Forum Toyota Verso-S
Reacties van eigenaren
Antwoord: Wat bedoel je met hobbelen en stotteren? Ik vind deze auto wat strakker geveerd, maar lekkerder rijden dan mijn vorige auto de gewone verso (uit 2009 jouwe model), die veel zwaarder was. Ik herken dit niet.
Antwoord: Als de weg wat minder glad ism heeft de auto meer moeite om stabiel te rijden. Je voelt alles in het wegdek erg duidelijk; voor je gevoel hobbel je. Deze ervaring had ik minder veel minder met mijn andere auto's.
Het stotteren, inhouden had ik de eerste 5000 km als of steeds iemand aan je bumper trekt. Dit is nu bijna over.
Antwoord: Ja, dat herken ik dus niet. Wel heb ik er andere banden omheen laten leggen (Michelin energy saver) en een maatje groter, namelijk 195/55 16. Die banden staan als stil bekend en om hun goede of betere verwerking van het wegdek. Misschien het proberen waard. Het is toch zonde als een nieuwe auto al zo snel niet bevalt. Succes ermee.
Ervaring met Toyota Verso-S: Eindelijk, na een half jaar wachten is mijn Verso-S dynamic CVT afgeleverd. Parelmoer wit. Prachtige kleur! Nog een beetje opgeleukt met zwarte velgen en een bandenmaatje groter. Het was het wachten waard.
De eerste kilometers worden nu gemaakt en ben benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik. Wel even wennen als je eerst de grote broer (Verso nieuwe model 2009) had. Voor het eerst niet meer schakelen. Went erg snel. Jammer dat er geen cruise control opzat. Die heb ik er wel op laten zetten, want daar rij ik erg veel mee. Ik vind de auto lekker strak geveerd met lekkere stoelen. Zal wel even passen en meten worden met de vakantie. Tot nu toe zeer tevreden.
Wel heb ik een vraag. Weet iemand waarom er op het dashbord geen lampje gaat branden als je de verlichting aandoet. In de avond zie je dat wel, maar overdag niet. In het boekje staat indien aanwezig. Volgens de dealer zit is het aanzetten van de verlichting niet meer te zien op het dashboard.
Antwoord: Van de mijn dealer en de importeur heb ik inmiddels begrepen dat er geen lampje/indicator (meer) gaat branden op het dashbord als je verlichting inschakelt. Waren al meer meldingen over gekomen en de importeur gaat dit doorgeven aan Japan. Kan misschien met een software update hersteld worden.
Net voor het eerst getankt. Was wel even schrikken. Dacht dat de vulopening niet vast zat. Blijkt zo te horen om bijgeluiden te reduceren. Zo leer ik elke dag meer van de auto!
Ervaring met Toyota Verso-S Aspiration: De motor van de Verso S houdt in en stottert. File rijden is irritant. Met een constante snelheid rijden schokt en houdt de motor in. Bij gas los laten is het net of er aan de bumper wordt getrokken. Al met al je kunt niet rustig rijden. De dealer heeft het ook bemerkt en gemeld, het is wachten op een computer update.
Antwoord: Inhouden en stotterend rijden als of iemand aan je bumper trekt 'Deze opmerking is bij ons onbekend', zegt Toyota. Dus jou dealer heeft dit niet gemeld mijn dealer ook niet.
Antwoord: ab van uffelen zegt: 2 oktober 2012 op 22:46
ben eind september 2012 door de dealer gebeld dat er een update voor de boordcomputer is uitgekomen. Met deze update zou het inhouden van de motor worden verholpen. Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken om de update uit te voeren. Heb je ook last van inhouden ga naar je dealer.
Antwoord: Is de update al uitgevoerd en is het probleem hiermee verholpen.
Antwoord: Ik heb na de update ongeveer 300 km gereden en de motor neemt goed op bij gas los laten en weer gas geven. Het inhouden en hikken is geheel verholpen. De auto rijdt zoals het hoort. Dus gauw naar je dealer toe en de update laten installeren. Laat me even weten of het bij jou ook helpt.
