Forum Toyota Verso-S
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ja, die cruisecontrol heb ik er achteraf laten bijzetten, en is inderdaad wel handig, ook niet slecht om nog wat extra benzine te besparen vermoed ik.
Wat vindt jij van het moterlawaai bij een snelheid boven de 120km/uur. Misschien zal er t.o.v. uw Yaris wel niet veel verschil zijn, maar mijn vorige wagen was toch een iets stiller bij hogere toerenatallen...
Antwoord: Zou kunnen, ik heb geen ervaring met de Taris, het is mijn eerste Toyota. Ik heb inderdaad ook de ervaring dat de motor bij 130km/uur het stilst is... vreemd. Het is dan ook dezelfde motor die gebruikt wordt in de Yaris, maar ik weet niet of dit ook zo is in deze van het jaar 2006.
Anders zeker tevreden van onze aankoop, reeds geruime tijd wou ik perse een Toyota, wegens de goede commentaren en betrouwbaarheid.
Antwoord: De Verso-S is stiller dan mijn Yaris (2006), die reed het stilst bij 130 km/u. Ik vind de Verso-S zeker stiller ook bij snelheden boven de 120 km/u.
Ervaring met Toyota Verso-S Aspiration: We hebben een handgeschakelde bak, erg vaak schakelen. Misschien zou een automaat handiger geweest zijn.
Antwoord: Ja, wij hebben intussen ook een handgeschakelde versie gekocht, maar vaak schakelen vind ik niet zo.
Ik vind dit persoonlijk een goede, degelijke wagen voor zijn prijs. Dit is onze eerste Toyota na jarenlang Opel te hebben gereden. We hopen nu op wat minder garagekosten van de diverse herstellingen die we hebben gehad.
Het enige nadeel aan de Verso-s (benzineversie) vind ik dat het motertje bij snelheden boven de 100 km/uur nogal van zich laat horen.Dit had ik met mijn Opel vectra (1600cc) niet...
Hebben jullie daar last van ? Ik vrees wal dat hieraan niet echt iets kan gedaan worden.
Antwoord: Ja, je zal wel gelijk hebben, ik moet gewoon de overgang nog wat gewoon worden vrees ik. Ik zie wel dat bij bepaalde experttests van automagazines de 1300 motor van de Verso-s als luidruchtig wordt aangegeven bij de negatieve punten. Ik vind het wel jammer dat ik nooit de dieselversie van deze auto heb kunnen testen, dan had ik misschien voor diesel geopteerd.
Antwoord: Men kan een 1600 nu eenmaal niet vergelijken met 1300 motor, deze draait gewoon meer toeren om aan prestaties te komen. Daarom wat luidruchtiger. Of men moet veel extra isolatiemateriaal gaan toepassen, word 'ie weer duurder van.
Antwoord: Ik heb het idee dat het geluid misschien van de banden komt. Onze Verso S is motorisch juist heel stil, maar de banden (Dunlop Fast Response) maken op sommige (niet alle) snelwegen veel lawaai en als je die steeds rijdt lijkt het onterecht van de motor te komen.
Ervaring met Toyota Verso-S: Inhouden en stotteren van de motor.
Stuurt niet direct, zoekt de bolle kanten van de weg, moet steeds bijsturen om recht op de weg te blijven, wielvlucht of sporing onjuist.
Start/stop-systeem wekt irritant, motor slaat zelf aan als je buiten de auto bent.
Display 's avonds slecht afleesbaar.
Antwoord: Ik heb inmiddels meer dan 1 miljoen kilometer achter de rug in 47 jaar en heb een pittige proefrit gemaakt voor de aankoop. Bewust ook slecht en bochtig wegdek. Heb van alles gereden van Croma diesel, alle grote Fords, Mercedes, alle Fransen, en reed tot nu gepensioneerd een Golf Plus Diesel (1470 ? kg) Als je in de Verso-S stapt stap je in een auto die 25-20 lichter is. Dat vraagt om aanpassing van de rijstijl, Ah uit Uff !
Wegligging etc is prima, maar natuurlijk heeft het positieve effect van het gewicht op het gebruik een keerzijde. Een lichte auto is windgevoeliger en vraagt een andere stuurkunst. Niets mis mee. Veiligheid is dubbel gewaarborgd. Ik':race': ook van een 1150cc Honda nu op een klassieke motor 450cc. Was ook even wennen, maar grandioos genieten. Er zijn appels en peren.
ps.
De zwaardere diesels 2liter donderen qua inruilprijs omlaag. De markt is nu voor de kleine injectiediesels die extreem zuining rijden. Ik ga van 124 euro per maand wegenbelasting naar een dikke 40 met de Verso. Scheelt ook een slok op een borrel brandstof.
