Forum Tesla Model S
Reacties van eigenaren
Ervaring met Tesla Model S 85d: Iedere kilometer rijd ik met plezier. E-tanken met een grote glimlach. Natuurlijk is het anders rijden dan een Volvo V70 Summum. Geen CO2, geen hoge snelheden, maar rust en rijgenot. Gewoon een andere mindset.
Ervaring met Tesla Model S 100d: Ik ben aan mijn tweede Tesla begonnen. Na een p85d nu een 100d van november 2018. Echter de adaptive cruisecontrol (acc) is een drama. Als ik op acc rijdt dan remt de auto regelmatig vanuit het niets. Ik het al contact gehad met Tesla storing en ben ook al bij het servicepunt in Groningen geweest. Ze doen ogenschijnlijk wel hun best, maar de auto blijft als een bok rijden. Kreeg ik als advies moet de autopilot en acc gewoon niet gebruiken dan heb je het probleem ook niet.
Alle updates doorgevoerd maar het wordt eerder slechter dan beter. Heb het beeld dat hij ook reageert op acc's van andere auto's . Zijn er meer met dit probleem of heeft iemand dit probleem gehad en is het opgelost zo ja hoe? De auto rijdt op acc en ap zo slecht dat het mijn inziens niet verantwoord is dus ik gebruik het ook niet meer. Als ik vorenstaande had geweten had ik niet opnieuw een Tesla genomen. Op dit punt een zware onvoldoende voor Tesla service.
Antwoord: Ik rijd nu vier jaar een Model S 85. Not problemen met de service (Duiven) een ook de acc werkt eigenlijk altijd prima. Een hele enkele keer wordt eer geremd dat ik denk, waar was dat voor? Verder alleen goede ervaringen.
Antwoord: Heb dezelfde problemen met een Model 3. Lijkt regelmatig een goedkope kermisattractie, spontaan remmen en dan weer fors optrekken terwijl er geen enkele reden daartoe lijkt te zijn. Op een stuk rechte snelweg van rond de 100 km lang vertoont hij dat "gedrag" gemiddeld zo'n 3 keer. Levensgevaarlijk ivm het verkeer achter je. Inmiddels de autopilot en cruisecontrol maar uitgeschakeld. En nu maar wachten op een ingeplande servicebeurt...
Antwoord: Wij rijden nu 10 maanden MX de eerste 6 maanden werkte ACC en AP super goed een genot vond ik het om dit te beleven. Nu de laatste maanden na alle updates wordt het steeds slechter sterker nog ik ben er klaar mee en gebruik hem niet meer.
Ik wacht maar op de juiste update...
Antwoord: We rijden 1,5 jaar Model X. ACC en autopilot waren in het begin duidelijk beter dan nu. Vaak zomaar vol op de rem. Of supertraag met baan wisselen, dan plots ziet ie een auto en geeft ie een ruk aan het stuur. Ik gebruik ACC en autopilot nog wel maar altijd oplettend en met hand aan het stuur. Als het rustig is op de weg gaat het vaak wel beter. Bij drukte niet.
Antwoord: Precies dezelfde ervaring als Victor. Ik heb de Model S nu anderhalf jaar. Eerste jaar werkte de autopilot naar tevredenheid. Dit jaar is het slechter geworden, plotseling remmen zonder reden. Op deze manier heeft de autopilot geen zin, je moet het wel kunnen vertrouwen. Wat nog erger is is de slechte bereikbaarheid van Tesla Nederland. Lange wachttijden bij bellen en geen reacties op e-mails. Jammer, op deze manier verliezen ze veel klanten. Tijd dat Elon wakker wordt...
Ervaring met Tesla Model S 90D: Tesla maakt topauto's! Een startup is moeilijk te vergelijken met de auto-fabrikanten die al jaren in de business zijn. Maar wat een top disruptie van Tesla.
De auto is qua kwaliteit in afwerking iets minder dan de Mercedes en BMW in het hoge segment.
De Tesla heeft nauwelijks onderhoud (alleen de 80.000km beurt!) nodig en rijdt alsof je een flinke stap in de toekomst hebt gemaakt. De auto-pilot geeft rust! Geen file stress meer de auto neemt die taak over. Nu bijna 130.000 km op de teller en uiterst tevreden.
Antwoord: Niet gebeld en daarna niet te vinden. Daarna problemen, telefonisch niet te bereiken mails worden niet beantwoord. Nu weer problemen zouden reageren weer niets. Ik zet de auto volgende week daar voor de ophaalpaal en zal eisen dat ik geholpen word. Ze hebben te weinig mensen maar dat hoor ik al 7 maanden. Tesla moet niet zijn probleem de mijne maken. Het geduld is op! En dan komt zo de 3 ook nog onze kant op... dat word een drama!
Antwoord: Ik was ook zo tevreden toen ik mijn X kocht in augustus 2018 en ook zo te spreken over de uitstekende service. De laatste 7 maanden is het echt ongekend slecht.
Auto voor service beurt gebracht (trouwens bij 20.000 en niet 80.000) gebracht.
Antwoord: Precies dezelfde ervaring, sta nu stil met pech; niet sluitende vastzittende achterklep en spray in de auto bij regen/nat wegdek, en auto is niet goed afgesloten. Al 2 uur aan te telefoon en alleen maar loze beloftes. De auto is op de prijs na zeker niet premium, maar heeft gedaan wat 'ie beloofde. Maar de service is op een ongekend dieptepunt. Eerder dit jaar problemen met een deurhendel die na 3 weken hersteld werd. Nu kan ik echter de auto niet gebruiken. Wilde net een nieuwe S en een 3 voor een medewerker bestellen, maar toch maar even niet. Op een 10 jaar oude Volvo krijgen we betere service. Musk begrijpt niet dat de beste klanten tevreden klanten zijn. Misschien toch maar een I-pace en dan een XC40 voor de medewerker?
Antwoord: Ik heb Model 3 opgehaald in Tilburg. 22 feb 2019. Er zitten krassen op de deuren. De aflever-specialist vertelde mij dat ik 30 dagen de tijd heb om dit soort zaken te melden bij Tesla service. Ik ben nog steeds bezig om de krassen op de auto gerepareerd te krijgen. Vandaag een melding van de bodyshop dat ze geen toestemming krijgen van Tesla service omdat niet gemeld is tijdens het ophalen van de auto dat er krassen op zaten. Dus als je een nieuwe auto gaat ophalen en er zitten krassen op weiger dan de auto en bestel een nieuwe. Ik ben al maanden bezig en krijg Tesla niet te pakken.
Antwoord: Eind maart mijn Model 3 performance opgehaald. Na al een zeer vervelende aanloop met weinig flexibiliteit wat betreft afleverdatum, bleek een dag voor ophalen dat de fiscale bijtelling ruim 5k te hoog stond. Bij Tesla werd aangegeven dat ze er mee aan de slag gingen, het klopte volgens hen inderdaad niet.
Nu 3 maanden verder is er nog niets aan gedaan, krijg iemand aan de lijn die er niets mee kan na zeer lang wachten of krijg ze helemaal niet te pakken. Mails gestuurd, nooit een reactie gehad. De service is niet slecht te noemen, er is eigenlijk gewoon geen service.
Je kunt je niet eens voorstellen dat er tegenwoordig nog bedrijven kunnen bestaan die zo lak aan hun klant hebben. De auto rijdt prima, maar als ik dit geweten had, had ik een een ander merk gekocht.
Ervaring met Tesla Model S: De eerste paar jaar rijdt de auto prima, daarna alleen maar problemen. De service bij Tesla is WAARDELOOS, je moet 20 minuten wachten, het interesseert ze niets en het duurt erg lang voor de problemen worden opgelost. Mijn advies: niet doen.
Antwoord: 16-11-2018 mijn Tesla S 100d in de fabriek geleverd gekregen en ja hoor! Met schade welke tot op heden nog niet verholpen is! Een aardige waslijst!
Na een week en 1000km rijden kom je er pas echt achter hoe slecht en ondoordacht een Tesla eingelijk is.
Alle zgn super techniek word overschaduwd door de rommel die er omheen hangt genaamd een auto. Bij een auto van 130k verwacht je een kwaliteitsproduct en niet enkel en alleen een zelfrijdende iPad!
Voor mijn de eerste (een hele korte) en de laatste keer. Snel weer terug naar een echte auto.
Antwoord: Anders had je eerst een proefrit gemaakt in een 130K auto.. en niet puur de financiele voordelen genoten..
Zelf nu 2,5 maand en 12.000km een 2e hands tesla gekocht. Super aankoop!
Lekke band gehad en handrem defect, is ff lastig. Hulp door tesla is even wennen. Telefonische wachtrij wat lang. Voelt even wennen. Maar enorm behulpzaam!!
Volgende auto.. (ja denk ik nu al weer over na,..... ik hoop een Model X)
Ervaring met Tesla Model S 60 tech pack: Super auto.
Antwoord: Mooie auto maar zeer zeer zeer slechte service (understatement) vergeleken met bijv BMW, Volvo en Porsche. Erg bewerkelijk om problemen opgelost te krijgen en van kastje naar muur via telefonische helpdesk na lange tijd in de wacht. Gelukkig komen Porsche, BMW en Volvo binnenkort ook met volledig elektrisch. Jammer voor Tesla, maar het blijft ook people business.
Als je dat niet belangrijk vindt dan zit je top bij Tesla? Anyway, time to sell now for me (volgend jaar andere bijtellingsregeling, dus goed moment om je Tesla nu voor mooie prijs te verkopen). Ben klaar met Tesla. Heb mooie BMW 750i besteld die ik bij BMW weer kan inruilen zodra zij electric ready zijn. Eindelijk weer service, zodat ik overdag ook weer volledig kan focussen op mijn business ipv lekker in de wachtrij bij Tesla.
Roadassistance met loze toezeggingen. Mensen zijn aardig maar problemen worden niet opgelost. Veel succes.
Antwoord: Helemaal eens met de stelling dat de service van Tesla dramatisch slecht is. Ben inmiddels twee maanden bezig met customerservice. Er is zelfs toegezegd te crediteren omdat de extra wielen zoek zijn en zelfs dat gaat weer fout.
Wat mij ook stoort is de slechte bereikbaarheid. Niemand weet wat, niets zeggende anwoorden. Ik hoop niet dat ik schade krijg of een probleem, want dan ben ik het haasje vrees ik.
Ervaring met Tesla Model S: Onvergelijkbaar met alle andere auto's die ik gehad heb. Rijervaring is subliem en service is lichtjaren beter dan BMW en Audi. Actieradius is 391 km bij 100% laden, maar dat heb ik bijna nooit nodig. Die keren wanneer dit wel nodig zou zijn is de auto weer op 30 min bijgeladen waardoor we ons moeten haasten met onze koffie om dit bij te benen. Super auto!
Antwoord: Goed om te horen dat er ook nog mensen positief zijn over een Tesla. Ik vond het een regelrechte ramp. Actieradius was een drama tijdens wintersport in de bergen hooguit 150 km. En nog maar niet te spreken over de erbarmelijke bouwkwaliteit.
Antwoord: Hier wil ik nog even aan toevoegen dat bijna bij iedere Tesla-rijder die voorbij komt op de snelweg in 99% van de gevallen de eerste afrit neemt. Ik rijd nu weer BMW en jawel een diesel en rijd bij hogere snelheid een Tesla het snot voor de ogen.
Antwoord: Jammer dit, duidelijk weer een opmerking van een dinosaurus met aanpassingsmoeilijkheden, die anno 2018/2019 nog kiest voor, correctie terug gaat naar (!) een diesel-'gate'-motor ipv investeert in een schonere toekomst.
Jaja ik ken jullie verweer over opwekken energie blabla maar de energie transitie is volop in ontwikkeling en we moeten iets doen willen we onze kinderen ook nog hier rond kunnen laten lopen...
Je kunt ook in de winter met een beetje aanpassing van je te zware BMW-voet prima zo'n 225/250km halen (MS 75D).
Anno 2018 nog kiezen voor een (sjoemel)diesel zegt veel... meningen zullen altijd blijven verschillen...
Antwoord: Ik heb een s60 uit december 2013. Slechts 56.000 km. Perfecte staat en ben zeer tevreden over deze auto. Hij wordt zakelijk gereden. We willen hem nu verkopen, maar is praktisch onverkoopbaar op de tweedehands markt. Zelfs Tesla (terugkoop regeling) wil de 60 niet meer. dhr Musk... waardevast Tesla?
Ervaring met Tesla Model S 85: Zeer tevreden over service. Als we al iets is wordt dit steeds naar volle tevredenheid en kosteloos opgelost. (Service punt Duiven).
Ervaring met verkoop: Proefrit gemaakt en meteen gekocht. Toen nog relatief lange levertijd van ik geloof 4 maanden.
Minpunt: ik moest hem ophalen in Tilburg. (Gekocht in Duiven).
Ervaring met onderhoud: Tot nu één keer per jaar service bij Tesla.Ik moet nu voor de APK naar iemand anders! Om die reden overweeg ik nu de service te laten doen in de garage waar ze ook de APK doen, bij mij om de hoek.