Forum Toyota Prius (2009 - 2015)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Toyota Prius Dynamic: Koop gerust een occasion met meer dan 150.000 km op de teller.
Ervaring met onderhoud: Wuts in Swalmen, Super garage.
Ervaring met Toyota Prius:
Ervaring met onderhoud: Geen positieve ervaringen. Reageert niet op prijsaanvraag per email, personeel onverschillig en niet klantvriendelijk. O.a. om deze redenen gaat mijn Prius hier niet meer heen voor onderhoud. Geluiden om mij heen bevestigen dat dit helaas geen uitzondering is bij deze dealer.
Ervaring met Toyota Prius Business: Zeer ondergewaardeerde auto. Hoogst betrouwbaar, comfortabel en zuiniger met een middenklasser is niet mogelijk.
Antwoord: Het kan nog een stuk zuiniger door een Prins aardgasinstallatie te laten inbouwen bij Auto Speciaal (Uden). Nu rijdt de auto bijna 45% zuiniger en ook milieuvriendelijker. Als je dan ook nog Groengas tankt rijd je met 35 gram CO2 per km!
Ervaring met Toyota Prius Executive: Probleemloze auto. Sneller dan je denkt, en in de Executive uitvoering voorzien van alle luxe. Van glazen schuif/kanteldak tot adaptive cruise control (radar) en stoelverwarming. Alles zit erop. Er gaat nooit iets kapot, als je gewoon met het verkeer meerijdt is het verbruik vriendelijk (1:21 haal ik zonder moeite).
Ervaring met Toyota Prius Dynamic: Is een aanrader.
Antwoord: Paar maanden terug een auto gekocht bij Toyota Digo. Het oogt heel netjes binnen en het personeel is zeer vriendelijk. Tijdens de onderhandelingen zijn afspraken gemaakt die door Digo niet zijn nagekomen. Maar omdat het contract al was getekend, besloot ik niet moeilijk te doen om een paar honderd. Onderweg naar huis hoor ik een knal en blijkt me motor kapot te zijn gegaan. Deze schade wil Digo niet vergoeden en zelfs de Bovag-garantie waar ze zo leuk over doen blijkt niet anders te zijn dan een mooi verkooppraatje! Kortom: koop niks bij DIGO... ze kopen auto's gewoon in, spoelen ze schoon en verkopen ze met grote winst aan je door! Laat je niet verassen!
Antwoord: Geachte heer / mevrouw,
Naar aanleiding van uw negatieve reactie op 5 mei zou ik graag met u in contact willen komen om met u een oplossing te vinden voor uw vervelende ervaring.
Wij doen altijd onze uiterste best om onze klanten naar tevredenheid te helpen. Als uw motor inderdaad in de garantie periode defect is gegaan zullen wij hier altijd, conform Bovag voorwaarden, een passende oplossing voor bieden.
Ik hoor graag van u, Peter Huizenga
Autobedrijf DIGO 015-5150027
Ervaring met Toyota Prius: Schakel zoveel mogelijk de ventilatie uit. Deze beperkt de actieradius van de accu's aanzienlijk. Over 15.000 km, waarvan een redelijk deel snelwegkilometers, een verbruik van 3,7 l/100 km.
Ervaring met Toyota Prius Executive: Op zich prima auto die goed en comfortabel rijdt. De auto heeft adaptive cruise control die automatisch de snelheid aanpast aan voorgangers zodat je altijd voldoende afstand hebt.
Wel twee minpunten. De eerste is dat de accu leeg is als je de auto langer dan een week niet gebruikt. Dan ben je ook alle instellingen van boordcomputer en navigatie kwijt. Erg vervelend.
Ander groot minpunt is de navigatie. Op zich netjes ingebouwd en doet wel wat het moet doen. Alleen de updates voor kaarten zijn echt schandalig duur. Die kaarten lopen dan ook nog eens achter omdat wegen er gewoon niet op staan. Het is echt veel beter en goedkoper om een TomTom o.i.d. aan te schaffen. Die is met life time updates echt stukken goedkoper dan 1 enkele en eenmalige update van Toyota. Ik vind dat Toyota zich hiervoor heel diep moet schamen. Dus als je de keus hebt, besteed geen cent aan een ingebouwd navigatiesysteem van Toyota. Zonde van je geld.
Ervaring met onderhoud: De 12v accu moest vervangen worden. Gelukkig wist de garage een goed alternatief voor de dure Toyota accu. Het scheelde de helft. De accu is inderdaad net zo goed als de originele van Toyota. Dit was dus een goed advies.
Wat betreft kaartupdates voor de ingebouwde navigatie. De garage adviseerde liever een TomTom te kopen omdat die goedkoper en beter is dan 1 enkele update van Toyota. Dit is iets waar Toyota zich heel diep voor moet schamen.