Forum Tesla Model S
Reacties van eigenaren
Antwoord: Testrit? En dan vul je wel in:
Bouwjaar 2014, in bezit 1 jaar
Betrouwbaarheid 6, Comfort 6, Motor 5
En dan geef je als advies dat de mensen allemaal kleine wagens en nog liefst vervuilende hybride ook moeten kopen. Mensen die niet willen vervuilen kunnen toch beter even wachten tot er fabrieken zijn die kleinere elektro auto's kunnen maken, al de fabrikanten zijn er hard mee bezig.
Ervaring met Tesla Model S 85+: NOOIT KOPEN! Actieradius is slechts 270/300 km als je op een normale manier deze auto rijdt. Alleen als je heel voorzichtig optrekt, niet harder dan 80 km rijd, achter vrachtwagens blijft hangen, je climate control helemaal uit zet, dan ben je instaat op de door de fabrikant opgegeven actieradius te halen van 502 km!
Antwoord: Wat een ongenuanceerde opmerking. Ik heb altijd Audi gereden, mijn laatste was een 6 cilinder waar ik na elke week een liter olie bij moest vullen.
De Tesla rijdt geweldig en als je netjes rijdt (in Nederland kun je nergens Duitse snelheden halen) kun je er 400 km mee rijden; althans met het zwaarste accupakket.
Mijn Tesla staat drie keer per week aan de lader en staat dus altijd klaar voor de volledige actie radius. Wel is het zo dat men aanraad het accupakket te laden tot 90 procent van het laadvermogen is bereikt. Als je dus plots een rit moet maken van 400 km is het verstandig deze volledig te laden.
Verder moet je een rechtervoet hebben die je kunt beheersen want er zijn weinig auto's die de Tesla P85 niet aankan, je wordt nogal eens uitgelokt en als je daar gevoelig voor bent dan kost dat actieradius.
Persoonlijk wil ik geen andere auto meer, want de auto is echt milieuvriendelijk, er worden in deze auto goederen recyclen materialen gebruikt, het accu pakket is qua productie zeker zo milieuvriendelijk als de productie van de aluminium verbrandingsmotoren en stoot geen CO2 of andere emissies uit. Verder laad ik groen waar ik kan en heb thuis zonnepanelen die maximaal 6,7 kWh leveren.
Wat ik tragisch vind is dat men nogal afgeeft op de Tesla zoals u doet, blijven we allemaal in milieu onvriendelijke benzine slurpende auto's rijden dan zullen we daar later de rekening voor moeten betalen.
Antwoord: Millieu vriendelijk? Waar denk je dat over een aantal jaar al die accu's blijven?
Antwoord: Ik weet niet wat Tesla er mee doet, maar Toyota / Lexus haalt de accu':s uit elkaar en geeft ze een tweede leven in huishoudelijke apparaten.
Antwoord: Tesla is op dit moment de grootste recyclebare accu fabriek ter wereld in Nevada aan het bouwen, met een capaciteit van 500.000 recyclebare accu's per jaar. Naast 8 jaar volle garantie op de elektromotor, heb je ook 8 jaar volle garantie op de accu. Tesla recycled al haar accu's in deze fabriek. Zodra de accu fabriek gereed is in 2017/2018 wordt ook het Tesla model, vergelijkbaar met de BMW 3-serie, op de markt gebracht. Op dit moment kan Tesla als startende autofabrikant, niet meer dan 40.000 auto's en accu's per jaar produceren.
Ervaring met Tesla Model S 85kwh: Verslavende user interface...
Antwoord: Uw Artikel gelezen
geschreven vanuit een conservatieve argwanende hoek
Een paar punten vergeten:
- de bedrijfs- en onderhouden kosten(zeer laag)
- gratis internet
- weinig of geen slijtage onderdelen
- zeer lage oplaadkosten
- snelle oplaadtijd
- Onze Volvo 60 xs neemt meer plaats in in de garage dat argument vind ik kinderachtig
- zeer lange levensduur
- Ongevevenaarde beeldschermtechnologie voor auto's
Ik weet niet in welk model U gereden heeft, maar onze Tesla is Audi A8 kwaliteit van binnen (reed ik zelf 20 jaar). Inmiddels electrisch verstelbare stoelen geheugenfunktie voor alle instellingen via de electronische sleutel, etc, etc.
Geen midden steun achterin jammer
Geen dakgrepen voor de bijrijder en de achterpassagiers
Ik zou kiezen voor minder krachtige motor en grotere afstand
Wij hebben ook het winterpakket met ele verwarmde ruitenwissers en sproeiers en all weather banden
Beetje meer precies als U een artikel schrijft!
