Forum Toyota iQ
Reacties van eigenaren
Antwoord: Lekker doortrekken in twee, alleen ik krijg mijn iQ bijna niet in twee. Heel moeilijk en soms helemaal niet. Ben teruggegaan naar de dealer en kan ivm vakantie pas over 2,5 weken terecht. Nu wil de man die mij te woord stond de koppeling veranderen. Onzin natuurlijk ,want de andere versnellingen doen het goed.
Wie heeft hier ervaring mee? Laat aub iets weten .De auto rijdt fijn, maar niet zo als nu. Dealer is trouwens Driessen Valkenswaard. Het begrip leenauto kennen ze hier niet.
Antwoord: De auto is nagekeken bij de dealer en alle schakelproblemen zijn opgelost. Er stond zelfs een ruilauto klaar: een iQ automaat. Gisteren een flinke rit gemaakt van +/- 250 km en de iQ rijdt weer geweldig.
Ed
Ervaring met Toyota iQ: Geen seconde spijt van deze aankoop: rijdt als een grote wagen op de snelweg houdend aan de verkeersregels die gelden met de cruisecontrol aan ruim 1 op 19 en gecombineerd dus met zonder CC en flink optrekken met pieken van 140km/uur en meer krap 1 op 17. Ligt erg goed op de weg.
Gisteren was er een Golf Cabrio Meeting allemaal mooie vrouwen stonden zich te vergapen totdat wij kwamen met de IQ toen kwamen ze naar onze IQ kijken: oh wat een leuk wagentje erg origineel en apart model.
We komen enkel jeugdige mensen in deze wagentjes tegen zowel mannen als vrouwen.
Ervaring met Toyota iQ Aspiration: Topauto
Ervaring met Toyota iQ 1.0 automaat comfort: Als eigenaar van een iQ Comfort automaat moet ik zeggen dat het verbruik netjes is. Normaal rijden altijd 1 op 17/18, met 120 km/u.
1 op 20 haal je bij 100 km/u en bij een retourtje Friesland/Utrecht zelfs 1 op 23.
Moet je echt niet boven de 2000 toeren komen en rij je maar 90- 95 km/u.
In de winterperiode met vrieskou loopt het verbruik op naar 1 op 15/16. Maar: motor doet er een stuk langer over om op temperatuur te komen, plus de kachel vol open en de verlichting/achterruitverwarming aan.
Stadsauto? Ik rijd continu snel en binnenwegen voor 95. Stadsverkeer rijd ik maar voor 5.
Via de dealer mijn bestuurdersstoel laten verlagen bij een aanpassingsbedrijf, zodat ik niet tegen de raamstijl van de binnenkant aan zit. De stoel zou standaard in hoogte verstelbaar moeten zijn.
Benzinemeter zou wat betrouwbaarder kunnen, door de platte tank schommelt dit zodra je een halve tank over hebt.
Voor de rest? Rijd veel beter dan mensen denken, net als dat de binnenruimte breder is.
Ervaring met Toyota iQ Aspiration 1.0: Ivm de stad, uitstoot, wegenbelasting en de gewenste luxe heb ik voor een iQ gekozen. Een compacte auto maar het voelt alsof je in een ruime sedan zit. Ik heb ook behoorlijk wat info gewonnen op www.ToyotaIQ.nl wel een leuke site om op te kijken.
Ervaring met Toyota iQ 1.0: Qua wegligging perfect voor een auto uit deze klasse.
Ervaring met onderhoud: Benzineverbuik (automaat) veel hoger dan opgegeven word door Toyota. Aantal punten dat verbeterd moet worden, is niet acceptabel voor de prijs waarvoor deze auto word aangeboden in de showroom.
Antwoord: Wie zegt dat?
Al eens gekeken wat er standaard allemaal in zit?
Tel dat bij bijvoorbeeld een volkswagen polo erbij en maak dan je rekensom nogeens.
Ervaring met Toyota iQ Aspiration: Absoluut een aanrader. Relatief goedkoop als je kijkt wat er allemaal in en aan zit. Zeer compleet en superveilig.
Antwoord: De iQ met automatische transmissie verbruikt behoorlijk, gemiddeld 1:15,5! Van de zomer 3 weken in een Mercedes gereden een 3.0 liter V6 met de airco constant aan en deze gaf een verbuik van 1:14.
Veel te weinig licht in de auto, een leeslampje op batterijen geeft meer licht.
Verbruik is veel hoger dan dat Toyota opgeeft. Probleem van de automaat, deze heeft een "D" stand en een "S" stand onder de 80km/h is het toerental te laag in de "D" stand, in de "S" vliegt het toerental omhoog. En dat is waarschijnlijk de oorzaak van het hoge verbruik.
Geen enkele schakelaar is behoorlijk verlicht, neem als voorbeeld de schakelaar om de spiegels in te klappen. Ze hadden deze beter kunnen plaatsen op de afstandsbediening zodat je nog in de spiegels kunt kijken alvorens uit te stappen.
De wegligging is subliem voor zo'n karretje, het smoelt goed. Conclusie een aantal kinderziektes oplossen en eerlijk zijn over het verbruik, Toyota!
Antwoord: Het probleem(pje) met de onverlichte knoppen voor de spiegels heb ik opgelost d.m.v. een klemlampje op het ventilatierooster.
Antwoord: Eerlijk zijn Toyota? Zijn we de A-Klasse vergeten deze had allerlei ernstige mankementen en nog steeds is MB op het verkeerde spoor, duur in aanschaf en gebruikt en maar verkodigen dat kwaliteit maar geld kost maar dit is een achterhaald fabeltje, dit is marketing meer is het niet.
Ervaring met Toyota iQ Comfort: In de stad lekker pittig indien je ver in de tweede versnelling doortrekt.