Vgr Ab van Uffelen.
Antwoord: Ja er is een update voor de boordcomputer, deze is bij mij geinstalleerd en het inhouden en stotteren bij gas los laten en weer gas geven is verholpen. Ga naar je dealer en laat deze update erop zetten.zie ook iets verderop mijn ander info.
Vgr ab.uff ( Ab van Uffelen)
Antwoord: Bel toyota Oudshoorn in Alphen aan den Rijn, tel 0172 571437. Vraag naar de werkplaatschef ARJAN. Noem mijn naam Ab van Uffelen als referentie en Arjan zal je te woord staan, hoe dat met de update zit wat betreft inhouden van de motor. Zij hebben de update gewoon in huis. Mail me even of het gelukt is.
grAb
Antwoord: Bij welke dealer zit u, mijn dealer weet nog van niets?
Ik heb nog wel een mail naar importeur gestuurd, maar nog geen antwoord.
Dus nog even afwachten.
vrg
Antwoord: Vorige week de update uitgevoerd, maar ik merk niet erg veel verschil. Ook de monteur heeft voor en na de update gereden en merkte ook weinig verschil. Ik vindt hem nog steeds een beetje onrustig reageren op het gaspedaal, maar dat is misschien nog wat wennen want deze Toyota is pas een week of 6 in mijn bezit [reed hiervoor in een citroen c4 picasso]
Ieder geval bedankt voor de tip.
Antwoord: Ik kan mijn reactie nergens vinden die ik had geschreven over de ECU update?
Antwoord: Ook moet de Verso-S aankomende week terug van wegen 2 storingen. Die stonden in het geheugen en kwamen aan het licht met de ECU update.
1) is Gasklephuis vervuild normaal wordt deze gereinigd maar de ervaring leert dat dit zo terug is aldus de monteur. Daarom wordt het gasklephuis vernieuwd.
2) door koolafzetting sluiten waarschijnlijk de kleppen niet goed aan in de cilinderkop. De cilinderkop wordt verwijderd en schoongemaakt karweitje van 1 1/2 dag gelukkig alles onder garantie de Verso-S is nu net 2 jaar oud langleven de goede garantie van Toyota.
Ondanks dit rijdt hij voortreffelijk na de ECU update
Antwoord: Ik merkte enige tijd geleden een keer op dat de koppeling plakte bij koude start wegrijden (lees: bokt). Dit werd ergeer en ben 14 dagen geleden terug geweest voor de terugroepactie van de ECU van de stuurbekrachtiging. Gelukkig deed de koppeling bij het rijden met de monteur ook wat hij NIET moet doen. Gevolg: bij 63.000km een compleet nieuwe koppeling gekregen van Toyota.
Ervaring met Toyota Verso-S Dynamic: Topauto, was het wachten zeker waard!!
Ervaring met Toyota Verso-S 1.3 VVT-I Aspiration: Een hele leuke auto, die zijn geld echt waard is. Voorheen Kia Venga gereden, maar ik zou echt niet meer terug willen.
Ervaring met verkoop: Een dealer die zich echt inzet voor je.
Ervaring met onderhoud: Nog geen onderhoud gehad, maar de bestelde accessoires zijn naar behoren / zeer netjes er op gezet, geheel volgens afspraak.
Antwoord: Zelfde ervaring als de fam. Dirks. Verso-S is bovendien extreem zuinig, bijna net zo zuinig als de Toyota Priussen waarin wij hiervoor reden. Als je normaal rijdt is een op achttien makkelijk haalbaar.
Het weggedrag is prima, vergelijkbaar met de Prius. Als je het stuur loslaat op de snelweg blijft tie netjes rechtdoor koersen. De binnenruimte is ook niet kleiner als de Prius. Kortom, een uiterst functioneel en handig autootje, vooral omdat je er ook nog een aanhangertje achter kunt hangen.
Antwoord: Jazeker, heeft de Verso-S nadelen. Het grootste nadeel is dat overdag het Touchsysteem niet meer leesbaar is zodra je de lampen aandoet. Dat is met name in Scandinavie vervelend want daar is overdag groot licht voeren verplicht.
