. verlaging van bodem).
Ervaring met Toyota Verso-S Esperation: Goede, compacte en toch ruime, erg zuinige MPV. Goed bruikbaar en neem een CVT, is eerst wennen maar dan wil je niet meer anders; het is natuurlijk geen sportauto.
Ervaring met verkoop: Zeer goed contact
Ervaring met onderhoud: Geen gekke dingen
Ervaring met Toyota Verso-S: Nu 4922 km gereden. Snap nog steeds niet waarom de middeldure uitvoering niet met cruise-control wordt geleverd. Nog een minpunt: bij slecht weer heb je niets aan de achterruitenwisser, die geplaatst is voor landen waar men links rijdt.. Dom, dom.
Verder zeer positief. Eerste tweeduizend ca. 1:15,6 bij drieduizend 16,4 en ik haal nu 17,2. Daar zal het wel rond blijven hangen. 1:20 is een verkooppraatje, maar desalniettemin ben ik tevreden over het verbruik.
Handig:
1 grote ruitenwisser, en geen gedonder meer met het schoonmaken van de voorruit van de Golf Plus, waarvan de wissers niet opgetild konden worden 'plus' dat het daaronder een vergaarbak van bladeren werd. Neerklappen achterbank met de 'portierhandels' is zeer handig.
Wegligging: goed/voldoende (ik race niet meer).
Schakelen: nog nooit zo'n soepel schakelende auto gehad. Pook: perfect geplaatst. Glazen dak: leuk vooral in bos- en bergachtige gebied.
Instap/ruimte: perfect. Bestuurderstoel: kleinere intervallen.
Antwoord: Ook ik mis de cruise-controle, maar is nog in te bouwen. Zeer fijne auto om in te rijden. Ga 2x per jaar naar Engeland en dan zit de achterwisser wel goed maar voor hier thuis heb je er niets aan, ook al geklaagt bij Toyota, ze weten het en .... jaja.
Over het verbrik ben ik tevreden, In het begin 1op 16, maar nu na acht maanden en 29.000km verder rijd ik de laatste maand 1 op 18 en zelfs wel meer. Houd wel het nieuwe rijden in de gaten en op de snelweg (wat ik veel rij) tusen 110 en 115 (110 echt dus) ejn in de eco stand.
Fijne automaat ook met volle belasting. Ben zeer te vreden.
Antwoord: Kwam vandaag een collega Verso-S rijder tegen, en het eerste wat hij ook als minpunt had was de achterruitenwisser, hij had ook al een klacht bij de importeur neergelegd.
Zelf heb ik gelijk een cruse contol in laten bouwen van John Gold met snelheidsbegrenzer. Hij werkt perfect alleen samen. Met de cvt automaat is het wennen met bv een tunnel uitkomen dan gaat hij vrij hoog in zijn toeren om de snelheid terug te krijgen, werkt verder heerlijk.
Ervaring met Toyota Verso-S 1.3 VVT dynamic: Zuiniger dan verwacht, geen probleem om 1:18 te halen. Verder betrouwbaar, deugdelijke Toyota. Een verademing na jaren lang Renault-gedoe.
Minpuntje: de armsteun voor is voor spastische Japanners met een korte bovenarm de rechter! Uit balorigheid maak ik zelf wel een nieuwe (uiteraard instelbaar).
Ervaring met verkoop: Prima geholpen, ondanks tsunami. Eerste levering was niet conform verwachting heel charmant opgelost.
Ervaring met onderhoud: Goed geholpen bij het instellen van de cruise-control. Prima!
Ervaring met Toyota Verso-S 1.3 VVT-I Dynamic CV: Start stop systeem. Lijkt meer voorwaarden te kennen, waaronder 'ie niet werkt, dan situaties te kennen dat 'ie het wel doet .... Meest vreemde is dat het systeem soms gewoon goed werkt, maar dat even later bij het volgende stoplicht de motor afslaat (zoals het dus hoort) om vervolgens binnen een fractie van een seconde weer aan te slaan (zoals het dus niet hoort).
Cruise control: Het grote gemis in deze auto (af fabriek). Een GoldCruise in laten bouwen bij aflevering. Vlak voor de aflevering in januari kregen we te horen, dat de cruise control en het start stop systeem niet samenwerkten (met de CVT). Daags voor de aflevering werd gemeld, dat dit probleem was opgelost.
Ik rij dgraag met cruise control, maar deze combinatie geeft (nog) geen rijgenot.
Antwoord: Ik heb zelf ook start-stop in de Yaris (vorig model) en ben daar best tevreden over: lekker stil en geen trillingen voelbaar.
Alleen dat soms de 1e versnelling niet kan geselecteerd worden en dat is wel wat vervelend. In 2e vertrekken kan ook wel, maar is niet echt de bedoeling. Het doet zich niet heel dikwijls voor, ik heb het dan ook nog niet aangekaart bij de dealer.
Echter, wie veel stroomverbruikers opstaan heeft zal merken dat start-stop niet "zo goed" werkt: kan ook niet anders, de autobatterij kan niet en airco en lichten en achterruitverwarming en ... aan: dan moet de motor bijspringen om de nodige stroom te voorzien. Ook na een flinke rit over de autosnelweg moet de motor gekoeld worden. Ik denk niet dat een autobatterij lang waterpomp en ventilator kan aandrijven.
Antwoord: Auto pas kort in bezit en vind het start en stop systeem goed werken. Had er ook al ervaring mee bij vorige auto een Yaris. Nu heb ik wel een ander probleem. Zeer hinderlijk windgeruis linker portier/raam en het krijgen van een koude linker voet. Bij het irritante af. Dealer onderzocht de klacht en wil pas - wanneer er meerdere klachten komen - reageren in de richting van de importeur. Ervaringen?
Antwoord: Zelf hebben wij geen problemen met het start-stop systeem. Windgeruis is aanwezig, maar wij hebben een panorama dak. Maar het windgeruis vinden wij op zich zelf niet zo erg als in onze vorige auto de Kia Venga en een koude linker voet herken wij zelf niet, maar wij zullen er op letten.
Even een over het start en stop systeem, wij vinden het start stop systeem overigens veel beter werken dan bij de Kia Venga die wij een lange tijd hebben gereden.
Bovendien blijf motor blijf het langste uit als de airco en uit staat, dit heeft te maken met de temperatuur meting, zodra er verschil wordt gemeten moet de motor weer aanslaan om de temperatuur op niveau te krijgen.
Ervaring met Toyota Verso-S: Ik heb mijn Verso-S nu bijna een jaar en er 19.000 km mee gereden. Nog nooit iets van stotteren of zo gemerkt: hij rijdt gewoon als een zonnetje.
Het is wel slim om er een maatje grotere en betere banden onder te leggen.
Ervaring met Toyota Verso-S: Let op dat het stuur goed terug komt in de rechtuitrijstand. Het is moeilijk om rechtuit te rijden, de auto zoekt,je bent steeds bezich met de rechtuirrij correcties. De dealer heeft een nieuw stuurhuis gemonteerd. De auto stuurt nu veel beter en blijft recht op de weg.