Antwoord: Niet helemaal eens met de feedback van Ron. Ik had eind augustus een test drive met een Tesla S85 Performance. Laten we over een ding duidelijk zijn. Dit ding rijdt fantastisch. Het is echt de toekomst. Prijs. Wel in Belgie heb je ook een aantal voordelen als je het in een vennootschap koopt. Concreet kost de Tesla dus op termijn evenveel als een goed uitgeruste BMW 5-Serie Touring.
Dus nu de vraag, waarom heb ik uiteindelijk voor de BMW gekozen?
Een aantal punten:
- Interieur is sorry om te zeggen niet vergelijkbaar met BMW. Vanvoor valt het nog mee, maar vanachter is het gewoon niet goed.
- Technische zeer vooruitstrevende auto maar: Geen adaptive cruise control, geen snelheidsbegrenzer en vooral (voor een extreem brede auto) en totaal onbegrijpbaar: spiegels kunnen niet elektrisch inklappen.
- Wat mij ook stoort is dat men bv niet de Chademo plugs van de Nissan Leaf niet kan gebruiken (gebrek standaardisatie).
Mijn oordeel: ik hoop over 3 jaar een Model S 2.0 te zien die deze punten oplost. En ik hoop ook dat Tesla de klassiekers van deze wereld wakker schudt, zodat er veel meer keuze komt van elektrische voertuigen.
Antwoord: Mijn Tesla model S is van voor de eerste grote update. Nu zijn de spiegels wel automatisch inklapbaar en is de auto voorzien van adaptieve cruise control. Voor de Chademo is een verloop beschikbaar als los item. Mooi zijn de regelmatige softwareupdates "over the air". Zo is inmiddels je iPhone agenda gekoppeld met je centrale beeldscherm en zijn dynamische lijnen bij de achteruitrijkamera gekomen en nog veel meer. Sinds kort zelfs zelflerend programma die er voor zorgt dat je in de ochtend in een warme auto instapt. Na ruim 30.000 km met o.a. ritten naar Praag en Munchen blijkt de auto geen tekortkomingen te hebben, of het moeten de stoelen zijn die wel prima verstelbaar zijn, maar voor de heel lange ritten net beter kunnen. Maar hoeveel dagen per jaar doe je meer dan 800 km per dag?
Routes tussen superchargers gaat prima, maar ik hoef ze zelden te bezoeken, want ook meer dan ca. 350 km per dag doe ik niet, en dan zit er nog ruim genoeg in om niet zenuwachtig te worden!
Antwoord: Volgens mij zijn de zeer negatieve reacties geplaatst door mensen die een hekel hebben aan een elektrische auto of jaloers zijn en nog nooit, echt nog nooit in een Model S gereden hebben. Ze zijn dealer van auto's met verbrandingsmotor of werken in de olie industrie.
Consumer reports USA gaf zelf een beoordeling van 103 procent, de meest comfortabele auto ooit gereden met een afwerking gedaan door Mercedes. Onder Clinton zijn de GM EV1 allemaal onder politie begeleiding vernietigd omdat de olie industrie geen concurrentie wilde, ook al werden ze met honderden miljarden gesubsidieerd. Ik hoop niet dat deze negativiteit zich weer herhaalt want er is veel vermogen in de VS om Tesla ook te vernietigen en nieuwkomers die volledig elektrisch zijn.
Mijn model S P85 met 63000 km van nov 2013 is super ! Beter dan mijn jaguar XK8 en XKR en sneller dan mijn DB9 en daarna mijn Aston DBS. Comfortabeler dan mijn Renault grand espace initiale 3,5 liter 6 cyl. Ik heb nooit problemen gehad met mijn Tesla en ik vind het een geweldige vooruitgang in de toekomst ipv met een puffende herrie makende onderhoudsvolle benzinemotor aan te rommelen. Met 12 cylinders en 6 liter inhoud en een versnellingsbak en warm draaien voordat je gas mag geven. Dat is vergane glorie. Laat de auto industrie maar snel over schakelen op electrisch, goed voor iedereen!
Ervaring met Tesla Model S: Na een testrit werd mijn vermoeden bevestigd. Dit is gewoon een hyperdure ECO yupie auto voor mensen die eigenlijk een veel kleinere en minder dure auto zouden moeten kopen. Iedere kleinere hybride auto voldoet reeds meer dan voldoende aan de eisen van de hedendaagse automobilist.
Dat de gebruikte...