Het tweede nadeel is de veiligheidskramp bij Toyota. Maar dat is ook iets van deze tijd. De auto start bijvoorbeeld niet als je koppelingspedaal niet indrukt. Zulke dingen beslis ik liever zelf. Ook de overvloed aan piepjes en waarschuwingssignalen geven irritatie.
We hebben al een storing gehad: een doorgebrande zekering. Het is geen standaard-zekering en je hebt een speciaal tangetje nodig om de zekering te wisselen.
Antwoord: Dank voor positief commentaar op de nieuwe Toyota: wij zijn er mee 'bezig' ook deze auto aan te kopen.
Allemaal voordelen lees ik, erg positief trouwens, maar is er ook een nadeel?
Antwoord: Ik kijk door de nadelen hee, want die zijn echt niet zo erg. Ik heb in een testkarretje gereden en was gelijk verkocht. Verleden week heb ik een gloednieuwe Verso-S, kleur: parelmoer wit (ohhh, wat is ie mooi), gekocht. Ik heb een automaat genomen, met glazen dakkie. Helaas moet ik wel een tijdje wachten, maar dat is ie dubbel en dwars waard.
Antwoord: Ja, van Kessel heeft gelijk, die nadelen zijn niet echt erg. De Verso-S is echt een knap bedacht karretje. Het verbruik blijft in de buurt van de 1 op 18.
Wij hadden in eerste instantie ook voor parelmoer gekozen maar hebben die kleur bij nader inzien geruild voor ash grey. Parelmoer heeft als nadeel dat het bijna niet te repareren is als je een keer schade hebt.
Het nadeel van het doven van het Touchscreen wordt overigens via een software-aanpassing vanuit Toyota-centraal verholpen. Het navigatiesysteem volgt begin september.
Antwoord: Inderdaad voor de scherm is er inmiddels een update, ben er persoonlijk door Toyota NL van op de hoogte gesteld, nadat wij er naar gevraagd hadden of er een oplossing voor kwam.
Verbruik is heel netjes, gekker nog wij moeten niet vergeten op de meter te kijken, wanneer er weer benzine in mag. Ons verbruik is op dit moment min. 1.17 dan wel 1.19 afhankelijk van mijn / onze rechtervoet en gebruik airco.
Antwoord: Nogmaals gereageerd vanwege karakterfout weergave.
Hoe Display lichtsterkte instellen voor Verso-S (Dagmodus).
Dagmodus instellen staat niet in de handleiding.
Wel contrast en helderheid instellen.
Na enig zoeken hebben wij ontdekt hoe dit gaat t.w.:
Autoverlichting inschakelen (Koplampen is vereiste)!
De functie schakelaar rechts naast display setup inschakelen.
Hierna de volgende touchscreen toetsen actieveren:
1) Display
2) Dagmodus on
3) Terug naar Media om te kunnen controleren of eea OK is.
Antwoord: Heb de Verso S ook besteld, maar wachten duurt lang: 7 maanden! Wij kijken er echt naar uit.. N.Postma
Ervaring met Toyota Verso-S Aspiration:
Ervaring met verkoop: Heel klantvriendelijk, ze houden je niet voor de gek met inruil van je eigen auto.
Ervaring met Toyota Verso-S: Ik de Verso-S dynamic van de folder gekocht dus geen proefrit gehad, anders had ik hem zeker niet gekocht. Mijn Verso-S hobbelt, deze heeft een erg slecht weggedrag. Ik ben er mee bij de dealer en voor de vergelijking een proefrit met de demo Verso-S gemaakt, ook deze hobbelt naar mijn idee te veel. Ik rijd voor mijn werk in een oude Opel Combo als ik overstap in mijn Verso is het gewoon afzien.. wat een hobbelbak!
Wat ook vervelend is: de auto dimt, als ik door een tunnel rijd valt mijn dashbord donker dan zie ik ff niets meer.
Het stotteren en inhouden is na 5000 km bijna over.
Verder wel een leuke auto. Maar ik hoef hem niet meer.