Antwoord: Precies zoals u het omschrijft, wij rijden ook veel en het is maar wat je gewend bent en gewend moet worden. Heel eenvoudige voorbeelden: we hadden een Honda Civic, snel en enorm goede wegligging ook op hoge snelheid na een proefrit met een diesel viel ons op diesel is niet krachtiger wel zuiniger hoog model veel wind logisch maar na een paar weken weet je niet beter.
Iemand botste tegen onze diesel aan en we stonden op het punt 750 km te gaan rijden dat moesten we toen met onze Daihatsu Cuore doen, qua zit een niet zo beste keus maar na enkele kilometers zeiden we tegen elkaar echt kicken qua wegligging en lol en net zo zuinig en spijkerhard dat wel.
Het is vaak lef hebben om iets anders te gaan rijden, het valt ons op er zijn weinig mensen in ons land die karakter hebben. Het nederlandse volk laat zich leiden door de autojournalisten.
Antwoord: Beste Ab. Uff.
Zou je mij kunnen mailen bij welke dealer jouw probleem met het niet rechtuit rijden en constant moeten corrigeren is behandeld? Ik heb hetzelfde probleem, maar mijn dealer zegt dat het niet bekend is bij Toyota.
Er schijnt voor het stotterend rijden een software update te zijn uitgebracht. Na de update is het verbeterd, alleen remt de auto minder snel af op de motor.
Ervaring met Toyota Verso-S: 21 oktober onze Verso S Luna benzine gaan afhalen. Sedert bestelling eind mei er nog maar 2 zien rijden, muisgrijs en spierwit. Viel mij wat tegen die kleuren. Wij hadden op aanraden van de verkoper een Parelmoer witte met pano dak en prive glas besteld. Dit vooral omdat we ons niet konden vinden in de andere kleuren. Kom van een zwarte Auris. (spinnewebben)
Ben heel tevreden met het contrast van het wit met het zwarte glas en dak. Na 2 diesels toch weer naar benzine wegens te veel korte afstanden. Na +/- 140 km rond de kerktoren begin ik stillekes de wagen gewoon te worden. Het verbruik zal wel meevallen. Het verschil tssn diesel is intussen gezakt tot onder de 10 eurocent. De wagen is vrij stil en heb ondanks mijn 1.91 m ruimte zat.
Het einige waar ik nog moet gewoon worden is de 6 versnellingen. Na 2 Yaris Versos en eender genoemde Auris is dit misschien wel de meest geschikte auto op dit moment voor ons gezin. We zien wel wat de toekomst brengt, dan post ik nog eens mijn bevindingen. Grtn. vanuit Belgie. Patrick.
Antwoord: Ah, lijkt me wat vreemd dat je jou wagen vrij stil vindt, dit vind ik net voorlopig het enige minpuntje van deze wagen. Wij hebben hem nu een 2tal weken in ons bezit (benzineversie). Wanneer je in de buurt komt van de 3000 toeren (rond de 110/u op autostrade) laat het motortje wel van zich horen vind ik. De demping in het interieur kon beter. En daar nu nog iets aan verandern lijkt mij onmogelijk. Heeft iemand diezelfde ervaring hiermee ?
Antwoord: Bij een proefrit in mei was mijn idee ook dat de Verso benzine nogal luidruchtig was tegenover mijn Carolla diesel. Wij hebben dan na wikken en wegen de duurste versie gekocht, en raar maar waar is onze Verso geluidsarm. Zou er een isolatie verschil zijn navenant de versie? Nu geef ik toe dat ik praktisch geen snelweg doe. De zomerreis zal het uitwijzen. Enkel het verbruik is aan de hoge kant. Ik heb een verbruik van dik 6,5 Toch veel voor een eco.
Antwoord: U spreekt van de VERSO maar ik veronderstel dat je bedoelt VERSO S? En wat bedoel je met de duurste versie; de dieselversie? Of de benzineversie SOL?
Wij hebben de benzineversie en het geluid is inderdaad enkel bij autostrade het meest enerverend (zodra je boven de 3000 toeren gaat) dit stemt overeen met een 110 km/uur.
Misschien vergelijk ik teveel met onze vroegere wagen (Opel Vectra) die toch wel een iets zwaardere benzinemotor had en ook wat beter geisoleerd vermoed ik. Nu zo erg is het ook weer niet, maar ik hou nogal van stilte. Vandaar... Naar het schijnt heb je dit minder met de dieselversie, wat een beetje begrijpelijk is, want deze heeft minder toeren nodig voor dezelfde snelheid.
Wat het verbruik betreft zaten wij rond de 6,2 lt met wat meer autostrade dan stadsritten wel te verstaan. 6,5lt zal wel overwegend bij kortere ritten zijn vermoed ik. Verleden week naar de Ardennen geweest, veel autostrade dus en toen kwamen we aan 5,7 lt...
Veel succes met je wagen en laat gerust een reactie na; ik zal ze met plezier lezen.
Antwoord: Ja, het is de Verso-S benzine en ik doe wat korte afstanden (zelden snelweg). Ik vergelijk nog te veel met mijn zuinige diesel.
