Toyota
Toyota presenteert nieuw logo voor Europa
De nieuwe merkidentiteit van Toyota komt tot uiting bij zowel de fysieke als digitale contactmomenten met klanten en draait om eenvoud. De identiteit is gestoeld op vier basisprincipes: vooruitstrevend, 'mobile ready', meer premium en consistentie.
Het nieuwe merklogo van Toyota heeft voortaan een eenvoudig 2D-design. Vanwege de grote bekendheid van het logo in Europa is de merknaam Toyota eronder verdwenen. Het vernieuwde logo sluit volgens Toyota aan op de digitaliserende samenleving, maar komt ook in de echte wereld tot zijn recht. Toyota gebruikt het nieuwe logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt. De merkidentiteit van Toyota dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.
De nieuwe merkidentiteit gaat gepaard met de nieuwe typografie Toyota Type die multifunctioneel is voor zowel online als offline omgevingen en nieuwe transparante en innemende klantrelaties mogelijk maakt. De typografie betekent een grote stap in alle digitale voorbereidingen die Toyota treft op weg naar een verdere uitbreiding van zijn Europese online retail.
"De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld met het oog op morgen", vertelt Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe. "Hierbij lag de focus op het mogelijk maken van steeds betere klantrelaties. Op die manier houden ze gelijke tred met onze uitbreiding van elektrische voertuigen, mobiliteitsdiensten en online retail. Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid."