Forum Tesla Model S
Reacties van eigenaren
Ervaring met Tesla Model S 85D: Eerste 2 jaar geen problemen, maar laatste tijd wel! Tesla is sinds enige maanden niet meer telefonisch bereikbaar bij problemen.
Recent opeens groot stuk afbladderende lak achter achterdeur na bezoek aan autowasstraat. Langsgereden bij service-center. Ik zou binnen 24u teruggebeld worden. Pas ruim 2 weken later duidelijkheid: auto valt niet meer in de garantie en Tesla neemt geen verantwoordelijkheid voor slechte lakkwaliteit. Week erna niet-functionerende hendel bestuurdersportier. Via app pas afspraak over weken mogelijk. Dus maar weer langsgereden. Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen mbt de afbladderende lak.
Ervaring met Tesla Model S 90d: Fijne auto, rijdt goed, echter geregeld terug naar garage, zoals: batterij niet goed, leenbatterij erin , oude batterij terugplaatsen, is toch niet goed, nieuwe batterij geinstalleerd. Daklijst uitgevreten, deurhendel achter werkt niet meer, raam achterportier wil niet meer naar boven deurhendel bestuurder werkt niet meer.
Elk jaar in de zomervakantie staat onze Tesla 19 dagen in de garage. onderhoud gehad, bekleding vieze vingers, onderhoud gehad, ruis ramen bij rijden. Afgelopen augustus 2019 voor de 4e keer. Batterij loopt leeg. Antwoord Tesla: dat is normaal, de batterij kan per dag 20 km verliezen. Was voorgaande 3 jaren NIET.
Zeer ergerlijk dat ze niet meer bereikbaar zijn. Nu weer handvat defect (04-09-2019) afspraak maken via app. Eerste mogelijkheid: 16-09-2019. GRRRRRR
Antwoord: Klopt, niemand bereikbaar, de verkoper die naast de service afdeling zit kan niets doen. Dat voor een auto van 140k. Smeer aan de bekleding, carkit werkt niet, ruitenwissers en vloeistof slecht in de winter zie je niets meer, tig keer geweest, nul oplossing. Veel schermen zijn ingebrand, de mijne ook, wordt naar verwachting over 14 maanden opgelost. Nu gaat de bestuurdersdeur niet meer open, ach ja klauteren.....schandalig.
Antwoord: Zelfde probleem bestuurders deur niet open want deurhendel kapot. Wordt vervangen. Dure grap maar ook niet veilig. Tesla geeft aan dat het bij alle deuren van de S kan gebeuren. Lekker veilig als je kinderen achterin zitten met de deuren op kinderslot. Kun je er van geen kant meer in maar zou bij calamiteiten wel eens nodig moeten zijn. Tesla zegt dat is gebruikers slijtage. Ik zeg een ontwerp fout. Als het slijtage is moeten ze een melding inbouwen voor vervanging. Nu lopen we risico's.
Antwoord: Beste Janvoois,
Probeer Tesladeurspecialist.nl
Ervaring met Tesla Model S 85D: Leuke computer, behoorlijk snel, maar is geen auto van 100k.
Accu haalt bij lange na niet de 85kW die er voor staat. Naruurlijk is er iets reserve, maar ben nog nooit verder gekomen dan een verbruik van 67kWh. Wijkt niet een beetje af, maar echt significant. Volgens Tesla normaal.
De afwerking is matig.
Autopilot is super!
Wat bij auto’s van deze prijsklasse verwacht mag worden zit er helaas niet op.
Klimaat is matig.
Behulpzaamheid varieert enorm. Van super goed tot waardeloos.
Schroefjes van de dakdrager roesten zonder gebruikt te worden. Wil je ze gebruiken zijn ze dus onbruikbaar geworden! Slechte materiaalkeuze.
Ervaring met Tesla Model S 90D: Auto is fantastisch. Service in Amsterdam is lousy, en het is een chaos daar. Issues worden niet op gelost of niet goed opgelost. Auto met schade teruggekregen, niet gemeld. Het ergste is: Tesla zit achter een muur. Je kunt niet meer bellen, niet meer mailen, contact is niet meer mogelijk. En dat voor een auto in deze prijsklasse.
Antwoord: De slechte bereikbaarheid herken ik. Dat is iets wat ze met de jaren steeds minder goed doen. En dat voor een auto van meer dan 100.000 euro. Dat kan echt niet.
Ervaring met Tesla Model S 100D: Gewoon doen
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Tesla in Rotterdam
Ervaring met onderhoud: Bij Tesla in Rotterdam
Antwoord: Zeker nog nooit met service te maken gehad.
Antwoord: Service is perfect, vooral de mobile service is geweldig!
Ervaring met Tesla Model S 75D: Verwacht geen service van Tesla. De communicatie kan niet slechter. Stel je voor dat je je auto voor reparatie van een paar uur aanbiedt en iedere dag stellen ze de aflevering weer uit. Zonder je te informeren of enige uitleg te geven. Kan dan zo maar 3 weken duren.