Verder is de auto wel leuk om te rijden, enkel is hij wat gevoeliger voor felle zijwind. Maar er zijn ook vele pluspunten, het rijdt als een grote monovolume. Nu nog afwachten of het onder de 6 liter gaat bij een tempo van 120 km/u.
Antwoord: Ja, bij mij lukt dit zeker bij een snelheid rond de 110km/uur - bij 120km/uur zal ie wel iets meer verbruiken want dan gaat de motor reeds boven de 3000 t/min draaien zodat het verbruik toch wat hoger is. Ik vind vooral het verbruik in stad vrij goed meevallen, tegenover mijn vorige wagen.
Er zijn idd misschien nog zuinigere benzines, maar geloof nooit de cijfers van de boekjes. Je mag er steeds minstens 10 a 15 procent bijtellen.
Antwoord: Wij hebben dis ook de nieuwe Verso-S reeds drie dagen in bezit. De auto op zich is helemaal top echter dat voor 550 euro de optionele navigatie is aangeschaft welke dan is voorzien van een kaart van 13 maanden oud, daar zijn we niet blij mee. Toyota heeft al te kennen gegeven dat zij de update welke binnenkort uitkomt, niet gratis zullen verstrekken. Was ik maar bij mijn tomtom gebleven.
S v Logten
Antwoord: Ik heb ook een kaart geleverd gekregen maart 2011 bij levering van de auto in januari 2012. In januari heb ik wel een nieuwe kaart gekregen. Echter de weg die ik vaak rij en die begin 2011 ingebruik genomen is staat er nog steeds niet op. Dus zelfs met een later gedateerde kaart heb je nog steeds oude zooi. Tegen een prijs die 3 a 4 x zo hoog is als bij een TomTom. Dan vol je je toch enigzins opgelicht. Gelukkig hebben we nog steeds de TomTom als we er niet meer uit komen.
Ervaring met Toyota Verso-S 1.3 cvt aspration: Rijden met CVT is even wennen en je rijstijl aanpassen het nieuwe rijden dan rijdt hij heerlijk wil geen schakel auto meer. Ik rijd nu gemiddeld 1 op 16,5.
Ik durf het bijna nooit te zeggen want dan geloven ze mij niet. Maar eerlijk, ik rijd nu 40 jaar Toyota en heb nog nooit gerepareerd en niet alleen nieuw gereden. ik vind de Verso S echt een aanrader. Ik heb hem nu vanaf 5 april en rijd er 15.000 km per jaar mee.
Ervaring met Toyota Verso-S 1,3 VTT-I / dynamic: Een echte aanrader, hiervoor een Kia gereden en wil niet meer terug. Heb de Verso-S met panorama dak en navigatie en andere leuke opties. Navigatie werkt naar behoren en beter dan ik zelf had verwacht.
Ervaring met Toyota Verso-S: De brandstof wordt steeds in- en uitgeschakeld bij gas loslaten en gasgeven. Hierdoor houdt de motor in, stottert en schokt. Dat is zeer irritant bij file rijden. Tevens remt de auto zeer sterk af bij gas los laten.
De fabriek moet hiervoor een update maken. De dealer weet niet of het probleem opgelost gaat worden. Het gaspedaal is elektronisch en gevoelloos wat de bediening betreft. De besturing is wazig en zeer gevoelig voor zijwind.
Antwoord: Heb de zelfde stotterproblemen. Is er inmiddels een oplossing hiervoor?
Antwoord: Ja er is een update voor inhouden en stotteren, deze is bij mij geplaatst en het inhouden en stotteren is over. Zie ook verder bij mijn andere commentaar.
Vgr Ab van Uffelen.
Ervaring met Toyota Verso-S Aspiration CVT: De automaat rijdt geweldig even snel invoegen kan met de sportstand aanzetten of met de flippers even terug schakelen.
Bijna 30 jaar auto met handversnelling gereden, wil nu alleen nog maar automaat blijven rijden. De overgang went sneller dan ik gedacht had.
Wil je 1:20 rijden dat moet lukken als je continu 90 km/u blijft rijden. Maar als je op een weg waar 130 km/u gereden mag worden, 90 km/u rijdt dan rijd ik niet op mijn gemak met het verkeer mee. Jammer van het gemis van de standaard cruiscontrol.
Ik heb als extra het panoramisch glazendak. Heerlijk wat een licht.
Het touch scherm werkt heel gebruiksvriendelijk. De achteruitcamera is even wennen omdat de camera alles wil laten zien. Dus je zit wat sneller bij het paaltje dan denkt. Rustig naar achteren rijden en om je heen kijken gaat het goed.
Eerst een Yaris (model 2006) gereden, moet zeggen dat deze Verso S fantastisch stuurt, heel ontpannen rijden en een heerlijke wegligging t.o.v.Toyota Yaris.